Cablecar Skrevet Desember 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2003 Motoren min blir ikke varm. Temperaturnåla viser at den ligger rett under NORM og det er en slags "tikkete" lyd fra motoren når jeg drar på (siden motoren er kald) og i sommer var den også slik med en gang jeg startet den men når den ble varm var det ikke slik lyd når jeg dro på. Det kommer også lunket varmluft fra vifta når jeg har varmen på fullt! Er det termostaten jeg må bytte? Hvor sitter den? Jeg har en Ford Sierra combi 4 dørs 2.0is 89 modell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Desember 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2003 Originally posted by Cablecar Motoren min blir ikke varm. Temperaturnåla viser at den ligger rett under NORM og det er en slags "tikkete" lyd fra motoren når jeg drar på (siden motoren er kald) og i sommer var den også slik med en gang jeg startet den men når den ble varm var det ikke slik lyd når jeg dro på. Det kommer også lunket varmluft fra vifta når jeg har varmen på fullt! Er det termostaten jeg må bytte? Hvor sitter den? Jeg har en Ford Sierra combi 4 dørs 2.0is 89 modell må nok skifte den da ja.. enkel jobb, men luft systemet nøye så du slipper å skifte topppakning.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cablecar Skrevet Desember 22, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2003 hvor sitter termostaten da? :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Desember 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2003 Der øvre radiatorslange går inn på motoren sitter det et hus som er festet inn på toppen med to bolter med 13 mm hode! Skru ut de og se inn i huset! Der sitter termostaten festet med en fjærring! Det er en fordel og skifte både fjæra, gummipakningen, termostaten og den ytre pakningen! Og sjekk at selve huset ikke har blitt oppspist av kjølevæska! Regna med at du har OHC motor! Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg