Gå til innhold

Fiat Coupe 16v turbo..

springbrett

Anbefalte innlegg

Helt enig gravstein,blir provosert av de "bedrevitende" folka som tror fiat er små og stygge biler som ruster fort og masse feil.Drømmer sjøl om en svart uno turbo når jeg blir 18,160hk fordelt på 1 tonn rævkjører det meste av bmw 3xxer og audi 80er..

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har jo en Blå 16vT selv.. Trives godt med bilen, men den blir vel egentlig brukt litt for lite i forhold til hva den fortjener, har gått 69tkm.

Forsikringen er på 6000 med 20% bonus, registrert på meg selv.

Bilen er forøvrig til salgs om prisen er rett grunnet mulig overgang til noe litt større.

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ikke husker feil er 2.0 20VT-motoren en variant av den legendariske Aurelio Lampredi twin-cam toliteren, av mange kjent som den mest suksessrike "gatebil-motoren" pr. dags dato. Andre versjoner av samme konstruksjon kan man finne iigjen i Lancia Delta 8V/16V, Lancia Thema ie. Turbo, Lancia Kappa coupè og Fiat Chroma ie Turbo.

189987058X.01.LZZZZZZZ.jpg

Boken "Twin Cam Italia: Fiat, Lancia, Alfa Romeo - All the Cars Powered by Aurelio Lampredi's Famous Engine and How to Look After Them" tar for seg.. ja, riktig; alle bilene med Lampredis konstruksjoner. Tilgjengelig fra Amazon.co.uk og sannsynligvis svært underholdende lesestoff :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo en Blå 16vT selv.. Trives godt med bilen, men den blir vel egentlig brukt litt for lite i forhold til hva den fortjener, har gått 69tkm.

Forsikringen er på 6000 med 20% bonus, registrert på meg selv.

Bilen er forøvrig til salgs om prisen er rett grunnet mulig overgang til noe litt større.

Kjørelengde? Full eller delkasko? Leiebil? Alarm? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider