Gå til innhold

Politi med hijab og 17 mai med utenlandske flagg.

Ranger emnet

mercedes200e

Anbefalte innlegg

Uniform er uniform. Med den uniformen følger det med et reglement. Dette kalles uniformsreglement. Dette reglementet er til for at alle som bærer uniformen skal se lik ut. Fordi uniformen er noe som representerer personen som går med den, som avdelingen han hører til, i dette tilfellet blir det politiet.

Drilltroppen i garden. La oss ta de som eksempel. Jeg nekter og tro at noen i dette landet hadde synes det hadde sett bra ut med 29 stk iført paradehatt, og 1 stk iført noe annet når de opptrer på military tattoo eller lignende.

Uniformen til politiet er lik for alle, fordi den representerer en avdeling. Avdelingen har ikke jihab, beret, samelue (jeg aner ikke hva den egentlig heter, beklager) eller lignende i uniformsreglementet.

Dette har ingenting med rase, religion, hudfarge eller andre ting og gjøre. Dette blir rett og slett bare for dumt! En uniform skal se bra ut, og en uniform skal være klin lik alle andre uniformer i samme avdeling. Derfor er dette et dumt forslag, og derfor er jeg i mot dette. Det tar seg rett og slett bare ikke ut. Rent estetisk sett. Ferdig med det.

Og sist, men ikke minst! Uniformen til politiet, og de fleste andre instanser i norge er kjønnsnøytral, religionsnøytral, rasenøytral og så videre. En hijab er et religiøst symbol som ikke har noe og gjøre i kombinasjon med en uniform. Det er en grunn til at jeg som jobber i forsvaret, ville fått en brutal strekk av sjefen min om jeg møtte opp på jobb iført uniform og for eksempel en åsatru t-skjorte.

En såpass viktig instans som politiet skal ikke "mene" noe, om dere skjønner hva jeg mener. En politimann skal ikke gå rundt med en uniform med et påsydd kors fordi han er kristen. En politikvinne skal ikke kombinere en t-skjorte det står "nei til abort" på med en uniform. Det ville jo blitt ramaskrik om noe sånt hadde skjedd.

På fritiden får man kle seg i hva man vil, og støtte hvilke religioner man vil. Men når man trer inn i en uniform, så legges det sivile livet igjen hjemme. Du blir ikke Ola Nordmann, en kristen mann på 34 år, som liker jogging, the beatles og sløve kvelder på sofaen. Når du trer inn i den uniformen, blir du Politikonstabel Nordmann. Ferdig med det. Ola Nordmann går i kirken, og mener at gud vil hjelpe han igjennom livets tunge tider. Politikonstabel Nordmann mener sikkert det samme, og kan gi uttrykk for at han er kristen. Men Politikonstabel Nordmann syr ikke et kors på uniformen sin, og forteller alle han arresterer om Gud.

Noen som ser tegninga her?

Og alle dere skaprasistiske bedrevitere med utsagn som "send de ut av landet" og "jævla svartinger som snart tar over norge": Gå hjem og vogg.

*Applaus*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 199
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva om jeg er rassist? Tenkt på det??

Fordrar ikke innvandrere som kommer til norge og tror de kan gjøre som de vil, ikke minst forandre på norsk lov.

Vel, jeg kan ikke annet enn å minne om Straffelovens §135a, den såkalte rasismeparagrafen.

Den som forsettlig eller grovt uaktsomt offentlig setter frem en diskriminerende eller hatefull ytring, straffes med bøter eller fengsel inntil 3 år.

Likt med en offentlig fremsatt ytring, jf. § 7 nr. 2, regnes en ytring når den er satt frem slik at den er egnet til å nå et større antall personer. Som ytring regnes også bruk av symboler. Medvirkning straffes på samme måte.

Med diskriminerende eller hatefull ytring menes det å true eller forhåne noen, eller fremme hat, forfølgelse eller ringeakt overfor noen på grunn av deres

a) hudfarge eller nasjonale eller etniske opprinnelse,

b) religion eller livssyn, eller

c) homofile legning, leveform eller orientering.

Jeg vil uten å nøle påstå at ytringer fremsatt Bilforumet.no når et større antall personer. Man trenger ikke en gang ha brukerkonto for å lese det som blir skrevet her.

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så farlig å vise litt hår egentlig?

Fordi muslimske menn blir kåte av det :P

Tenk på de som kommer hit om sommeren, vant til damer som går rundt og kun viser fjeset, og her går damene rundt i bikini og minishorts, de må jo bli sprengkåte, det er nok en av grunnene til at de ikke er så mye ute.

Peugeot 406 2.0

Volvo 240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er same og kan ikke fordra 99% av landets befolkning eller? :P

Fra spøk til revolver, fadern hadde et godt poeng.. Kanskje en innvandrerungdom har mer respekt for en politikvinne med ikke-vestlig bakgrunn som går med hijab, enn annet politi? Der fikk jeg noe å stusse på iallfall..

Eirik

Self. vil de det, for da vil de muligens gå i den troen om de f.eks banker en skitten liten jødegutt, så vil tante hijab se en annen vei? Er det jeg er redd for om man skal jenkes muslimene på akkurat denne saken.

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men eg leste noe lignende på dagbladet.no eller vg.no husker ikke helt,men det var en som søkte om å kjøre moped med turban(alså kjøre med turban å ikke hjelm) det er jo helt vilt. han fikk jo selfølgelig avslag... skjønner ikke at folg gidder å søke om det. hvis han skader seg, så ville han sikert ha angret på at han ikke hadde på seg hjelm.

bor i Lunde vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi muslimske menn blir kåte av det :P

Tenk på de som kommer hit om sommeren, vant til damer som går rundt og kun viser fjeset, og her går damene rundt i bikini og minishorts, de må jo bli sprengkåte, det er nok en av grunnene til at de ikke er så mye ute.

hahahaha :thanks :hammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra spøk til revolver, fadern hadde et godt poeng.. Kanskje en innvandrerungdom har mer respekt for en politikvinne med ikke-vestlig bakgrunn som går med hijab, enn annet politi? Der fikk jeg noe å stusse på iallfall..

Eirik

Så du mener det er så mye problemer her i Norge med innvandrere at en må ha et eget "spesial-politi"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel i grunn mer vanlig at en gjeng utenlandske ungdommer står og kaller norske jenter horer og lignende enn at de kaller de rasister... Men det er kanskje greit jonleo? :) Det er jo tross alt bare en del av kulturen deres, og du syns vel vi må respektere det?

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de skal tillate hijab så må de også tillate alle andre religiøse plagg, og da kan jøder gå med de små hattene sine (nei, jeg gidder ikke lære meg hva de heter), og nynazister gå med hakekors.

Yup, hakekors, det blir akkurat det samme som å tillate hijaben.

Og en kollega av meg hadde et godt poeng;

Hvis en jødisk politimann hadde hatt hatten sin på under bråket i Oslo (Palestinia-Isreal krigen), tror dere ikke han fort kunne blitt mer utsatt for vold enn sine kollegaer som hadde et nøytralt antrekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å kalle dem rasister tilbake det. Rasisme gjelder ikke kun når det er hvite personer som slenger dritt, det går begge veier (selv om ingen mener det).

Rasisme/rasist begynner vel å bli det mest tynnslitte og missbrukte ordet vi har her i norge føler jeg.. virker nesten sånn på noen at hvis du utelukkende ikke har bare gode ting å si om utlendinger (spesielt muslimer) så er du et forbanna rasistisk svin som skulle hatt dødstraff 14 ganger før du ble senket i syre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasisme/rasist begynner vel å bli det mest tynnslitte og missbrukte ordet vi har her i norge føler jeg.. virker nesten sånn på noen at hvis du utelukkende ikke har bare gode ting å si om utlendinger (spesielt muslimer) så er du et forbanna rasistisk svin som skulle hatt dødstraff 14 ganger før du ble senket i syre

Er helt enig med deg jeg. Kan så vidt si et negativt ord om eller til en med utenlandsk bakgrunn uten å bli kalt rasist.

Poenget med innlegget mitt var bare at folk flest skjønner ikke at rasisme går begge veier. F.eks.:

- Hvis en utlending kaller en nordmann for gris så er det rasisme.

- Hvis en utlending banker opp en nordmann på gata så er det også rasisme.

MEN, forskjellen er at ingen oppfatter det som rasisme, det er kun vold. Snur man det rundt igjen så er det rasisme fordi offeret var av utenlandsk opprinnelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig med deg jeg. Kan så vidt si et negativt ord om eller til en med utenlandsk bakgrunn uten å bli kalt rasist.

Poenget med innlegget mitt var bare at folk flest skjønner ikke at rasisme går begge veier. F.eks.:

- Hvis en utlending kaller en nordmann for gris så er det rasisme.

- Hvis en utlending banker opp en nordmann på gata så er det også rasisme.

MEN, forskjellen er at ingen oppfatter det som rasisme, det er kun vold. Snur man det rundt igjen så er det rasisme fordi offeret var av utenlandsk opprinnelse.

jeg skjønner poenget ditt, og støtter det 100%.. irriterer meg egentlig at d har blitt sånn! noen har glemt at døra slår begge veier for å si d sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider