Kveite Skrevet Februar 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2009 Bilen viser alt for høy fart iforhold til hva den egentlig går i, altså feil utveksling i bakakslingen i forhold til girkasse og giver. Går ut ifra at den enkleste løsningen er å bare bytte giveren med en som har færre tender. Lar dette seg gjøre eller må jeg da bytte hele kronhjulet i girkassen? Girkassen er en TH350 som går ut i en volvo bakaksel. Bakakselen skal byttes senere så vil ikke gjøre for mye ut av det nå ettersom utvekslingen da kan endre seg.. Siter Range Rover 03 v8, Volvo 242 v8, Clio 07 Rip Curl SOLGT: RX7 93, Evo 8 560hk, A6 Allroad 3.0 07, Kadett C Autoslalom, Audi RS4 2001 510hk, S4 2000, v70 1997, mx3 2.5 1993, 323f 1.5 1996, Peugeot 205 1.9 GTI 1990, Corolla 1.6 16v 1989 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Februar 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2009 Bytt til en annen kombinasjon av drev i kassa. sitter et på utgående aksel og et i huset til vaieren. Kikke litt på TCI sine sider... Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nova68 Skrevet Februar 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2009 Skift til eletrisk som dette, da kan du skifte utv, dekk osv og lett kalibreres. [/img] (Selges) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gozzi Skrevet Februar 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2009 Skift til eletrisk som dette, da kan du skifte utv, dekk osv og lett kalibreres. [/img] (Selges) Pris? Siter ________________________ 1940 FORD 1/2 TON PICKUP - LS1 - Air ride Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nova68 Skrevet Februar 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2009 Pris? 2000,- ink frakt(Norge) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Februar 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2009 Eller sett deg ned 3 minutter med kalkulatoren og regn ut hva du trenger: http://www.tciauto.com/Products/Components/speedometer_gears.asp#gm Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dart360 Skrevet Februar 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2009 Bilen viser alt for høy fart iforhold til hva den egentlig går i, altså feil utveksling i bakakslingen i forhold til girkasse og giver. Går ut ifra at den enkleste løsningen er å bare bytte giveren med en som har færre tender. Lar dette seg gjøre eller må jeg da bytte hele kronhjulet i girkassen? QUOTE] Hvis speedometeret viser for mye, trenger du et tannhjul med fler tenner ikke færre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kveite Skrevet Februar 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2009 Men er det mulig å bare bytte giveren eller er det tannhjulet i kassen som må byttes? Er jo vesentlig enklere å bare bytte giveren... Siter Range Rover 03 v8, Volvo 242 v8, Clio 07 Rip Curl SOLGT: RX7 93, Evo 8 560hk, A6 Allroad 3.0 07, Kadett C Autoslalom, Audi RS4 2001 510hk, S4 2000, v70 1997, mx3 2.5 1993, 323f 1.5 1996, Peugeot 205 1.9 GTI 1990, Corolla 1.6 16v 1989 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet Februar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2009 regne med du har mekanisk spedometer i volvoen! utvendig giver og drevet i kassen må byttes parvis etter det jeg husker. Men det er vo bare å ta vekk mellomakselen å ta av endestussen av automaten så sitter dreveti utgående aksel med et klips. Det er "hur lett som helst" Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakkannen Skrevet Februar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2009 regne med du har mekanisk spedometer i volvoen!utvendig giver og drevet i kassen må byttes parvis etter det jeg husker. Men det er vo bare å ta vekk mellomakselen å ta av endestussen av automaten så sitter dreveti utgående aksel med et klips. Det er "hur lett som helst" Og da renner all olja ut eller? Skulle byttet drev på min kasse også.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Februar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2009 Og da renner all olja ut eller? Skulle byttet drev på min kasse også.. Ja, noe... Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kveite Skrevet Februar 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2009 Må jeg demontere krysset på utsiden av kassen da? Har aldri demontert et kryss før faktisk. Lærer av jo mer man gjør... Trenger man spesialverktøy til det? Siter Range Rover 03 v8, Volvo 242 v8, Clio 07 Rip Curl SOLGT: RX7 93, Evo 8 560hk, A6 Allroad 3.0 07, Kadett C Autoslalom, Audi RS4 2001 510hk, S4 2000, v70 1997, mx3 2.5 1993, 323f 1.5 1996, Peugeot 205 1.9 GTI 1990, Corolla 1.6 16v 1989 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Februar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2009 Du skrur av de fire skruene på mellomakselen, Der bak ved bakakselen... Vipper ned mellomakselen fra bakakselen... FORSIKTIG...Har en tape klar som du drar rundt krysset, da "koppene" som ligger imot på bakakselen kan skli av...Der er nållager i, å de ønsker du ikke grave etter i grusen:deng Skrur av speedometer viren. løsner låseskruen på den delen du skrudde fra speedometerviren fra og lirker ut denne... Løsner girkassen på girkassefeste... Jekk under oljepannen på kassen med en 2X4 plank som fordeler løftet, jekk så mye at kassen er fri fra traversen.. = 1cm Skru så av de 4-5 skruene på endestussen på kassen, dra av den og da ser du plast drevet til speedometeret... Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.