Gå til innhold

Golf 95 mod starter ikke.

Ranger emnet

Tony

Anbefalte innlegg

Heisann.

har fått et stort problem med Golfen min.

Det som rett og slett har skjedd, var at strømkabelen fra batteriet inn mot anlegget hoppet av batteriet, mens bilen stod og gikk. Det resulterte i at bilen skrudde seg av og endel røyk kom opp fra "Der det kommer opp luft fra varme-anlegget ved ruten"

Dette ga seg etter en liten stund, problemet nå er at bilen vil ikke starte.

Den går altså på starteren, men vil ikke gi gnist til å starte opp.

Har skiftet Coil, fordelerlokk og rotor. men får samme feil igjen. Det er sikkert en liten fillesak..

Noen som har sett på bilen har sagt det kan være problemer med Dafa alarmen som har skrudd seg på, og ikke vil av.

Jeg trenger noen gode råd her, for står bom fast. Er så lei hele bien at jeg vurdere å selge den sånn den står nå... :P

- 1995 VW "Cult Golf" :)

x 1986 VW Golf 2 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

arti feil ja..hehe.. not!!om defan kuker seg så bare koble fra alle kontakter uten den som strømmen går inn på.. den med de tykkeste kablene.. åsså klipper du de 2 tykkeste kablene å kobler de sammen.. da er startsperra borte så du får starte-.- om defan er problemet de seff:P hehe... mn eller så kanskje sjekke sikringer og slikt da.. kanskje noe er gått..

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alarmen... defa sin startsperre går kun på styrestrømmen til starteren, så hvis den har kicka inn går ikke starteren heller. Hvis plussen har hoppa av batteriet, kan mye rart ha skjedd, muligens har hjernen gått. Hva slags motor har du?

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. dett er en 1.8 L 90 gampers motor.

Har sjekket alle sikringer og det ser ok ut.

Defa alarmen tror jeg ikke skal begynne å klippe noen ledninger på, har ikke nok kompetanse på den slags ting, ender nok med at jeg ødelegger mer enn det jeg reparerer :p

bilen lever jo, er lys i display og lignende, og prøver å starte, men får ikke siste "puff" for å starte.

:angry:

- 1995 VW "Cult Golf" :)

x 1986 VW Golf 2 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider