merce-123 Skrevet Juni 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2010 (endret) du har skjønt det tydeligvis;) hehe.. jobber i disse dager på den manuelle, driver med noe rust-rep og rustbehanding, har fått lakkert fjerna litt lakkrust og grunna/lakkert med mattsvart under, så det ser veldig bra ut under bilen nå, har også levert bremserør til bremseservice slik at han skal bygge nye rør/slanger til meg med originale bøyer, så det blir bra:) ellers så har jeg gitt bud på en delebil alt av karosserideler jeg trenger og litt av hvert, så får håpe jeg får tak i den, sånn at bilen blir seende litt bedre ut, så må jeg fikse gasswire/bremsene og clutchen, etter det blir det rustsveising, grunnarbeid og lakkering, trur det meste skal være gjort da ja. For å få den i mellom eu-godkjenning. Lite stemningsbilde fra de dype skoger, bruksvogna som også dullas litt med i helgene: den har det dessverre ikke helt godt om dagen, går som ei bøtte med drit, sliter den såvidt opp i 100km, det lukter diesel ved pådrag, så trur det enten er elendige dieselfiltre, evt lekkasje som jeg ikke ser noe til(er ingen dammer på bakken/gulvet):S Turboen blir heller ikke varm og utslitt..:P ikke bra egentlig, må vel kikke nærmere på den snart.. Endret Juni 14, 2010 av merce-123 Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amundsen Skrevet Juni 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2010 Lite stemningsbilde fra de dype skoger, bruksvogna som også dullas litt med i helgene: Grom den grå 123 au sku vært litt lavere :P Siter Volvo 240 Gl 87 (bruks Bil) Volvo 850 Se 94 (Solgt) Vw Vento 96 tdi (Solgt/vraka) Bmw 520i Turbo 250hk 91 (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Juni 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2010 er itte kabba fjærer, er 1cm unna maks senk som går på et15 og 8,5" med 205/40 foran..gidder itte å kabbe da;) er 1 cm unna maks senk.. reiv i stykker lista under garasjeporten vår, er 7-8cm høg på bånnpanna, det får holde på dårlige bygdeveier. Den manuelle skal bli mer stanca;) med 16X8 med 195/40 og 16x9 med 215/45 je har ligganes veitu;) du får komme opp ei dag og hjelpe meg litt. Du må få fingen ut av fjoa. Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amundsen Skrevet Juni 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2010 er itte kabba fjærer, er 1cm unna maks senk som går på et15 og 8,5" med 205/40 foran..gidder itte å kabbe da;) er 1 cm unna maks senk.. reiv i stykker lista under garasjeporten vår, er 7-8cm høg på bånnpanna, det får holde på dårlige bygdeveier. Den manuelle skal bli mer stanca;) med 16X8 med 195/40 og 16x9 med 215/45 je har ligganes veitu;) du får komme opp ei dag og hjelpe meg litt. Du må få fingen ut av fjoa. HeHe veit ikkje om je finner fram t Bingen, er så bort gjemt inni skogen HeHe Siter Volvo 240 Gl 87 (bruks Bil) Volvo 850 Se 94 (Solgt) Vw Vento 96 tdi (Solgt/vraka) Bmw 520i Turbo 250hk 91 (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Juni 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2010 (endret) lol;) Jobbas hver dag på den manuelle nå, demontert alt som trengs utenom baklyktene som sitter med noe jalla fester som kommer til å bli veldig vanskelig å få av, men av skal det.. ellers så rr karosseriarbeid vaaaaaannvittig langtekelig, men trivas me' re egentlig. Dette tar jeg litt og litt, i og med at det ikke haster sånn vanvittig. Prøve å ha den klar før nyttår på skilter, det er målet. Må ha noe skrenseverktøy, 1,5 år siden jeg har liggi på tvers, så det er på tide å få løsna litt rattrust. Tilbake til bilen. Får nytt bremserør/slange i morgen. Så skal jeg montere midtkonsoll og bremserør, lufte systemet for å se om jeg kan få litt bremser og clutch i helga, håper ikke det lekker i bremserøret bak, det kom noen flekker på gulvet, men det kan ha vært vann fra gulv/bærebru e.l. Må fikse ny gasswire også, den gamle røyk når jeg måtte stoppe bilen. Fikse nøkkelstopp også selvsagt, er noe drit når man ikke vet hvor lekkasjen på vakuumanlegget her, mistenker at det kan være bryteren til lysjusteringa som er synderen, i og med at det går to slanger inn på den(men bryteren mangler jo). Så det står ikke stille her(enda får me håpe) får dem av dere som lurær:D Tenkte at det tekniske skulle tas fyst, men tjuvstarta på karosseriet denna veka da je hadde litt tid til overs på kveldene, fått brukt 8-10 timer eller noe tenker jeg, men gjenstår fortsatt en del, så må jo bilen mattes ned også, men det går fort når jeg virkelig kommer i slaget ei helg seinere, er grovarbeidet som er mye jobb. Skal prøve å få lurt fram noen bilder, blei litt mye tekst her.. Endret Juni 16, 2010 av merce-123 Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Juni 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2010 (endret) innimellom alle timene som går til den manuelle turbodiesel'n hver dag, så ville jeg ha litt avlastning fra den, så fant jeg ut at jeg har liggende en bbs-leppe som er litt sjeldne, originalt fra BDR(Vest-tyskland før gjenforeninga i 1989 etter berlinmurens fall) produksjonsnr og greier.. så tenkte why not? litt annerledes stuk i fra de andre w123 jeg har, må ha litt å velge i veitu.. så lakkerte den i natt og monterte den, slik blei det i hvertfall(obs: matte framfelger pga oppussing av kant): Endret Juni 25, 2010 av merce-123 Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Liland91 Skrevet Juni 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2010 Tøft! Men datoen på kameraet ditt må justeres ;) Siter Mercedes Benz 230te -89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amundsen Skrevet Juni 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2010 fyyti å grom den ble me den leppa Blei bra re Anders :D Siter Volvo 240 Gl 87 (bruks Bil) Volvo 850 Se 94 (Solgt) Vw Vento 96 tdi (Solgt/vraka) Bmw 520i Turbo 250hk 91 (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rally Koffen Skrevet Juni 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2010 Så bra ut det der :) Regner med å se deg i morra? du har jo litt å leve opp til.. Siter 89 Mazda 323 4x4 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Juni 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2010 Takk, nei blei ikke noe.. var hjemme kl 04.00 i natt, så blei til at jeg slappa av. Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Juli 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2010 da var jeg en tur og henta meg strøkent svart delskinn i helga som var, fikk også montert det i bilen, blei noe mer komfortabelt og penere enn totalt utslitte grønne stoff-seter som har sittet i bilen i 25 år ja:) Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet Juli 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2010 (endret) Det er på tide å endre litt på trådtittelen. Har du vore borti dei gamle med rattgiring? Kanskje går det å montere ein eller to koppholderar der askebegeret er framme i midt konsollen, forran girspaka. Du røyker vell ikkje. Og ellers så ser det greit ut. Endret Juli 7, 2010 av Actros 8x8 Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Juli 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2010 Det er på tide å endre litt på trådtittelen.Har du vore borti dei gamle med rattgiring? Kanskje går det å montere ein eller to koppholderar der askebegeret er framme i midt konsollen, forran girspaka. Du røyker vell ikkje. Og ellers så ser det greit ut. har itte voeri borti dem med rattgiring. koppholder? ja, hadde voeri noe det om je fant noe som passer inn i resten av interioret og som ser gammeldags ut. Takk for det.. Handla lakk til bilen for noen dager siden, det kosta sitt, men er fortsatt under halv pris av det den koster i Norge, trur resultatet blir bra, det er en original lakk fra fargekartet for gamle mercedeser, det er lakk som ble levert originalt paa noen mercedeser i 1975! Vil holde litt hemmelig hva slags farge det er, men et par hint er at den er luksurios og oldschool selvsagt. Maa jo prove aa overraske litt, kan i hvertfall si at det itte er mange Mercer i denne fargen! Trur den skal passe til temaet jeg har tenkt ut til denne bilen, er bra fornogd med den, saa gjenstend det aa sjaa om bilen, er paa ferie i utlandet akkurat naa, men gaar alt bra saa er jeg i gang igjen paa sonndagen. Skal fortsette paa grunnarbeidet og luske litt rundt etter noen billakkerere som kan ta paa seg lakkeringsjobben. Kjopte paerer i xenon-look i h4 i tillegg, saa blir det gul lyktefilm innerst. liten update kanskje, men for de spesielt interesserte, saa veit dere at det itte stend helt stille! Blir gjort litt her og der paa den hele tida. En kompis som vil kjope den graa, saa har vurdert salg littegrann. Har faatt utrulig lyst paa en S-klasse de siste dagene, blir litt ensidig med 4 300tdt liksom, selv om det er en bil jeg elsker, saa en 350 sdl eller 500se elns hadde vori steinartig, spesielt med ei god dose senk og litt maffigt stuk. Men time vill sjov.. Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amundsen Skrevet Juli 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2010 (endret) har itte voeri borti dem med rattgiring.koppholder? ja, hadde voeri noe det om je fant noe som passer inn i resten av interioret og som ser gammeldags ut. Takk for det.. Handla lakk til bilen for noen dager siden, det kosta sitt, men er fortsatt under halv pris av det den koster i Norge, trur resultatet blir bra, det er en original lakk fra fargekartet for gamle mercedeser, det er lakk som ble levert originalt paa noen mercedeser i 1975! Vil holde litt hemmelig hva slags farge det er, men et par hint er at den er luksurios og oldschool selvsagt. Maa jo prove aa overraske litt, kan i hvertfall si at det itte er mange Mercer i denne fargen! Trur den skal passe til temaet jeg har tenkt ut til denne bilen, er bra fornogd med den, saa gjenstend det aa sjaa om bilen, er paa ferie i utlandet akkurat naa, men gaar alt bra saa er jeg i gang igjen paa sonndagen. Skal fortsette paa grunnarbeidet og luske litt rundt etter noen billakkerere som kan ta paa seg lakkeringsjobben. Kjopte paerer i xenon-look i h4 i tillegg, saa blir det gul lyktefilm innerst. liten update kanskje, men for de spesielt interesserte, saa veit dere at det itte stend helt stille! Blir gjort litt her og der paa den hele tida. En kompis som vil kjope den graa, saa har vurdert salg littegrann. Har faatt utrulig lyst paa en S-klasse de siste dagene, blir litt ensidig med 4 300tdt liksom, selv om det er en bil jeg elsker, saa en 350 sdl eller 500se elns hadde vori steinartig, spesielt med ei god dose senk og litt maffigt stuk. Men time vill sjov.. kan se om je får nr t han som lakkerte for meg, han gjorde det ganske billig. Endret Juli 15, 2010 av Amundsen Siter Volvo 240 Gl 87 (bruks Bil) Volvo 850 Se 94 (Solgt) Vw Vento 96 tdi (Solgt/vraka) Bmw 520i Turbo 250hk 91 (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet August 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2010 da var lakkering bestilt til 10 oktober:) så trengs ikke amundsen. driver fortsatt med karosseri, utrolig langtekelig arbeid, vanvittig mye småhakk her og der, så finner jeg små ujevnheter her og der, samt sparkling som er vanskelig å få helt 100%, så blir flere forsøk før det blir helt 100%, uff, så går mye tid til det, så har jeg rustbehandla gulv innvendig. Hva mer, jo, har bytta grill til original med sort innmat på bruksbilen, ble bedre:) Prøver å få tak i komplett delebil av typen 300td eller tdt, men er vanskelig, vil helst ha 300tdt da jeg vil ha ventilerte skiver foran så det skubber litt bedre og holder litt bedre. Trenger et kalipter og panser/forskjermer og ei hjulbue som jeg må montere og matte ned før lakkering. Så det var en liten update som tilsier at jeg driver på den hver eneste kveld;) Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg