Gå til innhold

Hjelp! Bolt knekt i blokka!

Ranger emnet

Chiefrw

Anbefalte innlegg

Veldig stort problem nå.

Skulle bytte innsug til blokka (overgangen fra vannpumpeslangen og inn i blokka)

Der byttet overgangen og skrudde inn boltene igjen men da knakk den. Den kjøler overhodet ikke 110grader på et blunk.

Går det å få ut bolten at et verksted kan klare med et godt verktøy på ett eller annet vis?

Mekanikeren på Statoil'en har fri i helga så det måtte bli etter helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig stort problem nå.

Skulle bytte innsug til blokka (overgangen fra vannpumpeslangen og inn i blokka)

Der byttet overgangen og skrudde inn boltene igjen men da knakk den. Den kjøler overhodet ikke 110grader på et blunk.

Går det å få ut bolten at et verksted kan klare med et godt verktøy på ett eller annet vis?

Mekanikeren på Statoil'en har fri i helga så det måtte bli etter helga.

Burde byttet skruene sikkert før man mekket, men er for seint å tenke på dette nå, men i verste fall så må skruen borres ut, og eventult ha oversise bolt,men alt går, men er det noe gjenger igjen på bolten så kan man sette på 2 mutrer og få den ut på den måten, altså kontra stramme de, og skru på den innerste,.

http://www.bilforumet.no/faq.php

Maks 5 linjer i signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er at den går i ett med blokka så den har kanskje 0.5mm utstikk fra blokka. Jeg tenkte å bytte boltene med det samme med det hadde de ikke inne ellers hadde alt gått mye bedre ville jeg gått ut i fra.

Hørt mye om denne grisepikken. Forbinder grisepikk med en søylebor man bruker i endel bygg (iallefall i mitt yrke som Telemontør)men er det en som lage gjenger motsatt vei og dermed når du skrur mot venstre så strammer den seg og dermed motsatt vei funksjon og dermed får ut bolten ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aat bilen blir varm, kan være fordi du har luft i kjølesystemet. De passatene der her litt PITA når det gjelder luft i kjølesystemet.

Hos meg funket det med å ta en oppstart og kjøre motoren varm. Den ble da lett over 100 grader siden det var luft i systemet. Så venta jeg til bilen ble kald før jeg åpna lokket til ekspansjonstanken. Fikk da et voldsomt sug og vannet sank i tanken slik at jeg kunne fylle på en liter eller to til.

Du kan og prøve å løsne en av de høyeste slangene i systemet mens du fyller på kjølevann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider