EliteCorrado Skrevet Februar 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2009 (endret) Har lenge slitt med drivstoffforbruket på Radoen. Bytta følere i hytt og pine, sjekka pakninger osv osv. Lambda ble også byttet. Denne er tre-pola inkludert varmeledere. Enda hjalp ikke noe. Kikket litt på noen tegninger av både eksos og elektrisk anlegg i denne. Da lambda er tre-polet, og to av lederne er til varming, så må signalet gå i jord i selve anlegget. Har i dag lagt opp jording fra eksos flens, til toppen og trottelhus. Fem flenser gjør noe med jordinga i eksosen med tiden. Resultatene taler for seg selv: US: 21 MPG -> 31 MPG Euro: 12 L/100KM -> 8 L /100KM Endret Februar 11, 2009 av EliteCorrado Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
einsereier Skrevet Februar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2009 kunne jo brukt en litt mer diskret ledning da:) skal selv prøve dette siden jeg ikke helt får motoren til å gå rent. lukter litt bensin når den står på tomgang. Siter 07 touran exclusive mk2 2.9 VR6 T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Februar 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2009 kun imidlertidig ledning, for å¨se om det fungerer. Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Februar 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2009 trenger flere til å bekrefte teorien min... Har fungert så langt, har ikke kjørt på over 0.9 på mila etter ny jording. Dette gjelder bare G60, da Vr6 bruker egen jording tilbake til motormodul i tillegg, som ekstra forsikring. Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Mars 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2009 i en distanse på 30 km har jeg måling på 35mpg= 0,7l/mil Ingen som har et forbruksproblem på sin G60 her inne? Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
einsereier Skrevet Mars 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2009 har du sjekket reelt forbruk opp mot computeren noen gang? trenger jo nødvendigvis ikke å være rett det som du leser på computeren. Siter 07 touran exclusive mk2 2.9 VR6 T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Mars 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2009 stemmer faktisk ganske bra opp i mot kjørecomputer. Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpAyder Skrevet Mars 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2009 heisan! ser du fikk ned bensinforbruket vet og gjøre dette. har veldig likt problem , og har hatt det i over et år no. min ligger på allt fra 11,4- 14l/100km har lagt opp ledning som du har gjort, litt tykkere da men det er vel bare bra. men har samme problemet enda. Da må eg nevne at co-pot sensoren er stillt på 500ohm, slange til ecu er 1000mm og 3,5mm tykk, skiftet blå temp sensor, og lamdasensor. det eg lurer på er om du skrur ledningen fast i ene skruen i eksosflensen? og lar den gå strake veien opp til insuget og videre til motortopplokket? Du går ikke videre bakover med ledningen fra eksosflensen - til ende potten? Håper du kan hjelpe meg , har gjort det meste som eg kommer på og har lest det kan være. Har lest også en plass at co-pot sensoren skal være 537ohm org, noen som har en formening om dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Mars 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2009 11,4-14L på mila er ganske mye. Dette burde bilen klare å justere ned. Viktig at du får god kontakt. Sett ledninga på bolten, bak bakre flens. Co pot har blitt satt til 500ohm som en referanse. Kan stemme at denne skal være 537, men er to ganske like verdier. I følge vw egen manual: "Resistance through pin 1-3, must be between 0-2000ohm." Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpAyder Skrevet Mars 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2009 oki , skal se litt nermere på det en dag eg får tid. bestillte ny lamda fra statene også i gå;) her reinet ut gjenomsnittet mitt på en hel tank og det ligger ganske nøyaktig på 1,2l mila... men når eg tar ut lamdakontakten, skal turtallet endre seg da? og hvis det skal endre seg, skal det skje med en gang eg plugger den utav, eller må eg kjøre litt med den først? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpAyder Skrevet Mars 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2009 heisan i dag sjekket eg litt opp, har skiftet kat og gått over hele eksosanlegget, og no er det fullstendig tett. tok av lamdaen for og se om det var noen skader på den, og den ene kontakten var nesten av, loddet dette sammen igjen. samtidig, hev eg på en ledning fra flensen der du sa (slipte vekk rust før eg satt den på) allt dette gjorde ingen utslag på forbruket. men lurte litt på fargene på lamda ledningene. oppe med stikk-kontakten er det 4 ledninger 1. rødbrun - den går til en 6mm skru ved siden av kontakten 2. hvit - ned til lamdaen 3. hvit - ned til lamdaen 4. svart ned til lamdaen er dette vanlige farger og hvorfor går det 2 hvite ledninger ned til lamdaen ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Mars 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2009 To hvite? disse er for varming av sensor, da dette skal optimalisere lambda. Denne ene som jordes tidlig er skjerming for "radiostøy". Siste ledning er lederen for signaler fra lambda til styringsmodul. Når du har gjennomført alt det du har gjort, så ligger problemet en annen plass. VW digifant er en tidlig generasjon av vw eget innsprøytningssystem, og fungerer dessverre dårlig til tider, derfor ble dette byttet til motronic etter 3-4 år. Når du går inn på corradoclubcanada, på "technical archive", så finner du noen tråder av "Dennis". Han har mange gode råd for slike problemer som vi har. Ikke at du finner svaret der, men det gir deg en god pekepinn på hva du bør begynne med... Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpAyder Skrevet Mars 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2009 takker veldig for svare , skal sitte med ned og se over hva han har skrevet og sån når eg får tid ;) Gir en tilbake melding om eg finner ut av det ;) men takk igjen for hjelpen :pimp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.