Gå til innhold

Politi med hijab og 17 mai med utenlandske flagg.

Ranger emnet

mercedes200e

Anbefalte innlegg

Ja, det er jo kirker til og med i Iran..

Dessuten skrev vel Bamsemums her forleden at Drammen var landets kebab-hovedstad.. Kebaben er jo som vi vet norsk den.. Vent da...

Eirik

Det jeg ville fram til med det er at det er så veldig mange som kommer til Norge og klager på det ene og det andre. I stedet for å tilpasse seg landet skal dem prøve å få landet til å tilpasse seg etter dem sine ønsker.

Ja, jeg tar tilbake det jeg skrev, var noe krast og lite gjennomtenkt. Blir veldig irritert når jeg ser hvor mye dem faktisk klarer å få igjennom som vanlig mann i gata mener bare er surrr. Det har noe med å ta vare på di verdiene Norge har.

Vis noen føler seg truffet av kommentaren beklager jeg det.

Ja, Drammen er vel Norges kebab hovedstad :P Tror ikke vi finner en i Drammen ved navnet Ola Nordmann som slenger i sammen en bab hehe..

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 199
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det jeg ville fram til med det er at det er så veldig mange som kommer til Norge og klager på det ene og det andre...

Ja, er det egentlig veldig mange? Eller er det noen få, som til gjengjeld får enormt mye oppmerksomhet i media? ;)

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der var vel litt drøyt? Greit nok at du er fra Drammen og sikkert er drittlei diverse folkeslag, men at Norge er kun for nordmenn er jeg uenig i.

Men jeg er enig med deg i at alle nye landsmenn i Norge plikter å rette seg etter våre lover, regler og bestemmelser.

At de får lov til å bygge sine moskeer, synes jeg er helt greit så lenge ikke den norske Stat må bekoste disse.

Liker min bedre, norge for nordmenn, uansett hvilket land de kommer fra! ;)

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er pakistaner og muslim, men født og oppvokst i Norge. Tatt all min utdanning her og igrunn levd etter norske regler. Jeg er selv enig i at 17mai er NORGES nasjonaldag og da skal det IKKE brukes andre flagg enn det norske. Om man velger å gå i bunad eller andre tradisjonelle klær kan være opp til den enkelte. Men, flaggene skal være røde hvite og blå:)

Angående hijab i politiet..vel..der er jeg litt mer skeptisk..Om hijab blir lovlig så kommer jo alle andre verdens hodeplagg til å også bli godkjent?!

Nei..la politi være politi med politilua og ikke politihijab:p

Som sagt...vi bor i Norge..la oss nå leve etter reglene som er pålagt oss av de sauelederne som kun vil melke bilistene:)

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem bygger fete biler i England? Indere. Hvem lager fet musikk i Sverige? Folk med innvandrerbakgrunn.

Idiot.. Nevn alle indere i England som lager "fete" biler, så skal jeg komme med tilsvarende mengde Engelsk menn.

Fet musikk i Sverige?? ha ha ha ha

Vi må iallfall passe oss så vi ikke blir som Nederland og Danmark, fulle av fremmedfrykt. Det som skjer da er at det blir en vegg mellom innvandrerne og "de andre", og det gjør ikke innvandrerne noe bedre integrerte.

Dette er bare tull. I sverige er det store problemer med innvandrerer.

Den beste måten for å få intigrering er å fjerne kriminelle invandrere. Da vil folk generelt få et bedre inntrykk av di.

Da vil innvandrere og nordmenn stå på samme side mot kriminelle, og det er det bare positivt i. Og, hvis den gjennomsnittlige innvandrer fra f.eks Pakistan hører at norske myndigheter nå har møtt innvandrerkvinner på halvveien og lar dem bruke hijab på jobben, vil vel han/hun bli mer positivt innstilt til norske myndigheter?

-Mener du at det er så store problemer med innvandring at en trenger sitt eget spesial-politi???

- Stå på samme side mot kriminelle?? Skulle vell faen bare mangle???

- Positiv til Norske myndigheter?? Vis du får mat,drikke, en plass å bo, og penger, så skal det vell for faen bare mangle at en har ei positiv innstilling??

Endret av trygvleo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du den type utlending jeg liker!

Du skriver jo bedre norsk en meg også :p

Vil du kalle en som er født og oppvokst i Norge utlending?

Synes allikevel at det er fint at Wicky er enig med de fleste av oss andre her. Om det det viser at det er ikke noe krav fra muslimer om politihijab, vites ikke, men forhåpentligvis har også andre den samme meningen.

- 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det er så veldig relevant angående de meningene jeg kom med tidligere i tråden her, men jeg er også delvis av ikke-vestlig opprinnelse, da min mor er utenlandsk og ikke stammer fra et vestlig land. :) Dog står jeg fremdeles fast ved mine tidligere ytrede meninger.

Tilpass deg norske regler og reglementer og hold religionen unna det offentlige.

'92 Mitsubishi Eclipse GS

Historie, prosjekt -og bildetråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du kalle en som er født og oppvokst i Norge utlending?

Synes allikevel at det er fint at Wicky er enig med de fleste av oss andre her. Om det det viser at det er ikke noe krav fra muslimer om politihijab, vites ikke, men forhåpentligvis har også andre den samme meningen.

Ja han er vel utlending av opprinnelse (selv om han er født og oppvokst i norge) Han ser sikkert ut som en utlending også, ikke at det automatisk er noe galt med det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kan da skrive norsk!Bare på forskjellige nivåer:)

Har mange som meg, som er enige i at hijab dessverre ikke har noe med uniformerte oppgaver å gjøre. I mitt andre hjemland er det en selvfølge at kvinnelig politi har på seg hijab, men selv der er det en nedgang i hijabbrukende kvinnfolk. Er faktisk større andel av muslimene her som maser om hijab enn det er i pakistan. Sett i forhold til prosentvis hvor mange pakistanere her enn i Pakistan..

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=558467

Sier ikke at jeg ikke liker hijab, om en kvinne vil bruke det, vel værså god og bruk det. Vi bor heldigivis i ett meget fritt land! Men når en liten gruppe mennesker skal prøve å endre norsk lov så blir jeg litt provosert. Hva tror dere hadde skjedd om etnisk hvite nordmenn dro til pakistan og krevde å melde seg inn i politistyrken der og bruke...jah..lusekofte?eller forventet at det skulle serveres bacon til halalburgern de kjøpte på mccern? Om man bor i ett annet land med annen kultur enn sine foreldres opprinnelse, så er det igrunn bare forventet at man skal leve etter de reglene.

Angående andre flagg enn norske på 17 mai... : Patetisk at folk skal lage stor sak ut av dette. NORGES NASJONALDAG = NORGES FLAGG I RØDT HVITT OG BLÅTT. Om jeg som pakistaner (ser ganske pakistaner ut med bmw og merce og masse hårvoks og øredobb) velger å bruke det pakistanske flagget, så er det forventet at jeg kan bruke det på alle andre dager enn i 17mai toget..litt respekt for moderland og bo-land burde mann ha!

Endret av wicky124

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

En hijab er mer et moteplagg enn et religiøst plagg/symbol.

det er dessverre litt feil. Hijab er pålagt muslimske kvinner for å dekke til sin skjønnhet. Om man kan kalle håret til en kvinne skjønnhet er en annen diskusjon. MEN, hijab er der for at andre menn ikke skal se kvinnen i sin helhet og deretter få skitne tanker eller ty til kriminelle handlinger. Ergo er det mennene det er no galt med. Hvorfor kan ikke alle menn gå med skylapper foran øyene så de ikke ser kvinnene?

Hijab er ikke ett moteplagg selv om man får den i forskjellige utgaver og farger og utforminger. Men hensikten er den samme, dekke til kvinnens hode.

Hva om det blir tillatt med hijab i politiet?snart kommer alle jødene med de mikrokalottene på hodet og megalangt hår travende oppå en hest...da kommer jeg til å le iallefall..og om man kommer i håndgemeng med en jødepoliti så er det bare å kaste lua hans langt vekk og dra han i skjegg og kinnskjegg..hohoho

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider