Gå til innhold

steinar jøranli

Ranger emnet


classic

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

ja, han hadde problemer med å få kompressorn til å foirtsette å lade på høyt turtall på vectra'n.

men synes det var tøfft gjort å prøve å satse skikkelig på det for det.

schancke hadde jo en del problemer med astra'n, men har ikke registrert at jørnali hadde det.

 

har et klipp i fra bakkløp på lillehammer etter de asfalterte siste biten opp.

da går astra'n til jøranli i allefall noe helt sinnsykt.

 

men nå har han solgt begge astrane, og jeg ser at glenn voie har lagt ut gamle astra'n til schancke for salg og!

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vectraen gikk bedre enn Astraen, de få meterene den gikk... Steinar hadde nok like mye problemer som Martin, men han var ikke så profilert, og kjørte ikke så mange løp!

Astraene gikk rett og slett for dårlig, når Martin vant på Lyngås var det rett og slett fordi Kenneth Hansen var snill!

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, du mener det ja :D

 

kan godt være det, men den bilen schancke snakker mest "nedsettende" om på mr. rallycross video'n er rs200'n som han påstår ble tvunget på han.

"det tok meg et helt år å få den bilen til å lystre meg" sier han

:D

og det var jo en bil som var bygd opp på en annen måte, og med helt andre midler av et stort konsern, med et tungt apparat i ryggen.

 

astra'ne er tross alt bare bygd opp med drivverk og understell i fra calibra dtm bilene.

motorn var vel ikke utprøvd på langt nær så lenge som ford's.

zackspeed hadde jo turbokonvertert den motorn opptil 600hk allerede i mk2 tia!

 

nok om det.

var motorn og girkassa som kødda mest på astra'n til schancke i allefall, i mot alt annet på rs200'n :D

girkassa "lagde" han jo selv.

 

mener han sa at han hadde ut 570 ærlige hester i astra'n.

(med restriktor)

det er rimelig fett!

selv om det ikke alltid funka.

 

hadde sikkert like mye i fordene.

men fett uansett!

 

har du/dere ikke "mr. Rallycross" video'n, så bør du få tak i den.

escort mk2'n er mildt sagt sinnsvak!!!! :D

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by cfn

hehe, du mener det ja :D

 

kan godt være det, men den bilen schancke snakker mest "nedsettende" om på mr. rallycross video'n er rs200'n som han påstår ble tvunget på han.

"det tok meg et helt år å få den bilen til å lystre meg" sier han

:D

og det var jo en bil som var bygd opp på en annen måte, og med helt andre midler av et stort konsern, med et tungt apparat i ryggen.

 

astra'ne er tross alt bare bygd opp med drivverk og understell i fra calibra dtm bilene.

motorn var vel ikke utprøvd på langt nær så lenge som ford's.

zackspeed hadde jo turbokonvertert den motorn opptil 600hk allerede i mk2 tia!

 

nok om det.

var motorn og girkassa som kødda mest på astra'n til schancke i allefall, i mot alt annet på rs200'n :D

girkassa "lagde" han jo selv.

 

mener han sa at han hadde ut 570 ærlige hester i astra'n.

(med restriktor)

det er rimelig fett!

selv om det ikke alltid funka.

 

hadde sikkert like mye i fordene.

men fett uansett!

 

har du/dere ikke "mr. Rallycross" video'n, så bør du få tak i den.

escort mk2'n er mildt sagt sinnsvak!!!! :D

RS 200 var nok et beist ja!

Kjenner mekanikeren til en annen norsk toppfører og hørte ganske mye rart om motorproblemen på Astraen til Schance Største problemet var at mannen som var ansvarlig for mappingen hele tiden brukte feil program, slik at han faktisk hele tiden mappet nødprogrammet! Var vel Martin selv som fant ut av det!

Jøranli hadde mye andre problemer som gearkasse, rattstamme(!!) og at han av og til kom for sent på løp..

Har den videoen ja!

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke det var at motoren ikke var godt utviklet, men de som drev med dette var problemet.. kunskapsnivået var ikke godt nok.. hva med alle de andre med motor som ikke var utviklet av et stort selskap? På opel motoren så var rett og slett toppen for svak og mappingen var feil 90 % av alle gangene de 2 gamlekara kjørte.det som skulle bli en super bil ble en suppe bil.. jøranli og martin ble jo på en måte litt uvenner av hele greia. de ville gjøre ting forskjellig og da er det ikke lett når begge er vrange..

 

 

 

etter det rs motor i hundalen sa så hadde han 540 hk.. ca 100-120 hk mindre enn de andre toppførerne. gir fort utslag det.

 

Man må oxo huske på at det martin sier er ofte en overdrivelse. kjenner en som kjøpte girkasse til en vectra 4x4 turbo av han. kunne dekorere blomsterbed på asfalt sa han.. holdt en måned.. og det var uten dekorering.:)

 

mondeo: enig med deg at vectraen fungerte bedre..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet om en som kjøpte en fordelingskasse til vectra turbo av martin som ikke holdt mål jeg og.

martin hadde jo egentlig tenkt å lage bedre fordelings/girkasser til vectra/calibra turgbo etter han la opp karrieren.

men så fant han dette firma i sveits, dorfbrunnen garage som allerede hadde tatt frem en sterkere verson av fordelingskassa.

derfor ble martin norsk "levrandør" av disse kassene i stedet for og lage egen.

 

skulle ønske det ikke var sånn men...

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår