Gå til innhold

Dieseldyrets Mercedes-Benz world

merce-123

Anbefalte innlegg

w203 c180 kompressor går av en eller annnen veldig merkelig grunn bra. Det er lite hester og liknende, men fy fader og det går i forhold til effekten.. tyder på bra moment og effektivitet i hestene.

Det er den sprekeste bilen jeg har kjørt i forhold til effekt, uten noen som helst tvil.. men jeg kjørte en manuell s203 200 cdi.

Jeg går for middels stor turbo som skal presses til sitt ytterste og rikelig med fuel of satan(diesel);)

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 273
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Rå lyd :)

takk, ryker litt blått etter at jeg justerte turbotrykket på den nye turboen(litt større), men det skal ryke og lukte litt svidd olje;) det er bare gleden.

kommer flere filmer, var mest for å teste hvordan man legger filmer ut på youtube(aldri noensinne gjort det før), så har tenkt å lage en lengre film fra treffet på notodden til helga, så skal jeg prøve å legge ved noe musikk og slikt. Trur det blir en del fine biler der..

nuverende bilpark:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du steike hvor rått det turbohvinet var. Hvilken turbo er det som står i bilen?

takker;) det har jeg faktisk ingen anelse om, jeg bytta inn mopeden min i en w124 og den turboen for 5 år siden ca, eneste jeg veit er at merket er KKK og at kompressorhuset er noe større enn den originale, den fungerer bra, litt mer turbolag enn med den originale, men syns den virker en del sprekere med denne, spesielt på litt turtall. Så liker jeg turbolag da;)

nuverende bilpark:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joa, men suser gjør det på tomgang også, men når man kjører og virkelig tråkker på så får drar det bedre på rundt 2500-3000omdr, var bedre bånndrag med originalturboen, men litt bedre nå etter at jeg bytta turbo når jeg får opp turtallet.

nuverende bilpark:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jææævli smal den ser ut på bildene a:S ja, fotograf er jeg kanskje ikke...er brei og lav i virkeligheten med hjula osv, syns den "sitter" bra nå.

snart ferdig da.. fått justert opp pumpe/snurre, senka, montert på felga(lekkasje i ene dekket da såklart) fått bygd eksos da det som satt på var UNDERdimensjonert noe jævli, ble for varm og mista effekt, men nå er det 2,5 og 3", montert sportsfilter, justert anlegget osv.

Gjenstår å fikse lekkasjen i dekket, se på en oljelekkasje(renner under bilen), rense framfelgene og montere senterkoppene som ligger inni bilen akkurat nå(pga lekkasjen)

Må si det blei rimelig maskulint i virkeligheten! Men på bildene så syns jeg den ser så smal ut.. men men, det er bedre slik enn at den er tynnere/høgere i virkeligheten..

file.php?id=1031&t=1

file.php?id=1032&t=1

Fin den der da. Trenger ikke og gjøre mer med utseende på den nå vel? Den ser jo bra ut, men det er jo gammel merce så det kommer sikkert litt rust når:polish:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ryker det ikke? Blir jo ikke noe effekt ut av det. Min d6 med turbo ryker som satan før tubotrykk og din ryker når den får turbotrykk!!???

jeg må gire ned og når motoren får motstant ryker det bra;) men er ikke mye den ryker utenom når jeg girer ordentlig ned og har motstand/fart;)

de fleste 123ene ryker nesten ikke, men ryker faktisk ganske mye til å være 123tdt, ryker mye på mye gass og med motstand.

Blir ikke gjort noe mer på utseende, fått på senterkopper og vaska felgene også nå.. er fornøyd, er trossalt bruksbil/turevogn/gi-faen-bil!

Den hvite min skal bli mye finere selvsagt, men det kommer ikke før på nyåret..

Kommer nye bilder og film til hælja, etter treffet på notodden.

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert derfor alle mercedeser er så late. Får jo ikke diesel!!! Du kan vel stille mer på pumpa?

gamle-123n min brukte over 3 liter på mila, det er for dyrt på en bruksbil, men skal stille ei halv runde til bak på pumpe nå med en gang, så er jo alda-ventilen justert halvanna runde allerede. Den gamle min røyk på tomgang:P

Syns motoren i min er ganske så pigg jeg, men bilen veier 2 tonn omtrent slik den er nå og automat med gamal olje henger jo mildt sagt igjen, men går helt brukbart..

nuverende bilpark:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg fått justert litt mer, 1.6 i ladetrykk og noe mer fuel of satan, blei noe mer drag i vogna:) men på en annen side har automatkassa fått sin dose juling nå, måtte selvsagt burne i natt sammen med noen andre biler.. så automatkassa henger igjen noe så jævli(spørs om det er en del spon og gamal olje innvendig, i tillegg trur jeg kardangen begynner å bli jævli sliten, vibrerer godt og hender det synger litt baki der..

låner et bilde andreas fra merceforumet tok fra treffet: DSC01228.jpg

stygg som juling og helt oppbrukt, MEN den går!;) sålengen den overlever skjærtorsdag 2010, da er jeg fornøgd.

nuverende bilpark:

Lenke til kommentar
Del på andre sider