Gå til innhold

Speedometertrøbbel

Ranger emnet


Euro-96

Anbefalte innlegg

Jeg har en -93 245 som jeg har byttet bakaksel på,den som satt der hadde 48 tenners krans og den jeg monterte har 12.

Etter bytte av akselen fungerte speedometeret,men når det viste 30 km/t hadde jeg nok rundt 120,noe jeg var klar over iogmed at det mangler masse tenner..

Men da jeg monterte speedometeret som passer mot 12 tennerskransen så fungerte det ikke.

Og har prøvd 3 forskjellige instrumenter uten hell..

 

Dere som skjønner problemet,vet dere hva som er feil??

 

Skal også legges til at hjernen ikke får signal om at bilen står rolig,så etter litt frisk kjøring med mye turtall ligger tomgangen på 13-1400.

 

Instrumentet jeg har montert er fra en -87 mod.

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er 2 ledere som må byttes om på kontakta bak instrumentet når du går fra 48 til 12 tenners speedo. Husker det var noe kødd på min, men er så lenge siden...

 

 

Ja den var det mye hjelp i gett..

Har samme problemet som magic du da.

Han fant ut problemet men husker ikke hva han gjorde for å løse det.

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den var det mye hjelp i gett..

Har samme problemet som magic du da.

Han fant ut problemet men husker ikke hva han gjorde for å løse det.

 

Han helte den gammle volvoen full i bensin å sendte en raket inn i den;)

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk rett svar fra en oppegående svenske på tpc:

 

Av någon anledning verkar dom ha skiftat plats på signal och jord kablarna till hastigetsmätarens givare på 92-93.

 

dvs stift 1 svart, och 2 grön-vit skall skiftas i den 3-poliga kontakten bak på hastighetmätaren om du skall köra med ett 12 tänders mätarhus.

 

Jag skall snart göra samma operation fast tvärtom, då jag har en 89:a och diffbromsen satt på en 92:a

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår