Gå til innhold

Oppkjøring i Sveits eller Spania? HJELP :p

Ranger emnet

-Rav4-

Anbefalte innlegg

Hei, har fått tilbud om drømmejobb. Blir enten og jobbe i Sveits eller i Spania. Det jeg lurer på er hvordan det er og kjøre opp der? Madammen er uten førekort og skulle gjærne tatt det i utlande og spart mye penger.

Men så er jeg litt skeptisk til sure og hissige spanske kjørelærere og den kjørekulturen dem har i spania :lol:

Og i Sveits vet jeg faktisk ikke mye om siden jeg aldri har vært der før.

Og jeg kan vel konvertere mitt norske førekort så jeg kan bruke det i sveits eller spania?

Noen som vet om kjøreskoler i spania eller sveits der dem snakker norsk,svensk eller dansk? Trur det kan bli litt stressende og få med seg alt på engelsk når man skal kjøre opp i et fremed land.

Og vi blir værtfall værende der i 6 mnd (mest sansynlig min 1 år) så da er vel førekorte gyldig her hjemme når vi flytter tilbake?

Så no blir det ikke kjøp av norsk bil, så da lurer jeg på om noen vet hvor mye billigere biler er i spania og sveits? Har lyst på den sportsbilen :lol:

Ble litt mye og litt blandet, men håper noen tar seg tid og hjelpe oss. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er større sjangse for å finne noen spanske kjøreskoler som har erfaring med nordmenn mht at det bor såpass mange nordmenn der.

Mht ditt førerkort så får du nok gode svar hos Statens veivesen eller no.

folk på 50+ som er stinn i penger... tror ikke d er så store markedet;)

Mvh Tage Midtun

volvo 940 97 turbo

volvo 245 86 racarvogn

245 glt 87 (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke gamblet på at det finnes kjøreleærere i verken Sveits eller Spania som snakker godt nok engelsk til å gi en skikkelig opplæring. Hvor mange kjørelærere i Norge gjør det? Det er jo heller ikke bare kjørelæreren det kommer an på. Hva med bøker og annet materiell? Teoritimer på engelsk... tvilsomt at det kan fikses på enhver kjøreskole.

Ditt førerkort trenger du ikke gjøre noe med. Det er gyldig i hele Europa. Har selv bodd i Tyskland i over to år uten å konvertere førerkortet. Har fått bekreftet fra politiet her at det ikke trengs, da Norge er medlem av EØS.

'02 Ford Mondeo ST220

Lenke til kommentar
Del på andre sider