Gå til innhold

Instalere "lowrider" dempere i std biler

Ranger emnet

daffylaffy

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer litt på hvordan det gjøres om man vil ha hydrauliske dempere i biler? som kan styres fra innsiden av bilen. Jeg tenker ikke på noen spesiell type bil men biler som volvo, vw, ford osv...

Heller ikke som kaster bilen 10 meter opp i luften, men som løfter. Helst fremme og bak hver for seg

Hva koster det og hvordan gjøres det?

Link?

Jeg har sett litt på forum men fant ingenting som gidde meg fullt svar

Noe i denne duren : http://www.youtube.com/watch?v=YDnvfEUFPE :-)

Endret av daffylaffy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hydraulikk er mest for show, iallfall i dag hvor luftfjæring har kommet så langt.

Luft går i utgangspunktet på å ha luftbelger istedenfor fjærer. Du har slanger fra belgene til en tank i bagasjerommet, fylles av en kompressor.

Hydraulikk er noe av det samme, men som navnet tilsier, her brukes hydraulisk prinsipp.. Er vel veske som skytes ut og ikke luft.. Det har ikke samme effekten på biler med selvbærende karosseri som på biler bygget på ramme. Sistnevnte er morro fordi det ikke flekser, og du mye lettere kan f.eks kjøre rundt på tre hjul :)

Eirik

Endret av eiriksmil

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis et selvbærende karosseri flekser, da er det som oftest noe galt med det. Derimot er det ikke uvanlig at separate rammer flekser så det står etter.

En bil med selvbærende karosseri, med hev og senkbar fjæring luft-/hyraulikk-fjæring og med mulighet for å kjøre med 3 hjul hvis reservehjulet ikke hadde lufttrykk, det var en bil som ble lansert i 1955 og som var i produksjon i tjue år. Den ble ikke levert med jekk, men med bukker til å sette under bilen. Så senket man fjæringen og hjulene løftet seg fra bakken. Modellnavnet på denne bilen betydde Gudinne på originalspråket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider