Gå til innhold

Golf 2 GTI 16v motor...

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Originally posted by Mad Z

Ønsker å kjøpe en GTI 16v motor til min Golf 2..

siden min motor har tatt totalt kvelden etter at register reima kila seg så må jeg nok bytte motor..

Trenger ikke ledningsnett, girkasse, fordeler osv siden dette er i orden og i bilen fra før av... :)

hei. gir deg en hundrings for den gamle ?

DOFFEN

Alt av golf 1 deler kjøpes (til rett pris)

Har også mye deler til golf 1 og golf 2,

hvis noen trenger så er det bare og spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I løpet av januar er nok mye gjort..

Skal ikke si det for sikkert men tror ikke du kan bygge om en 1,6 liter til 1.8 16v.. Er forskjellig blokk.. Forskellig på den måten at på alle andre motorer sitter fordeleren ned i blokka men på 16v så står den rett inn på kammen på toppen...

Look out for BeeTech Racing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey..hehe..

Trenger nye bremser foran og bak.. Er skiver hele veien på 16v, med ventilerte foran og større calipre enn på andre modeller(tror jeg da). Girkasse, drivaksler og ledningsnett må også byttes..

Så er det jo annet interiør og klokker med kjøre computer men dette er jo ikke noe must da..

Vet ikke om man kan få godkjent 1,6 ombygd til 16v.. Tror "emne" må være 1,8 men er ikke helt sikkert på det heller...hehe

Look out for BeeTech Racing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okay, men kunne tenke meg motorn din visst du får overhalt den. hvor lenge kan den stå etter at den er overhalt før man bør bruke den? Er ikke så veldig flink til å skru men er tålmodig og har god tid, jeg får alltids noen til å hjelpe meg hvis jeg står fast hehe:).

Må man bytte drivaksler eller bare drivknuter?

05 Skoda Octavia L&K

75 Jaguar XJ6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger ikke nye bremser foran!

alle golf 2 har 239 mm bremser.

Gti har bare ventilerte skiver og tynnere klosser for at de skal passe inn i caliperen! Så alle som vil kan kjøpe seg gti bremser

gti 16v fikk helt på slutten 256 mm bremser men kravet viss du bygger om er bare 239 mm ventilerte skiver

Bak så må en ha skive bremser også!

I like big butz and I can not lie!

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skillz2k

trenger ikke nye bremser foran!

alle golf 2 har 239 mm bremser.

Gti har bare ventilerte skiver og tynnere klosser for at de skal passe inn i caliperen! Så alle som vil kan kjøpe seg gti bremser

gti 16v fikk helt på slutten 256 mm bremser men kravet viss du bygger om er bare 239 mm ventilerte skiver

Bak så må en ha skive bremser også!

Takk for svaret ditt!!!

Tynnere klosser, tydlighvis ikke noe Biltema hadde. Bygde om min til 1.8 8v GTI og jeg banna og steika som faan da klossene var for store, satt inn oen brukte og ga faan. Men da henter jeg noen klossen hos VAG tenker jeg.

Anyway, har 1.8 8v GTI skiver bak ??? Har ikke godkjennt bilen min enda, så jeg bare lurer. Den har nå ventilerte forran og trommler bak.

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider