Gå til innhold

Hvem er den råeste Gruppe B-rally bilen, og hvorfor..?

Ranger emnet

Wheelman

Anbefalte innlegg

har et bilde av den metro 6r4'n før de bygde om fjæringa foran, så den ikke har så voldsomme buler i panseret, og minus de siste "boksene" på dørene.

da er den ganske fin egentlig!

ellers så holdt jeg på å glemme renault 5.

den er fin for øyet, men var kanskje ikke helt konkuransedyktig.

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Måååå si S1! Er med og lager reportasjer for GATEBIL som vi publiserer i Motorbørsen ("Henrik gatebil")

Og da vi var på Audi Sentrum for og lage en reportasje om

en AC cobra, kom tilfeldighvis S1 èn!!!!!!

Leif Nilsen eier nemlig audi sentrum, og den eneste s1 i landet!!

Så da var dagen komplett!!!

http://www.foto.no/cgi-bin/bildekritikk/vis_bilde.cgi?id=88415&sort=ID&brukerid=15249&kategori=&hideThumbs=0&brukernivaa=0&lukketforum=0&offsett=0&foreningsid=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kay arne

dette sier vel det meste:

To get an idea of the performance of Group B cars I'll mention that in the 1986 season Henri Toivonen made some laps around the Estoril circuit, during the Portuguese rally, the fastest of which would have qualified him in the sixth position of the F1 Grand Prix that same season:D

Hadde litt vanskelig for å svelge denne, men søkte litt på nettet og flere kilder sier det samme. For å begrunne skepsisen min: 1986 var det året man var på effekttoppen i F1 (opp mot 1500hk@5bar ladetrykk i kval. i biler som veide 540kg :eek: ) derfor kan jeg ikke skjønne at den skulle ligge så likt.. Hadde ikke regnet med den skulle ha nok marktrykk til å ta de i svingene heller..?

Så forresten en film hvor Audi S1' blir kjørt opp pikes pike, det er brutalt!

Edit: Smilies funka ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

tipper denne bilen hadde blitt slått med dagens wrc biler.. for sååå rask var den ikke.. har tross alt sett endel bakkeløp og rally..

Har sett noen bakkeløp og rally jeg og, men jeg har aldri sett noe lignende. Jeg har ikke sett WRC biler men de er jo ikke så SYKT langt unna de som er i den beste klassen i norge... Gruppe B er brutalt.

Men du har sikkert rett.. Det er sikkert bare lyden som gjør det.:)

Moped

x EVO VI TME

x Ducati 748r Solgt =((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis en vil sammenligne wrc folka og de norske som feks krem gutta kolberg så er det utrolig stor forskjell på de.. der wrc gutta holder 5 gir ligger kolberg gutta på 3 eller 4.. ser enorm forskjell.. vil anbefalle alle motor intereserte å forberede seg til swedish rally.. :)

det gr b hadde i effekt har wrc bilene tatt igjen i kjøreegenskaper, girutvekslinger og kjørbarhet..:)

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider