lroedal Skrevet Februar 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2009 Hva er dette? Har det på forsterkeren min, men vet ikke helt hvor det skal stilles for å få rett lyd.. Vanskelig å høre seg til, syns jeg. :) Siter lroedal.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet Februar 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2009 Subsonic er et høypassfilter for sub. Fjerner de laveste frekvensene. Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lroedal Skrevet Februar 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2009 Så hvis jeg setter den til f.eks 40hz, fjerner den alt under det? Så da kan jeg i grunn stile den til det kassen min peaker på da? :) Siter lroedal.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet Februar 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2009 Altså, den har samme karakteristikk som et vanlig delegfilter så den fjerner ikke brått alt under 40hz. Den vil fortsatt spille 39, 38, 37, 36hz o.s.v. også men med lavere og lavere styrke. Om den har 24dB steilhet (ikke usansynlig) så ville da 20hz blitt spillt 24dB lavere en delefrekvens. Sett den på det som høres best ut du :) Hva har du delt suben din på? Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lroedal Skrevet Februar 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2009 Ok, flott, da får jeg titte litt på den i morgen. ;) Hva mener du med delt på? :) Dårlig med innstillinger på den nye spilleren, de som er der er for vanskelige å skjønne seg på.. :P Siter lroedal.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet Februar 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2009 Delefrekvens på suben? Om du ikke engang har delt av bassen på noen måte er ikke subsonic så farlig heller. Delefrekvensen kan du sette på enten forsterker eller spiller Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lroedal Skrevet Februar 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2009 Bruker sub-utgangen på spilleren, men tror ikke det er noen måte å stille den på denne spilleren, desverre... :) På forsterkeren har jeg kun mulighet til å stille subsonic, gain og evt. bassboost. :) Siter lroedal.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet Februar 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2009 du har subsonic, men ikke lavpass delefilter på suben? Ehm... hva slags forsterker? Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lroedal Skrevet Februar 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2009 Er en Soundstream SMA.1.700 :) Siter lroedal.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lroedal Skrevet Februar 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2009 My bad, altfor lenge siden jeg har hatt av dekselet foran forsterkerem. :P var lpf-stiller på den... Men så om jeg setter lpf til 100hz og subsonic til 40hz, tar suben det som blir mellom der? :) Siter lroedal.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet Februar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2009 Stemmer... men det området der er det midbassen min spiller. Suben min tar fra 45hz og ned! Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lroedal Skrevet Februar 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2009 Hehe, men så har du hakket sykere anlegg også. :p kassen er forøvrig ikke så ideell lydmessig, så den peaker høyt. :) så er vel egentli ikke vits å la den gå noe lavere. :p Siter lroedal.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet Februar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2009 Litt sykere ;) hehe... men om du har en bass som spiller fra 40 til 100 hz så ser jeg ikke lenger behovet med en egen basskasse, da dette er midbass-mat! Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lroedal Skrevet Februar 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2009 Hehe :p eneste som kan være i nærheten er vel frontsettet, men dempingen er så langt unna at det tells igrunn ikke det heller. :p Er i grunn ikke kasse, er montert ned i hjulbrønnen. :) Så den er nok litt liten. Siter lroedal.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet Februar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2009 Hva har du foran da? :) Har du porta kasse? Og hva er den tunet til? Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg