Gå til innhold

Blinkelys olje!!

Ranger emnet


udyre

Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Har aldri hatt problemer med lekkasje i blinklyssystemet, men jeg fikk problemer med varmgang i bremsene. Dette kan man forhindre ved å smøre bremseklossene - det beste smøremiddelet ar faktisk smult.

 

 

Btw: REPOST!

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slakk eller kast i coil-lageret kan føre til ustabil tenning som igjen kan føre til tenningsbank og i hverste fall havarert motor. Derfor bør man bytte coil hver 25 000 km. For å øke levetiden på koilen kan man montere en smørenippel i bakkant på coilen, men det er veldig lett å montere denne feil, slik at lageret havarerer. Er man ikke sikker på hva man driver med, er det best å overlate jobben til tenningseksperter.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har leksje på blinkelys systemet.siden juli 08 har jeg etterfylt 4,5 liter olje på blinkretsen.blir jo dyrt i lengda.kan man bruke annen olje enn den vanlige blinkelysoljen? Noen som har hatt lignende problemer?

 

Pussig at du nevner dette, da jeg har et lignende problem med min bil...

Jeg kjøpte bilen for 3 mnd. siden, og selger hevdet da den gangen det var normalt med lekkasje på relèt til blinkelys kretsen, noe jeg var særdeles usikker på om kunne stemme. Men naiv som jeg var godtok jeg det... :(

 

Men nå ihvertfall, så har jeg etterfyllt rundt 3,6 liter med ATF olje på relèt, da Mekonomen anbefalte dette på det varmeste.

Etterfylligen er altså da siden dagen etter jeg kjøpte bilen.

 

Har i ettertid snakket med selger, og han hadde aldri problemer med dette, like mye som jeg har.

 

Og da tenker jeg litt;

Selger bodde jo på en plass med lite rundkjøring, lyskryss og generelt sett lite biler, så kan det hende at jeg rett og slett bruker blinke lyset mer enn han? I og med at jeg mister mer oljen enn han?

 

Kan noen hjelpe meg?

 

Hilsen en bekymret blinkelys bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor man får tak i grønn overledning da?

 

.

..

...

 

 

Det ble spurt etter "noe nytt", sant.. :)

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår