Gå til innhold

2x forsterkere på 1 kondensator?

Ranger emnet


ochryl

Anbefalte innlegg

Hei.

 

I går begynte jeg på å installere anlegget mitt i min "nye" 91' E34 525i. Kom ikke spesielt langt, ettersom jeg manglet litt kabelklemmere o.l. Fikk lagt og festet strømkabelen til batteriet og lagt den under listene helt bak og isolert den.

 

Planen var å ha en 1f kondensator til min 1500w mac monoblokk. Men nå har jeg tenkt på å koble opp en gammel forsterker jeg fant liggende til å drifte de seks originale (?) høytallerne i bilen.

 

Kan jeg da bare koble denne også på kondensatoren, eller bør jeg strekke ny ledning helt frem til batteriet?

 

--

 

Også en ting til. Høytallerne begynner å skurre når jeg spiller rett over lavt volum. mistenker at det er noen kabler som er borti hverandre - men har ikke sjekket enda. Er det noen andre feil jeg bør sjekke som kanskje er vanlig på E34?

 

Takk,

- 91' BMW 525ia E34

- 04' BMW 116i (TIL SALGS)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke batteri bak i den? Om det er foran så håper jeg du dro kabelen i original kabelgate.

 

JA du kan splitte strømmen fra kondensatoren og til forsterkerne.

 

Originale høyttalerne skurrer? Koblet til spiller uten forsterker? Original eller ettermontert? Mulig det er noe bassboost som er aktivert på spillern.

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro den på passasjersiden og opp der hvor to kabler går opp bak hanskerommet på bilen. Slik jeg har forstått det er det ganske vanlig å gjøre på E34.

 

Mistenker at de begynte å skurre rett etter jeg byttet spilleren (ettermontert) i en ny spiller jeg kjøpte her om dagen. Kan hende jeg dro noe "løsere". Skal gå gjennom straks. Testet med helt ny spiller med originalt oppsett, så tviler på det er spilleren.

 

Vet noen noe om signalene til høytallerne er på de splitterboksene som ligger i bagasjerommet? Hvilke kabler skal jeg flytte til min forsterker? :)

 

Edit: Batteri er foran

- 91' BMW 525ia E34

- 04' BMW 116i (TIL SALGS)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å søple til hver tråd med det der a...

 

Og hvorfor skulle det være enklere å fjerne kondensatoren?

 

Slipper å ha den ubrukelige "klumpen" stående baki der, og kan få ryddet litt i ledningene osv... kondensator er for de som ikke vet bedre, og tror at da blir alt bra, lol...

 

Prøver bare å få folk til å forstå at kondensator bare er tull, og at de heller kan bruke pengene på andre komponenter, og dermed få mye mere glede av anlegget sitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår