Gå til innhold

Dieseldyrets Mercedes-Benz world


merce-123

Anbefalte innlegg

  • Svar 273
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

tviler på at det hjelper å pine en diesel til nær turtallskutt. Å gire på perfekt turtall for å beholde moment og riktig turtall er viktig, det gjør dessverre min kun fra 3 til 4, men da dytter det godt unna, fra ca 80-90->;) litt for tung og mostand i kassa gjør den litt treg fra 0-70, men etter det går det helt greit.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo det hjelper. Får jo høyere turtall på starten i neste gir. Selv om motoren har maks dreiemoment på et visst turtall så drar den bedre jo høyere du kommer uansett.

 

jo, men min girer ganske fort, uansett så hjelper det lite å holde den på nær maks turtall om ikke kassa girer bra.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo det hjelper. Får jo høyere turtall på starten i neste gir. Selv om motoren har maks dreiemoment på et visst turtall så drar den bedre jo høyere du kommer uansett.
Sludder og vås. Mest effektivt er å skifte gir på det turtallet maks effekt oppnås. Og ved perfekt utveksling skal du da treffe turtallet der dreiemomentet er på topp.

 

Dra en dieselmotor høyt på turtall er bare dumt

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vel i teorien men det funker som satan for meg:pimp

 

Jeg ser du har en del diskusjoner med andre brukere her på forumet om forskjellige temaer du er ganske påståelig med teoriene dine. Får jeg spørre om hvor gammal du egentlig er? og hvor har du fått alle dissa sikre teoriene dine fra?? :wonder:

Endret av raposo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da BMW'n blei solgt og jeg fikk inn noe cash, så måtte det jo brukes opp så fort som mulig selvsagt, så er nettopp tilbake fra non stop-tur fra Bergen og hjem. Henta meg ny bruksbil, blei en 1994 e300 turbodiesel s124.61_-1004344610_tumb.jpg

 

61_1405412269_tumb.jpg

 

planer for bilen er lite egentlig, bi-xenon, få senkesettet godkjent i vognkortet(må det for å få bilen eu-godkjent), samt noe feitere sommerhjul(ikke bestem hvilke enda, mest lyst på små kantfelger), så skal jeg sette over anlegget fra 123'n som er avskiltet, den er bruktimportert i 1998 og har nyoverhalt motor, samt nye senkefjærer og dempere. Dessverre er det ikke i nærheten av like gromt som 123 turbodiesel, men en bruksbil og fyllekule-bil funker den som:)

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår