Gå til innhold

Advarsel: Honda Civic

Ranger emnet

ZAbatmaN

Anbefalte innlegg

Hei!

En kamerat av meg skulle se på bil idag, denne bilen: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16288779 når han kommer fram finner han noe helt annet enn det selger gir inntrykk av.

Han snakket tidligere med selger, han sier da at den er rustfri og i bra stand, dette var det han fant(klippet fra honda forum):

¨*Da ble det ikke no bil

Vet ikke hvor jeg skal begynne, selgeren sa på telefonen at bilen var fin og uten rust osv osv. motoren var i perfekt stand.

Ekstriør:

Kommer dit og det første jeg ser er en stor bulk i døra med påfølgende ripe.

Listene på sidene av frontruta var løse(ødelagte klips)

Venstre hjulbue bak var bare sparkel og fanger feste var nesten rustet bort.

Front ruta var delt i 2 horisontalt med en stor sprekk.

Motor:

Den dro nesten ikke, virket som en 100-120hk motor,

Vtec slo ikke hardt inn.

Det lakk olje fra fordeler/vtec/cam.

Olje nivået var på rett over minimum når jeg skulle prøve den.

Ekspansjons tanken var smekk full.

Dårlige motorfester da girspaken flytter seg under bruk.

Interiør:

Stort hull i fører setet.

Sentral låsen virket ikke.

Mesteparten av lys i interiøret virket ikke.

Understell:

Virket løs i demperene

Bremsene er nylig byttet men hele bilen rister, så han sa det sikkert var no med lagrene eller no, men det ikke var så farlig.

forstillingen var skjev da rattet stod 20grader til venstre.

Etter å ha prøvet bilen så sier jeg halveis tilbake at denne dritten kjøper jeg ikke

Ble litt sur på selgeren som da ikke kunne skjønne hvorfor(utlending= snakk med min fetter....)

Det var jo en sånn flott bil.

Håper dette hjelper dere andre som er på utkikk:)

91 volvo 740

81 pontiac Grand Prix[phat square]

72 vw boble[go biln]

[x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra bildene ser den nå ikke helt for jævlig ut. Har sett værre.

Bilen er 16 år gammel. Så finne en perfekt Civic med hatch med B16 motor i strøken tilstand skal vel godt gjøres..

Rusten finner man igjen på de fleste hondaer på den tiden og må taes uansett.

Men er bilen er en skikkelig råtekasse, så ville jeg prutet kraftig på prisen og pusset den opp hvis jeg var seriøst interessert i en slik bil. Det er jo ikke snakk om så mye penger. Hva får man egentlig for 45k idag?

HB Civic med B16 motor er sjelden vare her til lands, så er jo en muliget for en nevenyttig kar. Men ville selvsagt sjekket at motoren stod oppført i vognkortet og var i orden med chassisnummer. Er mange Hondanisser som swapper motor uten å godkjenne. En gjenganger på dette er masse elektronikkfeil.

Men bevares. Man bør være ærlig når man selger en bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke bildene er nye, hvis du ser hva kameraten min har skrevet i sitatet over så forstår du at bilen ikke er i nærheten av det selgeren sier.

Selger sier at det ikke er noe rust på bilen, den er fin å se til, å når kjøper kommer fram så er det en stor bulk i døra, lista vil ikke henge på.

Selger sier det sitter en sprek motor i, og at den er i god stand, kjøper prøver den(han har hatt sånn selv før, og har en nyere civic nå) og bilen går som om den skulle ha 110-120 hk, vtec slår ikke inn som den skal og motorfester er løse, selger kan faktisk ikke i dette tilfellet si at bilen er i bra stand, selv ikke til 45k.

Som sagt, jeg laget denne tråden slik at de som evt vil se på bilen skal være klar over hva kameraten min opplevde, jeg kjenner IKKE til hvem selger er, og har ikke noe imot han som person. Men i mine øyne er dette forsøk på svindel.

Jeg mener ikke dette som et angrep på det du skrev, så håper ikke du oppfatter det sånn. Er bare at jeg liker ikke når folk gjør sånn. Det tar både tid fra kjøper og fører til irritasjon som er unødvendig.

91 volvo 740

81 pontiac Grand Prix[phat square]

72 vw boble[go biln]

[x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er greit at du opplyser om dette.

Det er ikke tvil om at selgeren er en fordømt løgnhals uten respekt for kjøperen (hvis utsagn her er korrekt).

Personlig ville jeg aldri kjøpt bil fra slike ufordragelige mennesker. Hvem vet hva annet tull de kan ha funnet på. Det ser jo ut som at selger lyver over en lav sko og er nede på stadiet med løgn og fanteri.

Er masse kopibiler i norge, uten å anklage noen som helst om det.

Men som sagt, hva kan man forvente seg av en 16 år gammel civic vti. De er som oftest kjørt hardt. Det kan være et greit prosjekt for en som vet hva han går til. (En person med masse tid, penger og plass).

Lenke til kommentar
Del på andre sider