Gå til innhold

Fiat Coupe 16v turbo..

springbrett

Anbefalte innlegg

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg fikk aldri anledning til å teste Turbo utgaven, men jeg fikk prøvekjørt 2 stk. 16V. Begge var da relativt nye biler, ca. 2 år gamle. Begge bilene skulle visstnok ha hatt "voksne" eiere, og de var godt utstyrt med både a/c og skinn.

Felles for begge var også skikkelig rå motorgange, masse kniriking og smelling i understellet i små hull og fartshumper. Den ene husker jeg at hadde hatt hyppige verkstedbesøk da den var i tyskland, bl.a. pga. problemer med lys, vindusheisene og ABS.

Men, og dette er viktig, du må se å få prøvd en selv, aller helst en turbo, for de skal gå no inni hampen godt :D

Jeg likte bilen i teorien, men jeg kom til at jeg aldri kunne hatt en som bruksbil, og sånn ble det med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i utganspunktet like lett å trimme disse som andre turbomotorer. Det som også er verdt å nevne er at motoren er skikkelig turtalls motorer, sperre ca på 8500 men klarer fint mer.

20V eksisterer flere av i norge, og koster ikke skjorta. Den var vel i sin tid verdens raskeste serieproduserte FWD.

Når det gjelder feil, så er det ikke mer enn på andre biler. (men mandagsbilen eksisterer jo)

Karrosseriet er også galvanisert, så rust er ikke det største problemet.

2004 Volvo V70R AWD

1996 Fiat barchetta turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så wroooom pysjjjjj er mulig på denne da?

bare leste et sted at smart roadster ikke tålte dump ventil og lurer på om d gjelder fler biler?

fan ikke si at j faktisk har lyst på en fiat a....

gi meg mer info

2010 VW Scirocco

X 2010 Passat CC Carat X 2009 VW Tiguan X 2009 VW Passat highline dsg X 2009 Golf 6 TSI

X 2008 BMW 318d x 2008 BMW 118d and the list goes on

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig syntes dette er en av de fineste bilene fiat har produsert. Når det gjelder styling/tuning finnes det mye til disse bilene, men mesteparten må bestilles fra Danmark/Tyskland/Italia.

Har sett flere biler nå rundt 350-360hk ganske lett, og ved litt små trimming når en glatt rundt 260-270 hk og dette går unna.

Vær obs på ihjelkjørte eksemplarer, se spesielt etter oljelekasjer, kjenn etter om girkassen er tight og om forstillingen ikke knepper og er slarkete. Finner du en bil uten dette, har du etter mitt skjønn en av verdens peneste biler.

Og en ting til, får du tak i en med orginale turbo coupe felga, selg dem til meg;)

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sett noen som er ferrari styla og da ble de fan meg fete, med ferrari merker på bakluka og i grillen og på rattet,,,konge

forsikring a? noen som vet?

den sto ikke på lista til gjensidige

2010 VW Scirocco

X 2010 Passat CC Carat X 2009 VW Tiguan X 2009 VW Passat highline dsg X 2009 Golf 6 TSI

X 2008 BMW 318d x 2008 BMW 118d and the list goes on

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss Bravo, er du her også? :D

Coupeen er en nydelig bil, designet av Chris Bangle som nå er (var?) designer for BMW. Bangle har som kjent blandt annet tegnet både Z4, Z8, Coupe, Barchetta og mange fler.

Christian (tror han kaller seg 131Racing på fiatklubben.no) har en Coupe, tror han har forsikring på rundt 6500-7000. Du kan også høre med Svend Pettersen (Tipo176), som har veldig god peil på Coupeer :)

Har prøvekjørt en 16V jeg også, hissig motorlyd og utrolig morsom å kjøre. Nevnte jeg forresten at det er en pen bil?

Snuste på å kjøpe en selv for ca. et år siden, men ettersom jeg hadde stramt budsjett ble det ikke noe av. Men jeg ønsker meg en.. sterkt..

Har hørt at du bør prøve å gå for en 97-modell eller nyere, ettersom det visst skal være oppgradert endel småting på den. Dessuten er den langt penere inni, særlig med skinninteriør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

coupe er noen av di flotteste bilene som har blitt produsert !

Mangen som fortsatt tror att fiat er små biler som ruster og er masse feil på.

Og ikke minst tror det er lite motor i dem !

Fiater i dag er minst like bra som hvilken som helst bil.

en Coupe kjørere reva av 200sx lett.

sitat: serut som lillebroren til 200sx ? wtf ?

Fiat = :spider

Spansk firma som har tatt ut over 400hk i en 20v turbo.

Skumle saker :drive2

WV gti\g60 ? Fuck it ! Bravo HGT onfiredevi

Bare eg som blir litt forbanna år noen kommer med tullete kommentarer som

att Fiat er drittbiler som ikke er brukende !

(eg er blid nå) :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider