Gå til innhold

Spm ang batteri

Ranger emnet

lars-frr

Anbefalte innlegg

Skulle starte bilen her forleden , men den ville ikke starte pga flatt batt. Men fikk tak i start kabler og fikk startet den igjen.Kjørte så en lang tur og bilen fungerte fint , startet hele tiden helt til i kveld. Kjørte hjem fra Drammen da stereon skrudde seg av (noe er galt tenkte jeg ) Stoppet på en bensstasjon og skrudde av motoren skridde den så på igjen, flatt batt !! Skjønner liksom ikke det , hvordan kan det være flatt batteri når man kjører ?? Er det pga stereo som tar for mye strøm ?? Trodde batteriet ladet seg opp når jeg kjørte jeg. Men jaja , er det sånn at batteriet mitt nå er utlistt eller går det an å lade det opp ? Batteriet er av typen Varta et eller annet ..

Gidder da ikke bruke 1200 spenn på et nytt batteri , noen som har et de selger billig, trenger bare et som driver frem til jeg skal inn i militæret. Eller burde jeg gå for et biltema batteri ??

Virker sikkert litt n00b de spørsmålene her , men har LITE spenn om dagen å er keen på å vite alle muligheten mine ang batteritet :)

God jul

89 Golf 2 - lowrider Solgt

86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by lars-frr

Skulle starte bilen her forleden , men den ville ikke starte pga flatt batt. Men fikk tak i start kabler og fikk startet den igjen.Kjørte så en lang tur og bilen fungerte fint , startet hele tiden helt til i kveld. Kjørte hjem fra Drammen da stereon skrudde seg av (noe er galt tenkte jeg ) Stoppet på en bensstasjon og skrudde av motoren skridde den så på igjen, flatt batt !! Skjønner liksom ikke det , hvordan kan det være flatt batteri når man kjører ?? Er det pga stereo som tar for mye strøm ?? Trodde batteriet ladet seg opp når jeg kjørte jeg. Men jaja , er det sånn at batteriet mitt nå er utlistt eller går det an å lade det opp ? Batteriet er av typen Varta et eller annet ..

Gidder da ikke bruke 1200 spenn på et nytt batteri , noen som har et de selger billig, trenger bare et som driver frem til jeg skal inn i militæret. Eller burde jeg gå for et biltema batteri ??

Virker sikkert litt n00b de spørsmålene her , men har LITE spenn om dagen å er keen på å vite alle muligheten mine ang batteritet :)

God jul

Dynamoen din er nok gåen:)... bytt børstene på dynamoen eller skaff deg en ny

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg har fått med meg så heter det ikke viftereim til golf , men dynamo reim ,, stemmer ??? Tok en kikk på den reima nå , den var vrengt ?=O`?=)`Er det mulig ,, den har ikke vært det før .. Skjønte ikke så mye da jeg så den .

89 Golf 2 - lowrider Solgt

86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk hvordan bilen lader etter du har fiksa reima di. Batteriet skal måle 12,5v når bilen er av. Med motoren i gang bør du ha over 13,7v på batteriet. For sikkerhets skyld kan du måle både på dynamoen og batteriet for å se om det kan være spenningstap/brudd der. Kontrollert batterivannet? Jeg hadde lignende problem på bilen min. Det var speningsregulatoren på dynamoen som var sliten. Kosta 150,- for en ny justerbar en. Montert på et par minutter. Hvis batteriet ditt er gammelt er det ingen dårlig investering å kjøpe et nytt ett, koster ikke allverdens. Eller ønsk deg det i julegave!

1984 Volkswagen Golf GTI

1987 Audi 90 2.2E

1987 Volkswagen Golf 1.8i GL

1981 Volkswagen Golf C

- - -

1986 Volkswagen Golf 1.8 CL (R.I.P.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare så det er nevnt. biltema har fått skryt for batteriene sine i div tester. utrolig men sant :D

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor mye eller lite dynamoen min lader. Men den holder i massevis! En cd-spiller som driver en høyttaler, standard belysning og litt til motorstyringa er det eneste som trekker strøm i bilen min, untatt når jeg starter da. Anlegg... Hva er det forno?

1984 Volkswagen Golf GTI

1987 Audi 90 2.2E

1987 Volkswagen Golf 1.8i GL

1981 Volkswagen Golf C

- - -

1986 Volkswagen Golf 1.8 CL (R.I.P.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det som lager lyd for oss som ikke har så mye motorlyd enda. Må ha noe som får det til å kile i ryggen. Men for min del kan jeg godt fjærne anlegget til fordel for effekt.

Tror jeg leiter frem Remus katalogen jeg, brusdag og julaften på en dag betyr litt penger i kassen, og jeg vet hvor de forsvinner henn. Digger det at slekta mi har fatta at jeg liker bil "og fra mormor, crystall blinkere til 90 fangere" morro.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider