Gå til innhold

justere tenninga på b21at.. tips? får også en slags lyd når jeg gir på av og til..?

Ranger emnet


Volvohondreåførr!

Anbefalte innlegg

jeg har tenningsbang når jeg drar på også går den ikke helt som den skal.. det var noen her som hadde ett godt råd ang justering av tenning på turbon, men det husker jeg sef ikke.. noen som veit om en lett måte.? har justert fordeleren lenge nå.. begyner å bli lei..

Endret av Volvohondreåførr!

VOLVO forever!! style volvo`n er som å sminke en gris.. Tragisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenningslampe jo en god start.

 

Ville ikke satt tenninga mye lavere enn +5 grader. (tomgang)

 

Får den nok bensin? Er fordeler og vaakumklokke i orden.

Kanskje du bare har for mye ladetrykk i forhold til bensinforsyning eller fordelerens arbeidsområde.

 

Eller denne gjør jobben greit på en sånn motor.

http://www.bilforumet.no/tuning-styling/211316-microdynamics-ems-6-tenningsforskyver.html

Endret av Aceofspades
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skru co-skruen ut, den på baksiden, det bruker og hjelpe men du burde huske hvor mange ganger du skrur den rundt i tilfelle det ikke funker.

 

Men som nevnt over burde tenningen være i orden og ikke vakumlekasjer i slanger og mellom innsug.

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Er vel +5 grader UTEN vaakum som er org. på en b21et,så det burde funke på din motor også.

Det gir hvertfall en pekepinn.

Kan jo senke tenninga noen få grader til.

Men da vil du få veldig høy eksostemp. og mye mindre bunndrag!

 

Du har sjekket tenningstidspunktet på flere turtall så du vet at fordeler fungerer?

Sjekket at vaakumklokke fungerer som den skal?

 

Hva med å sjekke om du har feit nok blanding, er den i orden og tenninga tilstrekkelig lav uten å være for lav. Og du fortsatt har tenningsBANK.

Så er eneste rådet å skru ned ladetrykket litt.

Eventuelt gjøre de oppgraderinger som trengs for at motoren skal kunne fungere med høyere turbotrykk.

 

Hva er ladetrykket ditt?

Har du intercooler?

 

Eller få noen med peiling til å se over motoren din!

Endret av Aceofspades
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel +5 grader UTEN vaakum som er org. på en b21et,så det burde funke på din motor også.

Det gir hvertfall en pekepinn.

Kan jo senke tenninga noen få grader til.

Men da vil du få veldig høy eksostemp. og mye mindre bunndrag!

 

Du har sjekket tenningstidspunktet på flere turtall så du vet at fordeler fungerer?

Sjekket at vaakumklokke fungerer som den skal?

 

Hva med å sjekke om du har feit nok blanding, er den i orden og tenninga tilstrekkelig lav uten å være for lav. Og du fortsatt har tenningsBANK.

Så er eneste rådet å skru ned ladetrykket litt.

Eventuelt gjøre de oppgraderinger som trengs for at motoren skal kunne fungere med høyere turbotrykk.

 

Hva er ladetrykket ditt?

Har du intercooler?

 

Eller få noen med peiling til å se over motoren din!

 

 

 

takker får det.. jeg har den på ca+7 det er nesten ikke tenningsbank, men litt kan være blandinga ja..

 

fordeleren skal fungere når jeg har hatt den opp og hatt litt trykk og sugd i slangen så flytter det seg a nedi der..

 

lade trykke er vel på 05-07 hvis jeg ikke tar feil..

akkurat nå så er det ikke cooler på den..

 

hva må gjøres med en sånn motor får å få litt mere ut av de a?

VOLVO forever!! style volvo`n er som å sminke en gris.. Tragisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har montert cooler i går, den gikk bedere, men når jeg girer så nyser den litt også står stikk flamma ut bak? hva kan jeg gjøre får å bli kvitt det på 21at a? den får vel for mye bensin, men husker ikke åssen man stiller det der lenger jeg.. det står en 160 topp på den å hva slags topp er dette a? har aldri hørt om den men..

Endret av Volvohondreåførr!

VOLVO forever!! style volvo`n er som å sminke en gris.. Tragisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår