Gå til innhold

Eu + Tekinisk, rekkefølge?

Ranger emnet


ZAbatmaN

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Topic sier det meste, men for å utdype litt.

 

Har en Golf stående som skulle vært eu godkjent, men for å få denne godkjent må jeg bytte dempere og fjærer, samt noe bremse greier.

Jeg har et justerbart coilover sett liggende til denne bilen, med TüV papirer, så for å få dette i vognkort så må jeg til BT, men for at BT skal godta dette må jeg ha papirer på lysjustering og 4 hjulskontroll...

Så hvilken rekkefølge?

91 volvo 740

81 pontiac Grand Prix[phat square]

72 vw boble[go biln]

 

[x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Firehjuls/lysjustering, få det inn i vognkort, EU.

 

Går ikke gjennom EU med senkesett som ikke er godkjent.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

biltilsynet er jo ikke akkurat overordnet tuv.

Fleinsopp på menyen?

 

Statens vegvesen er såklart overordnet et hvilket som helst TÜV-papir. Men i enkelte tilfeller har ikke SVV utstyr eller kompetanse til å kvalitetssikre deler, ombygninger og lignende. Da kan du stille med dokumentasjon fra f.eks. TÜV for å vise SVV at det du har gjort er sikkert og innenfor norske regler.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så dette vil si at jeg må dra fram og tilbake:S blæ, da får jeg heller godkjenne det hos noen andre... forbanna idiotisk system... hadde kunne gjort det på en enklere måte da, bilen er eu med forbehold om at senk står i vognkort innen 1 mnd. alstså det blir merket som en heftelse.. heia norge med sitt fine system... får se hva jeg gjør da, kansje jeg må kjøpe helt nytt for å få den godkjent så bytte etterpå, det er jo som å kaste penger ut av vinduet spør du meg.

altså det å kontrollere om settet er sikkert osv er jo ikke noe problem, TüV slenger ikke papirene sine med hva som helst... og det å se om settet er justerbart er jo ikke akkurat noen heksekunst...

Hvis vi skal ta det til det ekstreme kan faktisk tuv overstyre svv da de kan godkjenne biler, hvis da bilen er godkjent av tuv, og registrert tuv godkjent i feks sverige må de godta det. De kan jo ikke lage regler selv.

91 volvo 740

81 pontiac Grand Prix[phat square]

72 vw boble[go biln]

 

[x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, skal ikke senke den så mye, bare passe:P kan ikke senke den mindre enn 40 heller for da er den ikke tuv godkjent, må mellom 40-85, så har litt å gå på, bilen har originale felger og dekk så dette blir sikker veldig fint:s

 

Grunnen til at jeg egentlig startet tråden var at jeg hadde håpet å bruke mange tusen på dette greiene ettersom jeg har settet liggende osv, men nå ser det ut som jeg må kjøpe originalt først for å få den eu godkjent så bytte så hjuljustering, lys så til BT.

 

Hadde håpet i det lengste at det var mulig å få kombinert dette med hjuljustering og EU, og heller gjort en avtale med verksted om at den blir eu ok når jeg viser at det er stemplet i vognkort. Får snakke med de og høre om dette er mulig. Hadde gjort ting mye enklere og billigere.

91 volvo 740

81 pontiac Grand Prix[phat square]

72 vw boble[go biln]

 

[x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du ha originalt først?? Få det inn i vognkort, så er den klar for EU. Bare hold deg innenfor TÜV på høyde.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkleste er vel å bestille EU kontroll og be de ta forstillingskontroll og lysjustering samtidig. Da får du mangellapp på EU og bare drar på Statens vegvesen og viser bilen med papirer på senkesettet, lysjustering of 4-hjulskontroll.

 

Kan jo være greit å få noen til å titte på bilen før du drar på tilsynet, så slipper de å pirke på bagateller du da kan fikse på forhånd

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var noe slikt jeg håpet på ja.

 

Grunnen til at jeg nevnte det med å sette på originalt for eu er fordi den ikke er godkjent med senk, bilen står for tiden uten skilt og ble iflg autosys avskiltet pga manglende PKK i desember, skilt ble levert før dette, men uansett, den må til eu. Og ettersom den ikke blir godkjen sånn som den er nå(ser ut som det sitter 3 150kg folk i baksetet på flatmark) så må jeg bytte, da jeg har settett liggenda hadde det vært fint å få det inn i vognkortet, men da må jeg ha 4 hjuls kontroll osv. Derfor håpet jeg på at de kunne ta eu og 4 hjulskontrollen sammtidig mot at jeg foreviste det nye vognkortet.

Nå er det slik at bilen uansett må på prøveskilter for å bli vist eller henger da...

 

Håper dere forstår hva jeg mener, jo jeg vil ha det inn i vognkortet, men jeg har ikke lyst til å kjøre fram og tilbake mellom larvik og tønsberg(BT) veldig mange ganger:)

91 volvo 740

81 pontiac Grand Prix[phat square]

72 vw boble[go biln]

 

[x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår