Drogo Skrevet Februar 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2009 Dette spørsmålet blir sikkert gjentatt her for 1001 gang, men jeg fant ikke noe som omhandlet akkurat denne situasjonen. Vi har endelig fått snø i Haugesund, og naturligvis vil dette resultere i sladding og skrensing rundt forbi. Nesten alle rånerne henger på to p-plasser som ligger rett ved siden av hverandre. Her står folk flest og bare snakker sammen, mens en tre-fire biler til enhver tid er utpå selve plassen og sladder frem og tilbake, altså ikke til fare for noen andre. Vi venter alltid til kjøpesentrene plassene hører til er stengt, så vi skal slippe å treffe parkerte biler, og få kjeft av folk som synes dette er tull og fjas. Derfor er det heller ingen som klager på oss, siden det bare er vi som er der. Det jeg lurer på, kan politiet ta oss for dette, når det er etter stengetid, det er på en lukket parkeringsplass, og vi er de eneste som er der? Hele helgen var vi der sikkert 6 timer i døgnet, fra 9 om kvelden til 3 om natten, og politiet dukket aldri opp! Tenkte kanskje det var fordi de var opptatt i sentrum, men de kom ikke på søndagen heller. Vi forstyrrer ingen, og er heller ikke til fare for noen andre enn oss selv, om vi skulle gå i grøften (veldig vanskelig det da). Først på mandag kom de og begynte å "patruljere" der. Kan de ta oss på noe på en lukket plass etter stengetid? I så fall, hva kan de gi oss? Håper noen kan gi meg et godt svar, for har ikke lyst å miste lappen xD Siter Why drive a car, when you can pilote a Saab. -Saab 900s 1995 (Bruksbil) -Mazda 626 1987 (vraket) -Saab 900 8t 1987 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Februar 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2009 Du kan absolutt miste lappen på dette. Helt på trynet,men sånn er det. Det har ikke noe å si hvor du sladder, med mindre det er på en bane Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flyndra90 Skrevet Februar 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2009 Du kan etter veitrafikkloven også miste lappen på bane, med mindre du har et banebevis eller noe. Derfor jeg passer litt på når jeg sladder rundt, de kan ikke ta lappen din om de ikke ser deg idet du sladder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Februar 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2009 Har dere ikke oppegående jungeltelegraf? :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Februar 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2009 2 stk mistet lappen her i Bergen på det du omtaler her som uskyldig sladding på p-plass. Han ene fikk lappen igjen kort tid etterpå pga juristen mente det var manglende grunnlag for beslag. Han samtykket IKKE på beslag da de tok ham på fersken. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonleo Skrevet Februar 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2009 Det er synd og skam, men de kan nok helt sikkert ta dere for det. Forstyrrende kjøring og unødig støy og sånt.. På den annen side tror jeg ikke du kommer spesielt langt med å kalle parkeringsplassen lukket eller stengt når dere åpenbart kommer inn og ut der som dere selv vil ;) Siter Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael1977 Skrevet Februar 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2009 Går ut fra at parkeringsplassen(e) er private siden de hører til sentret... så mao så har dere ikke noe der å gjøre etter stengetid. I don`t care, men muligens Onkel har en annen syn på dette :) /M Siter Octavia vRS http://www.rsklubben.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Februar 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2009 Dette er vel egentlig ikke noe å lure på engang. Det er definitivt ulovlig, og dere kan tas for det. Jeg syns det er dumt at dette er ulovlig, da det er god trening, men sånn er det... Sørg for å sladde når ikke politiet ser dere,så går det sikkert bra :) Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZAbatmaN Skrevet Februar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2009 samme som har skjedd her desverre, men her klager senteret på at den fine asfalten demmes blir full av spor, og at malingen blir slitt... derfor patrulerer purken forbi ganske ofte... men svaret er som du ser over her, desverre ja, du kan bli tatt og ja du mister sannsynligvis lappen. Håper senteret deres ikke er like idiotiske og tette som de her... Siter 91 volvo 740 81 pontiac Grand Prix[phat square] 72 vw boble[go biln] [x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomasaj240 Skrevet Februar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2009 Enn på privat eiendom da? Med bom? Siter 2000 Audi A4 1.9TDI 1984 Volvo 240 bruksbil:P 1964 Volvo Amzazon *prosjekt*http://www.bilforumet.no/120/223113-volvo-amazon-64-mod.html 1987 Volvo 740 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonleo Skrevet Februar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 Nå er jeg ikke 100% sikker, arrester meg noen om jeg tar feil, men såvidt jeg har forstått, er også privat veg per definisjon "dekket" av vegtrafikkloven og trafikkreglene. Så for å sette det skikkelig på spissen og være ufyselig regelrytter, så kan de nok sannsynligvis ta deg for uvettig kjøring på din egen gårdsvei ja. Men som sagt, det kan hende jeg tar feil her.. Men jeg vil sterkt anta det er lettere å komme unna med sladding og leking på en privat skogsvei enn på en offentlig parkeringsplass ja.. Siter Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bora2000SR Skrevet Februar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 dette går under uforsvarlig kjøring som medfører beslag av førerkort. blei tatt av snuten når jeg slædda på en parkeringsplass tilhørende ett senter her i byen. dem hadde ikke noe film av meg men sa at dette gikk under uforsvarlig kjøring og det var flaks for meg at dem ikke hadde filma meg sa de. jeg nekta beslag så ble ikke noe mer av den saken... de hadde det i tilleg travelt:D dette var da faktisk med en hiace 2004 mod 4wd som jeg hadde som firmabil for en stund siden:) Siter Team Low And Slow - VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985 x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982 x Mazda 626 2.0 1987 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomasaj240 Skrevet Februar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 HVis jeg stenger bommen å ikke vil sleppe dem inn da? x) de må vell ha papirer som sier de skal innenfor den bommen? Siter 2000 Audi A4 1.9TDI 1984 Volvo 240 bruksbil:P 1964 Volvo Amzazon *prosjekt*http://www.bilforumet.no/120/223113-volvo-amazon-64-mod.html 1987 Volvo 740 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Løfaldli Skrevet Februar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 Dette er definisjonen på en plass/vei politiet kan ta dere for sladding/spøling. Vei traffikloven. § 1. Lovens område. Denne lov gjelder all trafikk med motorvogn. Den gjelder også annen ferdsel, men da bare på veg eller på område som har alminnelig trafikk med motorvogn. Trafikk eller ferdsel omfatter i denne lov også opphold på veg eller på område der det er alminnelig adgang til og vanlig å kjøre med motorvogn. Kongen kan bestemme at loven helt eller delvis skal gjelde for annet område enn nevnt i paragrafen her, eller at den helt eller delvis ikke skal gjelde for slikt område. For Svalbard og Jan Mayen gjelder loven med de endringer som Kongen måtte fastsette av hensyn til de stedlige forhold. Endret ved lover 12 juni 1987 nr. 64, 4 juli 1991 nr. 49. § 2. Definisjoner. Med veg forstås i denne lov også gate og plass, herunder opplagsplass, parkeringsplass, holdeplass, bru, ferjekai eller annen kai som står i umiddelbar forbindelse med veg. Med kjøretøy forstås innretning som er bestemt til å kjøre på bakken uten skinner. Med motorvogn forstås kjøretøy som blir drevet fram med motor. Departementet kan bestemme at også annen innretning skal regnes som kjøretøy etter denne lov. Tilsvarende kan departementet bestemme at innretning som etter foregående ledd er kjøretøy, ikke skal omfattes av loven. Kongen kan fastsette i hvilken utstrekning bestemmelser i eller i medhold av denne lov skal gjelde for trafikk med sporvogn eller annet skinnekjøretøy som kjører på eller over veg. Siter Min Bora 1,9TDI 4Motion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Februar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 Vegtrafikkloven gjelder ikke på ferjer.. Burn i vei :D Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg