Gå til innhold

Dieseldyrets Mercedes-Benz world

merce-123

Anbefalte innlegg

hehehe! 123 ambulanse er GROMT det! Kjøre på istreff på vinteren sidelengs med ambulanse hadde vært stilen:)

Fått laga meg grill igår, med strøkne cromelister montert og lakkert rillene i grillen blank svart, så da er det klart i hvertfall. + noe kjipt karosseriarbeid, fant noe mer krokan au.

I tillegg har jeg fått senka laurelen og fått på sommerfelger/hjul, så da har jeg bruksbil framover..Vært jævli bra med liv på Notodden i hælja, så det ga mersmak til flere turer dit.

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 273
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sjå der ja, nei, har ikke bilder. Skal få tatt en dag.. er bare originalgrillen som er grunna og lakkert blank svart + crome da.. men bare originalt antall cromelister, beholder lett medifisering, men allikevel litt custom;) hehe

nuverende bilpark:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjå der ja, nei, har ikke bilder. Skal få tatt en dag.. er bare originalgrillen som er grunna og lakkert blank svart + crome da.. men bare originalt antall cromelister, beholder lett medifisering, men allikevel litt custom;) hehe

stemmer. tenkte jeg sku lakke innmaten på min jeg å. du var i byn igår ? så deg me lauran. tenkte jeg sku slå av en prat men var noen grinete kjerringer i bilen:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer. tenkte jeg sku lakke innmaten på min jeg å. du var i byn igår ? så deg me lauran. tenkte jeg sku slå av en prat men var noen grinete kjerringer i bilen:P

jøss, blir litt penere det ja;)

å? åssen bil kjørte du? Jeg hadde full bil sjøl, endte opp med noe takdansing på shell'n på laurelen:m'm: ture/bruksbil skal brukas!;)

Nei hutte ture.. var bra med liv i hælja, var jo faktisk flere ute på fredag enn igår, men var bra i går også. Blir en tur til hælja igjen om været er fint.

nuverende bilpark:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja. nei kameraten min hadde sjåfør på den røde 124'n sin. så satt på der å drakk da vetu. det er bilen din det står no NMK greier i bakruta på ikkesant? må slå av en prat te helga da vetu. har oppkjøring te torsdagen så da ska 23'n få kjørt seg te helga ;)

å ja stemmer.

jepp det må me. Min det ja, nmk rallycup.

må væra forsiktig med 123'n!;) hehe, godvøgn. Får heller gjøra som meg, ha en sliten ture/bruksbil ved siden av som du kan mishandle, så får 123'n være godbil;)

Fått prata med lakkerer og rustsveiser i dag angående 123n som skal gjøre begge delene, så da går det i orden etterhvert:)

nuverende bilpark:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å ja stemmer.

jepp det må me. Min det ja, nmk rallycup.

må væra forsiktig med 123'n!;) hehe, godvøgn. Får heller gjøra som meg, ha en sliten ture/bruksbil ved siden av som du kan mishandle, så får 123'n være godbil;)

Fått prata med lakkerer og rustsveiser i dag angående 123n som skal gjøre begge delene, så da går det i orden etterhvert:)

mye rust på 23'n eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye rust på 23'n eller?

steder jeg har funnet rust:

-bakre hjulbuer(pga forbanna rustbuelistene)

-to hull på 5x5 cm ved høyre side av hjulbrønn.

utenom det er den faktisk JÆVLI bra for rust, har ikke funnet noe faktisk, ramma er som på en ny bil.. så det lønner seg helt klart å fikse denne bilen for å si det sånn, originalt med 4xel.vinder også som er sjeldent på disse:)

-er litt rust og bulk i ene forskjermen, men den skal byttes til en ny en uansett så:m'm:

nuverende bilpark:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

få opp litt bilder av laurellen då;)

er det automat eller manuell i den??

manuell kasse på min..liker mest automat-biler, men manuell er jo fint når det går sidelengs(vinteren) spesielt er det kurrant etter at dieselpumpa er justert, for da jager bilen noe jævli, så da er det fint å la den henge igjen på gira.

nuverende bilpark:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøffe biler! Jeg er også gammelsekser dieselmann. Har en 245 d6 overdrive med turbomotor som har fått noen justeringer. Skal lakke den svart. Den andre dieselen er en datsun 280c med laurel ld28 motor og automat og elektrisk sentrallås og vinduer. Onkel har mercer som 123tdt 124300td4matic automat r320 alle er automat seff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøffe biler! Jeg er også gammelsekser dieselmann. Har en 245 d6 overdrive med turbomotor som har fått noen justeringer. Skal lakke den svart. Den andre dieselen er en datsun 280c med laurel ld28 motor og automat og elektrisk sentrallås og vinduer. Onkel har mercer som 123tdt 124300td4matic automat r320 alle er automat seff.

gromt, du har skjønt det du;) slik det skal være.. prosjekt-123n skal forhåpentligvis til strømstad til neste år...kanskje vi sees:thumb

nuverende bilpark:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

driver fortsatt på karosseriet, veit ikke hvor mange hundre timer jeg har, men det begynner å bli griiiisekjedelig for å si det sånn:( Skal ta ei ordentlig økt i morgen, så får vi håpe på fint vær som jeg trenger.

Handler ferdig anlegget uti neste uke(skal på ferie til Polen) Mangler høytalere, forsterker til høytalere og ledningsnettet. Resten har jeg jo..

Skal handle forskjerm + hjulbuer når jeg kommer tilbake, så satser på lakkering og sveising i slutten av august(setter det bort til en jeg har avtalt dette med) Bilen skal ikke godkjennes før i januar, så skal det skje en del fra januar og utover, regner med at bilen skal til strømstad på jomfruturen på skjærtorsdag!;)

nuverende bilpark:

Lenke til kommentar
Del på andre sider