Gå til innhold

Horn fungerer ikke på Omega B1

Ranger emnet


turbotrondsen

Anbefalte innlegg

Hei.

 

I en tråd lenger nede her snakker jeg om en Omega B1 jeg henter denne uka, (i morra).

 

Der fungerer ikke hornet. Eller, det har gitt lyd fra seg av og til når en trykker på rattet, men heller skjeldent.

Bilen skal på Eukontroll på mandag, og etter det jeg har forstått er det en 2`er feil at horn ikke fungerer..

 

Noen som har en formening om hva dette kan være?

I`m not driving too fast, I`m flying too low...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Defekt horn

-Ledningsbrudd frem til hornet

-Slepringen på rattet

 

Du bør sikkert håpe på at det er hornet som er defekt. Er jo bare å koble 12V rett på hornet og høre om det blir lyd.

 

Ja jeg håper og det kun er selve hornet. Frister ikke mye å begynne å knote med ledningsnettet..

Men om jeg får liv i hornet med 12v og må til å måle, er det rett og slett bare 12v jeg skal få ut videre fra den ledningen da? Hvor sitter relèet til hornet i denne bilen?

 

Har aldri hatt av rattet på en bil med airbag før, må jeg ta noen forhåndsregler ang dette?

I`m not driving too fast, I`m flying too low...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koble ut airbagen fort, gjerne ta av batteriet. uten strøm popper den ikke, men bestemmer du deg å ha strøm på airbagen hele tia, ta film:P

 

på hornet bare tar du 2 ledninger fra batteriet rett på hver sin side av hornet. trenger ikke store ledningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koble ut airbagen fort, gjerne ta av batteriet. uten strøm popper den ikke, men bestemmer du deg å ha strøm på airbagen hele tia, ta film:P

 

på hornet bare tar du 2 ledninger fra batteriet rett på hver sin side av hornet. trenger ikke store ledningen.

 

Kommer film i morra da :D

Haha, nei så fanken om jeg skal ha ei pute rett i trynet :P

 

Men jeg prøver i morra da, regner med å overta bilen da, så da skal jeg få ut noen pics også ;)

I`m not driving too fast, I`m flying too low...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe stress det, pleier aldri ta av strømmen for å ta av airbagen i rattet... så lenge du ikke sitter å slår å hiver den vegg imellom skal det gå greit...

Kan være hornet henger også, faktisk vært borti det engang... var defekt horn, funka ikke om du trykka i det hele... så satte jeg spenning på selve hornet og da kom det, å siden har det funka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på å ikke ha på tenning når du kobler på og av, og ta litt forhåndsregler tilfelle den skulle gå av! Teoretisk kan du kaste den rundt;) Bare litt forsiktig med statisk

 

elektrisitet! Hvor sitter hornet på Omega B?

 

Jeg hat både under vannkasse/vindusvisker dekselet

på høyre side og forran..

 

Hehe

 

Hornet sitter under frontfangeren på førersiden. Det som er under viskerdekselet er til alarmen.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår