Gå til innhold

b230FK-bygg Har gnist nå, men ingen start

Ranger emnet

Gjest mathiman

Anbefalte innlegg

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg prøvde å sette en kabel rett fra batteriets + til den tynne blå ute i motorrommet. Ble ikke noe bedre.

Har satt pluggledning på coilen og plugg i andre enden.

Når jeg vrir om kommer det kun en bitteliten gnist rett før starteren går (er nesten ingen gnist engang) men når starteren går slutter det helt. Lurer på hvor feilen ligger, høres jo ut som om det er dårlig jording\kontakt når jeg vrir om og starteren går.

Noen ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du koblet til den rød/svarte ledningen som er på 9 polskontakten?? denne er ikke på alle lednings nett, men der den eksisterer skal den kobles sammen med blå, tynn rød/gul og ha strøm på hakk 2 og 3.

Hvis ikke den er tilkoblet vil du få de syntomene du plages med.

B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dersom jeg har denne skal jeg koble følgende:

Tynn blå og tynn rød\svart til en sikring m strøm på hakk 2 og 3.

Tynn rød\gul forvarming lambda til en sikring med strøm kun hakk 2.

Blir det riktig da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, stadig nye problemer!

Nå koblet jeg slik at den blå får strøm på hakk 2 og 3, da kom det gnist gitt, pulserende som det skal være.

Men nå vil ikke motoren tenne, ja det kommer gnist ut fra fordeler til plugger

Pluggene er fuktige og lukter bensin

Hva kan være galt nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider