udyre Skrevet Februar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2009 Tror jeg har leksje på blinkelys systemet.siden juli 08 har jeg etterfylt 4,5 liter olje på blinkretsen.blir jo dyrt i lengda.kan man bruke annen olje enn den vanlige blinkelysoljen? Noen som har hatt lignende problemer? 03 volvo v70 d5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Februar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2009 Har aldri hatt problemer med lekkasje i blinklyssystemet, men jeg fikk problemer med varmgang i bremsene. Dette kan man forhindre ved å smøre bremseklossene - det beste smøremiddelet ar faktisk smult. Btw: REPOST! Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Revoion Skrevet Februar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2009 (endret) hadde problemer med lekasje fra bagasje lokk olje jeg:S Endret Februar 12, 2009 av Revoion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Februar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2009 http://www.bilforumet.no/stripa/169177-husk-sjekke-blinklysoljen-regelmessig-6.html Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øvrekleiv'n Skrevet Februar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2009 Kan få rådebank i nakkestøttene og viss det går tomt for blinklys olje... Old Kadetts never die! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Revoion Skrevet Februar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2009 Kan få rådebank i nakkestøttene og viss det går tomt for blinklys olje... hehe sant så santXD pass oxo på å ha rikelig med felg olje da...:thanks Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Februar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2009 Slakk eller kast i coil-lageret kan føre til ustabil tenning som igjen kan føre til tenningsbank og i hverste fall havarert motor. Derfor bør man bytte coil hver 25 000 km. For å øke levetiden på koilen kan man montere en smørenippel i bakkant på coilen, men det er veldig lett å montere denne feil, slik at lageret havarerer. Er man ikke sikker på hva man driver med, er det best å overlate jobben til tenningseksperter. Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Februar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2009 uff, har fått diesel-lekkasje i forgasseren ett sted:S what to do? nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TimBB Skrevet Februar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2009 Fyll full tank med bensin da funker det fint! Gjort dette mange ganger. Tim Bjerkelund Volvo 245 87mod(førstegangsprosjekt) Volvo 244 88mod (B230F Lh 2.2) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Revoion Skrevet Februar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2009 faen var netopp ute og skulle starte bilen..men så begynte tennings låsen og lekke olje:S kan det ha gått en pakning? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Februar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2009 Hvis ingen skjønte hintet mitt,så betydde det at vi allerede har en tråd om dette "viktige" emnet her på forumet... Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leirviken Skrevet Februar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2009 kan ikke noen finne på noe nytt? begynner å bli lei blinklysoljen nå.. er jo godt over ett år siden det var artig ;) Volvo 240 GL BMW 320 E21 Volkswagen Jetta GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tord Ivel Skrevet Februar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2009 Hvis ingen skjønte hintet mitt,så betydde det at vi allerede har en tråd om dette "viktige" emnet her på forumet... ikke alle som har like lett for å ta et hint... litt for høy "fjortissfaktor" her... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
otis Skrevet Februar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2009 Tror jeg har leksje på blinkelys systemet.siden juli 08 har jeg etterfylt 4,5 liter olje på blinkretsen.blir jo dyrt i lengda.kan man bruke annen olje enn den vanlige blinkelysoljen? Noen som har hatt lignende problemer? Pussig at du nevner dette, da jeg har et lignende problem med min bil... Jeg kjøpte bilen for 3 mnd. siden, og selger hevdet da den gangen det var normalt med lekkasje på relèt til blinkelys kretsen, noe jeg var særdeles usikker på om kunne stemme. Men naiv som jeg var godtok jeg det... :( Men nå ihvertfall, så har jeg etterfyllt rundt 3,6 liter med ATF olje på relèt, da Mekonomen anbefalte dette på det varmeste. Etterfylligen er altså da siden dagen etter jeg kjøpte bilen. Har i ettertid snakket med selger, og han hadde aldri problemer med dette, like mye som jeg har. Og da tenker jeg litt; Selger bodde jo på en plass med lite rundkjøring, lyskryss og generelt sett lite biler, så kan det hende at jeg rett og slett bruker blinke lyset mer enn han? I og med at jeg mister mer oljen enn han? Kan noen hjelpe meg? Hilsen en bekymret blinkelys bruker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonleo Skrevet Februar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2009 Noen som vet hvor man får tak i grønn overledning da? . .. ... Det ble spurt etter "noe nytt", sant.. :) Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg