Gå til innhold

Politi med hijab og 17 mai med utenlandske flagg.

Ranger emnet

mercedes200e

Anbefalte innlegg

• Svar 199
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I mitt andre hjemland er det en selvfølge at kvinnelig politi har på seg hijab, men selv der er det en nedgang i hijabbrukende kvinnfolk.

Av ren nysgjerrighet, siden jeg aldri har vært i Pakistan, er kvinnelig politi et vanlig syn på gata der nede og patruljerer de sammen med menn eller er det eget "kvinnepoliti"?

Hva om det blir tillatt med hijab i politiet?snart kommer alle jødene med de mikrokalottene på hodet og megalangt hår travende oppå en hest...da kommer jeg til å le iallefall..og om man kommer i håndgemeng med en jødepoliti så er det bare å kaste lua hans langt vekk og dra han i skjegg og kinnskjegg..hohoho

Jeg har faktisk følelsen av at dette mere er en kvinnesak, og ikke en integreringssak/påskudd for å få inn fler muslimske kvinner i politiet. Var jo faktisk en kvinnelig muslim som henvendte seg til Storberget om hijabsaken i utgangspunktet.

Men ja, politi/soldater i Israel bærer jo kalott i tjenesten av og til.

Endret av Dr_S

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er pakistaner og muslim, men født og oppvokst i Norge. Tatt all min utdanning her og igrunn levd etter norske regler. Jeg er selv enig i at 17mai er NORGES nasjonaldag og da skal det IKKE brukes andre flagg enn det norske. Om man velger å gå i bunad eller andre tradisjonelle klær kan være opp til den enkelte. Men, flaggene skal være røde hvite og blå:)

Angående hijab i politiet..vel..der er jeg litt mer skeptisk..Om hijab blir lovlig så kommer jo alle andre verdens hodeplagg til å også bli godkjent?!

Nei..la politi være politi med politilua og ikke politihijab:p

Som sagt...vi bor i Norge..la oss nå leve etter reglene som er pålagt oss av de sauelederne som kun vil melke bilistene:)

Jeg som da "etnisk nordmann" må si meg fullstendig enig med deg! :)

Liker min bedre, norge for nordmenn, uansett hvilket land de kommer fra! ;)

Valgte å utheve dette litt, da Gildeskålværingen ser ut til å ha blitt misforstått av enkelte! ;) Dette er jo da i praksis det 99% av debattantene i denne tråden sier, selv om ikke alle tydeligvis kobler helt: Vi er i Norge, enten vi er født her eller ikke, og vi følger norskt lovverk og norske skikker ( eventuelt vestlige skikker, det rent norske er vel igrunn ganske utvannet^^ ). Får da bare håpe jeg ikke har gjort meg misforstått...

Bare lurer.

Står det noe i Koranen om at kvinner skal måtte gå med hijab?

Har hørt at det egentlig er kun basert på lokale kulturelle begrunnelser.

Det er visstnok endel finurlige brutaliteter/snodigheter som nedstammer fra den arabiske kulturen ( og ikke er religiøst begrunnet i så måte ) som holdes i hevd enda, så det kan sikkert stemme...

Endret av MagnusK89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av ren nysgjerrighet, siden jeg aldri har vært i Pakistan, er kvinnelig politi et vanlig syn på gata der nede og patruljerer de sammen med menn eller er det eget "kvinnepoliti"?

Jeg har faktisk følelsen av at dette mere er en kvinnesak, og ikke en integreringssak/påskudd for å få inn fler muslimske kvinner i politiet. Var jo faktisk en kvinnelig muslim som henvendte seg til Storberget om hijabsaken i utgangspunktet.

Men ja, politi/soldater i Israel bærer jo kalott i tjenesten av og til.

Kvinnelig politi er nok ikke det vanligste man kan se..som regel er det menn som er ute og patruljerer..men kvinnelig politi er også synlig i gatene til tider. De er mest der for å ta vare på de kvinnelige innsatte...

Hvorvidt dette er en kvinnesak eller integreringssak er igrunn likegyldig...Hijab har intet å gjøre i politiet...om de vil bruke hijab kan de kanskje dekke til seg med hjelm med visir foran og sånn tykk skuddsikker plate ned bak ved nakken...yeye...

og det med israel..vel..de får gjøre hva de vil med kalottene og skjegget sitt så lenge de gjør det der nede...tror jeg hadde ledd godt om en politimann skulle stoppe meg utkledd som rabbiner..hahahahahahahahhaaa

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer.

Står det noe i Koranen om at kvinner skal måtte gå med hijab?

Har hørt at det egentlig er kun basert på lokale kulturelle begrunnelser.

Personlig synes jeg hijaben er fin, men bør heller forekomme som et helt alminnelig klesplagg.

:naaaws

Koranen tilsier at en kvinne skal være tildekket til en hver tid så fremt hun ikke er med sin ektemann. Da er det opp til dem to å dekke til de kroppsdeler de selv ønsker. Men i Hadith, en bok om såkalte leveregler, så er det også pålagt at en kvinne skal bruke ett plagg for å dekke sitt hode og hår. Dette igjen, for at en mann ikke skal se på kvinnen og vekke til live begjær og eventuelt utføre visse handlinger som man kun kan se på film etter midnatt...

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koranen tilsier at en kvinne skal være tildekket til en hver tid så fremt hun ikke er med sin ektemann. Da er det opp til dem to å dekke til de kroppsdeler de selv ønsker. Men i Hadith, en bok om såkalte leveregler, så er det også pålagt at en kvinne skal bruke ett plagg for å dekke sitt hode og hår. Dette igjen, for at en mann ikke skal se på kvinnen og vekke til live begjær og eventuelt utføre visse handlinger som man kun kan se på film etter midnatt...

Men hvis poenget med hijab er å dekke til håret med et plagg/stoff, hvorfor kan dem ikke bruke en caps eller politihatten? Den kan også dekke til håret bare dem er flinke nok til å sette det ordentlig opp.

- Audi A4 2,0TDI B8

-Dont drive faster than your guardian angel can fly-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis poenget med hijab er å dekke til håret med et plagg/stoff, hvorfor kan dem ikke bruke en caps eller politihatten? Den kan også dekke til håret bare dem er flinke nok til å sette det ordentlig opp.

fordi capsen fremdeles ikke dekker alt hår,øre,nakke og hals....kanskje de kan gå med finlandshetter?

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi capsen fremdeles ikke dekker alt hår,øre,nakke og hals....kanskje de kan gå med finlandshetter?

Er jo mye bedre at de ser ut som noe fra Delta-Force ;) Blir satt i litt mer respekt da ;)

EDIT: Så i ettertid at denne la opp til en ironisk tolking. Jeg mener dette seriøst.

1988 Golf II aka. Helene

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valgte å utheve dette litt, da Gildeskålværingen ser ut til å ha blitt misforstått av enkelte! ;) Dette er jo da i praksis det 99% av debattantene i denne tråden sier, selv om ikke alle tydeligvis kobler helt: Vi er i Norge, enten vi er født her eller ikke, og vi følger norskt lovverk og norske skikker ( eventuelt vestlige skikker, det rent norske er vel igrunn ganske utvannet^^ ). Får da bare håpe jeg ikke har gjort meg misforstått...

Er det jeg mener ja... :)

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner ikke hysteriet....la no purk være purk..men igjen..hadde vært litt morsomt å stjele noe og så en sånn burka-cop etter meg så kan hun ikke arrestere meg..spess om jeg drar av henne hijaben:p

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider