Gå til innhold

Fjellinjen

Ranger emnet

ZAbatmaN

Anbefalte innlegg

Hei!

Er sikkert flere av dere som har vært borti dette makkverket av et bomveisselskap, så jeg lurer på, hvor lenge etter passering var det dere fikk fakturaen?

jeg fikk fakturaen min idag, første passering er 18.03.08, siste passering er 06.05.08.

Hvorfor klarer ikke de lamme idiotene i det firmaet å sende fakturaen i normal tid, slik som andre firma?

Jeg ble så provosert av dette at jeg sende de en ganske amper mail.

Fikk denne fakturaen av dere idag, pga at dere har brukt feil adresse, så nå har jeg 3 dager betalingsfrist. Takk. Først begynte jeg å lure, men nå vet jeg ikke lengre? Er det normalt å fakturere folk 1 år etter passering? Synes dere dette er god kundebehandling? Den siste passeringen er 06.05, dette er nå 9mnd siden?? hallo?? jeg må si at det er ikke veldig fristende å betale denne regningen å og late som alt er greit og at dere har gjort jobben deres, ja jeg er klar over at foreldelsesfristen er 3 år, men er det mulig? jeg er flau på deres vegne...

Fikk automatisk svar tilbake:

Din henvendelse vedrørende etterfaktura (tilleggsavgift) er mottatt og vil normalt bli besvart pr.brev. På grunn av stor saksmengde, er behandlingstiden for tiden ca. 16 uker.De mest vanlige årsaker for utstedt etterfaktura (tilleggsavgift) er ubetalt avtale eller bilbytte. Tror du årsaken kan være dette, logg inn på 'Min side'. Du vil her få oversikt over ditt avtaleforhold. Er din AutoPASS-avtale ubetalt, kan denne betales med kredittkort av type Visa eller Mastercard. Betalingsinformasjon i form av konto og kidnummer vil være tilgjengelig på 'Min side'.

Enkelte kunder opplever at verdikortgiroen utstedes med beløp som avviker fra tidligere (kr. 500,- for lett og kr. 1500,- for tungt kjøretøy). Den dynamiske giroen er utstedt på grunnlag av kjøremønster siste 2 måneder og prisen er justert tilsvarende. Dette gjøres for at våre kunder skal unngå å få negativ saldo på sin avtale. Det er mulig å betale et mindre beløp på giroen om dette er ønskelig, minimum kr 500,-

Har du mottatt tilleggsavgift for passering i andre bomanlegg enn bomringen i Oslo (Fjellinjen), må en eventuell klage rettes til utsteder.

Vil si jeg er stolt av å ha bomselskaper slik som fjellinjen, som gjør jobben sin i tide. Blir vel nødt til å betale drittn, å kan vel se langt etter et svar...

91 volvo 740

81 pontiac Grand Prix[phat square]

72 vw boble[go biln]

[x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vil si jeg er stolt av å ha bomselskaper slik som fjellinjen, som gjør jobben sin i tide. Blir vel nødt til å betale drittn, å kan vel se langt etter et svar...

Sånn går det når ting blir privatisert..

Jeg vet at de vanligvis ikke sender ut faktura før det er snakk om 100 kroner, eller det har gått en viss tid.. Dvs de samler opp. Men ja, drøyt å først nå sende ut passeringer fra mars til mai i fjor..

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var mye hyggeligere når det faktisk satt folk i bomringen jeg.

Kortterminalen deres var nede og jeg har aldri kontanter.

I stede for å bare slippe meg igjennom skulle absolutt den hjernedøde svensken fakturere meg for 20 kroner.

Ikke kunne jeg betale via sms heller, av eller annen idiotisk grunn.

Endte med at jeg kjefta nautet sønder og sammen og spyla apekatten med vindusspyleren og kjørte min vei.

Sendte "angrefjell" til20XX med telefonen.

Hørte aldri noe mer.

Ble faan meg dritprovosert.

Like før jeg nappa svensken ut av boxen og lempan over autovernet!!

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde endel passeringer i Oslo for ei stund siden, uten gyldig avtale. Det var en misforståelse, og det var uten tvil min egen feil, så det skal jeg ikke si noe på.

Uansett så etter ei stund fikk jeg 7-8 slike krav på 300 kr for ugyldig passering eller noe.

Men et par kjappe telefoner til fjellinjen fikset biffen. Jeg slapp unna med kun ett gebyr, pluss passeringene da selvfølgelig. Tok meg vel ikke mer enn et kvarter å fikse.

Mulig jeg hadde flaks... ;)

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skal dere få et triks av meg, som jeg benytter hver dag det er kaldt.

Sprut litt vann på skiltet. Gjerne dusj med sånn sprayflaske. Hiv på litt snø før vannet fryser. Ta vekk brikka i vinduet. Voila, gratis passering.

Hvis snuten stopper deg, så unnskyld deg på det sterkeste og børst bort snøen.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skal dere få et triks av meg, som jeg benytter hver dag det er kaldt.

Sprut litt vann på skiltet. Gjerne dusj med sånn sprayflaske. Hiv på litt snø før vannet fryser. Ta vekk brikka i vinduet. Voila, gratis passering.

Hvis snuten stopper deg, så unnskyld deg på det sterkeste og børst bort snøen.

Er du ikke politi selv?

'92 Mitsubishi Eclipse GS

Historie, prosjekt -og bildetråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så fint at de gjør det mulig for folk å kunne kontrollere om du faktisk har passert da, er jo ingen som husker om de passerte en bomstasjon for 1 ÅR siden... ikke det at fakturaen er så mye å hoje for, tviler på jeg dør av å betale den, men jeg mener at de kunne gjort ting mye enklere enn dette, hvorfor er det ikke mynt faenskap i bomstasjonen feks? kan da for faen ikke koste så mye... må inrømme at jeg har svært lyst til å kreve bildebevis for alle passeringene bare på trass.

91 volvo 740

81 pontiac Grand Prix[phat square]

72 vw boble[go biln]

[x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor er det ikke mynt faenskap i bomstasjonen feks?

Heh, skal vi se om jeg har forstått dette riktig..

De innførte ubemannede, automatiske bommer rundt oslo, som skulle skjære ned på utgiftene deres, sånn at de kunne sette opp prisene..

Omtrent derfor.. ;)

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider