Gå til innhold

Forvises for trafikkstajson -Mistanke om trimmet motor

Ranger emnet

Doc'en

Anbefalte innlegg

Som topic sier, så har mildt sakt det J**** verkstedet hvor jeg tok eu godkjenningen min forvist meg til biltilsynet, men spørsmålet er da om de bare skal se på motoren, eller om de fåretar en full teknisk skjekk på bilen ?

Har fikset alt org osv uten om 3" eksos, åpent filter. vil de legge seg opp i dette? er av merket JT.

Men bilen skal ikke yte mer en det som står i vognkortet antar jeg.

Info om bilen

Saab 900 2.0 Turbo

1994 modell

185 hk orginalt.

Mvh Doc'en

Toyota MR2 MK2 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forgje eier mente han hadde sotte på større turbo, men jeg vet ikke om dette er gjort, lader 0,5 trykk, og dette er jo orginalt trykk? det er også annen intercooler på den. grunnen til at jeg ble forvist var vel at jeg før hadde en vannkjølt intercooler som oppgjorde hele plassen hvor batteriet pleide og stå. så det så mye heftigere ut en det var ! get me? var en gammel man som utførte og som driver dette verkstedet :(

Toyota MR2 MK2 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen grunn til å skylde på kontrolløren. Han er pliktig til å følge retningslinjene for PKK, ellers kan verkstedet miste retten til å drive slike kontroller. Da taper de masse penger og kunder.

Hos Satans Vegvesen sjekker de primært det de skal sjekke på den aktuelle bilen. Men ser det noe mer som er uregelmentert, vil det bli påpekt og krevd utbedret.

De legger seg liksom ikke på ryggen under bilen for å finne flere feil. Men bråker bilen din unormalt mye så sjekker de eksosanlegget og du risikerer ny mangellapp.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen grunn til å skylde på kontrolløren. Han er pliktig til å følge retningslinjene for PKK, ellers kan verkstedet miste retten til å drive slike kontroller. Da taper de masse penger og kunder.

Hos Satans Vegvesen sjekker de primært det de skal sjekke på den aktuelle bilen. Men ser det noe mer som er uregelmentert, vil det bli påpekt og krevd utbedret.

De legger seg liksom ikke på ryggen under bilen for å finne flere feil. Men bråker bilen din unormalt mye så sjekker de eksosanlegget og du risikerer ny mangellapp.

Selvfælglig er jeg med på den med kontrolløren, men er uansett en kjiip feil !

så de skjekker utover det som står på mangellappen ? Det jeg i bunn og grunn er ute etter :) tusen takk for svar :)

Toyota MR2 MK2 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skreiv ut det Pedersens-racing hadde skrevet om 3" JT på nettsiden.. Hvor mange dB anlegget laget osv..

Så måtte jeg krangle litt med han luringen på stasjonen, og han målte dB på bilen ved 1500-2000rpm ellernoe.. Og fant ut at anlegget var 1-2dB UNDER det bilen var levert med orginalt.. ;p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette stod det om min bil:

Ljudnivå enligt ISO R362 79 dbA (+2dBA). Mottrycksreducering 60 % (ca 600pascal). Effektförbättring: ca 8-10% (toppeffekt).

http://www.pedersens-racing.no/bil/JT-superflow/

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei, er det noen måte jeg kan måle dette selv? ved en DB måler for eks? som brukes på annlegg?

skal være 77 db org i min, og jeg har det annlegget du henviser til der, bare til saab da. 2 lydempere osv

Edit:

Hva kan jeg gjøre for at db ikke skal bli så høy eventuelt, uten og måtte skifte hele opplegget ?

Endret av Doc'en

Toyota MR2 MK2 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider