Gå til innhold

Dieseldyrets Mercedes-Benz world


merce-123

Anbefalte innlegg

hei, min lidenskap og de bilene jeg har vokst opp med er 300tdt s123. Lager en liten tråd om dem jeg.

 

Lurer dere på noe angående disse bilene/biltypene, så fyr løs, så skal jeg prøve å svare etter beste evne.

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 273
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hei, her er da mitt prosjekt som jobbes med i all hemmelighet langt oppe i en av Norges inndaler.

 

følgende skal skje:

 

-senk

-hellakkering i hvit

-bytte førerstol

-clear look diode-sideblinkers

-rustsveising

-fjerna nederste listene på dørene(cleant)

-allerede fjerna hjulbuelister

-svartlakkert innmat i lykter

-få på borbet A 255/40/17" bak+235/45/17" foran

-hvite blinkers

-3" rustfri eksos fra turbo

-sportsfilter

-svartlakkert innmat i grillen

-sedan bakfanger

-helrøde baklykter

-heftig stereo anlegg

-momo treratt i tidsriktig utførelse

-rutesenker bak

 

motoreffekten skal også økes!

-MEN dette skjer nok ikke før høsten/vinter 09, da jeg vil bruke bilen mest mulig i vår/sommer.

 

et par bilder fra utgangspunktet:

 

file.php?id=536

 

file.php?id=535

 

bilen har kosta meg NOK til å se så jævli ut som den gjør nå, så vil ikke tenke på hvor mye denne vil koste meg, noe under 70-80 000kr blir det hvertfall ikke.

Har kjøpt inn en del deler allerede.

 

 

dette blir skøy å følge med på!

 

hvilken deler er kjøpt inn??

hvordan ser bilen ut ellers?? er det kun prosjekt eller brukes bilen daglig??

 

bilder av felgene montert ønskes!! :)

-Bmw E36cab, Mercedes s124, Volvo 244

X Mercedes 190E 2.0D, SaaB 9000 Turbo 16v 1986, saab 900T -95, Toyota Hi-lux korta -83 3"BL og 33"dekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skal ALDRI mer få se noe salt/snø. Skal bygges opp som sommerbil/treffbil.

 

Bilen så grei ut før jeg plukket den ned og just nu står den ribba for fanger, lys og lister.

Når jeg så nærmere på den var det litt å ta tak i, så da blei det å plukke den ned og begynne fra bunn av. Har i tillegg en rimelig strøken originalbil av samme typen.

 

Satser på at det blir en av Norges råeste 123'r.

 

 

deler som er kjøpt inn hittil:

 

-Borbet A 10"x 17" bak, 8" x 17" foran.

-Stereo, Mtx sub og bass til 15 000kr.

-sideblinkers (diode)

-ratt,momo i riktig utførelse som står i stil til interiøret.

 

Har ikke blitt noe mer pga at jeg driver på karosseriet enda, skal sparkle og sveise opp karosseriet.

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skal ALDRI mer få se noe salt/snø. Skal bygges opp som sommerbil/treffbil.

 

Bilen så grei ut før jeg plukket den ned og just nu står den ribba for fanger, lys og lister.

Når jeg så nærmere på den var det litt å ta tak i, så da blei det å plukke den ned og begynne fra bunn av. Har i tillegg en rimelig strøken originalbil av samme typen.

 

Satser på at det blir en av Norges råeste 123'r.

 

planer for økt prestanda er:

-råere innsug/manifoild

-større turbo (har liggende)

-intercooler

-maskinere dieselpumpe/+ stille opp dieselelementene.

kommer høst 09.

 

deler som er kjøpt inn hittil:

 

-Borbet A 10"x 17" bak, 8" x 17" foran.

-Stereo, Mtx sub og bass til 15 000kr.

-sideblinkers (diode)

 

mer kommer jo varmere det bir, sliter med ei kulde som er ekstrem, så fort det bli plussgrader kjører jeg bilen ned i varmgarasjen og fortsetter på karosseriarbeidet.

 

Har ikke blitt noe mer pga at jeg driver på karosseriet enda, skal sparkle og sveise opp karosseriet.

 

Eneste jeg er smånervøs for er om felgene går på bak, men den

tid den sorg. Får kjøpe noe annet i verste fall.

 

Må si at du har et interessant prosjekt på gang. Moro å se at noe tar tak i en gammel dieseltraver og får på mer guffe på den. Skal bli interessant å følge prosjektet ditt videre.

 

Jeg har noen spørsmål. Hvor skal du få tak i råere innsug, mani foil? Hvilken turbo har du tenkt å sette inn? Hva skal gjøres med dieselpumpa og hvem skal i så fall gjøre det?

 

Grunnen til disse spørsmålene er at jeg selv har en turbodiesel med mekanisk dieselpumpe som jeg har tenkt å få mer guffe på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg er smånervøs for er om felgene går på bak, men den

tid den sorg. Får kjøpe noe annet i verste fall.

 

 

du MÅ jo bare få felga på bilen!! :) du får bare valse eller kutte å sveise ut hjulbuen bak da!

 

høres lovende ut dette!

-Bmw E36cab, Mercedes s124, Volvo 244

X Mercedes 190E 2.0D, SaaB 9000 Turbo 16v 1986, saab 900T -95, Toyota Hi-lux korta -83 3"BL og 33"dekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du MÅ jo bare få felga på bilen!! :) du får bare valse eller kutte å sveise ut hjulbuen bak da!

 

høres lovende ut dette!

 

ja, må ta litt svensk crome i hjulbuene bak uansett, så i verste fall bredder vi litt:)

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det gikk en 300tdt i bø med borbet A med 10" bak, men er ikke sikker på om den var valsa eller noe:S hmm... får sjekke når jeg får bilen i varmgarasjen.

 

Blir ikke turteller, men må ha inn smoke turbotrykksmåler når det gjelder endringer av "målere".

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe maskinering av pumpene så vidt jeg vet. Bytting av elementer, og benking. Ombygging til utvendig justering av alda/maxfuel. Elementene koster så godt som ingenting, er arbeidet man betaler for.

 

Du trenger en MW-pumpe hvis du skal bygge om.

Mynä er et av firmaene som bygger om pumper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, justering av alda-ventilen kan man vel gjøre manuelt?

jeg pleier å rive av den stålleggeringa og den gummiklunsen som sitter over alda-skruen. Eller hvordan gjør det det "proft" når det bygger om til manuell justerbart?

 

akkurat, har hørt mye rart ang det der. Du har vel M-pumpe som er sugediesel, er det MW samme pumpe som den såkalte M-pumpa?

 

Blingsa litt nå, det er vel slik at det monteres alda på pumpen, og det bygges det om til utvendig justering av maxfuel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår