KristianG Skrevet Mars 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2009 Bra prosjekt det her! Gleder meg til det kommer enda fler bilder. :D Siter Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet April 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2009 (endret) ja, da blir det ikke skilt på denne i år, jeg kommer til å satse på å ha den klar til våren 2010, desverre pga penger og MYE stress og mas om dagen. Men det skal selvsagt jobbes på denne i sommer,høst og vinter og utover på nyåret der igjen. Men det tar litt lengre tid enn det ellers ville gjort. Grunnen til dette er at jeg bare MÅ ha en litt modda bil som jeg kan bruke i sommer(haaaater helt originale biler som er skyhighe)så derfor skal w210 e-klasse 300 turbodiesel min strekkes opp nå før gatebil på rudskogen i mai fant jeg ut i forrige uke. Følgende skal skje med den: -seeeeenke -nye baklykter(crystal/smoke look) -anlegg -div annet småtteri, noen nye foringer, litt mer crome osv. -rette 18" felgene som er strøkne men vibrerer litt for mye. Trur det skal bli litt gromt;) Bilder av denne kommer når jeg kommer igang(venter på lønning) her er et lite et av felgene jeg skal ha på 123n(venstre) og 210n(høgre) og rattet på 123n. Skål :ass: Endret April 11, 2009 av merce-123 Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 11, 2009 Rapporter Share Skrevet April 11, 2009 ALDA er det samme som røykbegrenser, den begrenser dieselmengden helt til det kommer trykk på den, så bilen ikke skal ryke. Sugediesler har tilsvarende men uten trykktilkobling. For de som trimmer disse så fjerner de fleste røykbegrenseren, dermed får den full dieselmengde før trykket kommer, dette gjør at draget før turbo er bedre, og enda viktigere, turbo kommer fortere i gang, justeringa oppå alda kan aldri gjøre noe slikt, den er bare finjustering av dieselmengden før man får dieseltrykk. Er en i sverige som har 617 i landrover som fikk bygd pumpe med 10 mm elementer fra volvo lastebil, turbo fra 320CDI(VNT), men måtte putte i orginalpumpe igjen, bilen røyk svart på tomgang, holder på med videre modifisering av "racepumpa" så den kan brukes. Myna bruker vel 8 mm elementer, spesiallaga pumpekam, og gjør det kun på M-pumpe(OM617NA), med dette oppsettet må du ha en STOR turbo for å få det til å virke, masse luft for at bilen ikke skal drukne i diesel. BTW: Felgene går innunder orginalskjermene bak med rette ET, men den bilen du snakker om er vel bredda ca 1 cm i buene bak, han har laga buene sjøl. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet April 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2009 ALDA er det samme som røykbegrenser, den begrenser dieselmengden helt til det kommer trykk på den, så bilen ikke skal ryke.Sugediesler har tilsvarende men uten trykktilkobling. For de som trimmer disse så fjerner de fleste røykbegrenseren, dermed får den full dieselmengde før trykket kommer, dette gjør at draget før turbo er bedre, og enda viktigere, turbo kommer fortere i gang, justeringa oppå alda kan aldri gjøre noe slikt, den er bare finjustering av dieselmengden før man får dieseltrykk. Er en i sverige som har 617 i landrover som fikk bygd pumpe med 10 mm elementer fra volvo lastebil, turbo fra 320CDI(VNT), men måtte putte i orginalpumpe igjen, bilen røyk svart på tomgang, holder på med videre modifisering av "racepumpa" så den kan brukes. Myna bruker vel 8 mm elementer, spesiallaga pumpekam, og gjør det kun på M-pumpe(OM617NA), med dette oppsettet må du ha en STOR turbo for å få det til å virke, masse luft for at bilen ikke skal drukne i diesel. BTW: Felgene går innunder orginalskjermene bak med rette ET, men den bilen du snakker om er vel bredda ca 1 cm i buene bak, han har laga buene sjøl. jeg har jo bilde av at felgene passa;) er god plass bak der, tipper 12" med rett ET går på;) se sjøl på bildet, så kan du se det.. får mest sansynlig modifisert m-pumpe i fellesferien;) da blir jeg 10 lapper fattigere, men er 123 kan ikke måles i penger, så er jo bare å få brukt opp alt av penger! Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 11, 2009 Rapporter Share Skrevet April 11, 2009 10k er ikke ille, Vestfold elektrodiesel skal ha 5k for å benke pumpa mi og evt justere elementer/røykbegrenser pga effekttap på lavt turtall Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet April 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2009 10k er ikke ille, Vestfold elektrodiesel skal ha 5k for å benke pumpa mi og evt justere elementer/røykbegrenser pga effekttap på lavt turtall stemmer, nei, det er en helt grei pris det. Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet April 11, 2009 Rapporter Share Skrevet April 11, 2009 Er det forskjell på ei dieselpumpe i ein bil og ein traktor? Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet April 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2009 Er det forskjell på ei dieselpumpe i ein bil og ein traktor? nei, gamle traktorer har mekanisk styrt dieselpumpe akkurat som på bilane, på moderne er den elektronisk styrt akkurat som på nye biler, så det er det samme omtrent, selvfølgelig er det forskjeller på elementer osv. men f.eks gamal holder traktor har jo golf diesel-motor;) Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet April 11, 2009 Rapporter Share Skrevet April 11, 2009 Kva meinar du med forskjellige elementer? Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet April 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2009 Kva meinar du med forskjellige elementer? større elementer i dieselpumpa gjør at man får mer diesel som igjen gir bedre effekt, spesielt hvis man mater på med mer luft(høgere turbotrykk) Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dannypojken Skrevet April 11, 2009 Rapporter Share Skrevet April 11, 2009 Fint prosjekt må jeg si :) Blir bra dette! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet April 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2009 Fint prosjekt må jeg si :) Blir bra dette! takk, det blir MYE skruing/modifisering for å få div ting til å passe, men det skal nok gå bra. Bare jeg får dieselpumpa, så kan jeg begynne å angripe bilen litt mer. Men før jeg får den blir det ikke gjort så mye på den. Nå står w210'n først i køen, den skal være klar til 28 mai så.. Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet April 11, 2009 Rapporter Share Skrevet April 11, 2009 Kan du legge ut eit bilde av W210en? Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet April 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2009 Kan du legge ut eit bilde av W210en? dette er bruksbilen.. ikke så nøye med den og je må få den tøffere raskt slik at jeg tør å bruke den i sommar mens je skruver på 123n.. er allergisk mot høge/helt originale biler desverre så derfor må den fiksas opp ved neste lønning. Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet April 14, 2009 Rapporter Share Skrevet April 14, 2009 Feite felga på w123en.. Men dei til w210en passa ikkje til bilen.. Kjøp deg xenonlook parkpærer til w210en:) Og sjølvsagt avantgardegrill Siter 94- Omega 3,0 98- Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.