vågen Skrevet Februar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2009 (endret) har byttet olje og filter på min skoda/vw motor, 1.9diesel! i spannet med spilloljen fant jeg etterpå en kobberring! skal jeg ta av og på igjen, og fylle på igjen oljen? eller trenger/skal ikke ringen være der? takk! Endret Februar 12, 2009 av vågen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Holzmann Skrevet Februar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2009 Sansynligvis tetningsring til bunnplugg. Ganske greit å ha denne ja:P Stor fare for at det kommer til å dryppe olje ved pluggen i ettertid. Må ha ny pakning hver gang du skrur ut bunnpluggen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Februar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2009 Kjøp ny tettering så snart som mulig. Uten den vil det lekke sakte men sikkert + at du kan ha dratt til gjengene i bunnpluggen for hardt, så håper for din del at de er ok. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet Februar 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2009 Er som sagt en kobber-pakning. Bytt i en ny pakningsring, evt en annen pakning med ca lik tykkelse. Er også fort gjort at man begynner å stramme til mye, når man ser at det ikke slutter å lekk olje, og plutselig ryker gjengene. Håper du ikke har gått i den fella. Er gjengene gåene kan det fort bli stress å få dette tett. Og neste oljeskift kan bli en skikkelig drittjobb. Når du strammer til skruen skal du bare stramme til bittegrann, og så skal den være tett. Hvis ikke den er tett da er det noe galt med tetningen. Du bør vel også bruke en pakningsring, da skruen kan bli for lang uten. Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg