Gå til innhold

hvordan bli kvitt rømmedressing?

Ranger emnet


Gunnar KRC

Anbefalte innlegg

jeg henta en pizza å et par beger med rømmedressing på nærmeste pizzasjappe, men på tur hjem klarte selvsagt ene begeret å finne turen ned mellom baksete og bagasjerom. Rant ut nesten en desiliter rømme godt fordelt utover skinnsete og stoffgulvteppe. Skinnsete er greit nok å få vaska men hvordan skal jeg bli kvitt aalle restene av dressing i gulvteppet? Fins det et produkt på en bensintasjon jeg kan bruke? Vil helst bli kvitt det før det setter seg for godt så det hadde vert fint om produkter dere anbefaler kan kjøpes på bensinstasjoner :)

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

APC er laget for bilpleiefirmaer, så det er et konsentrat som leveres i gallon-kanner og koster litt (980,-)

 

Et vel så bra alternativ i forbrukerpakning er Meguiar's Gold Class Carpet and Interior Cleaner, denne koster rundt hundrelappen og fås også på bilxtra, jegard handel mm.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sporer av denne tråden og leder den inn på "sølt olje i tekstil-sete" sidesporet. Jeg var på veg til proffsjappa etter noen koblinger da dette hendte. (Jeg la en "tom" oljekjøler i passasjersetet.)

 

Fort inn etter masse tørkepapir, bremserens og skumrens for interiør. Lukta nyvasket bil ei uke etterpå, men det ble en stygg oljeflekk. Er det håp for dette eller er det bare å kjøpe seg en ny stol? Det rant ut mellom sete og rygg, men der er det skai så det fikk jeg vekk.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sporer av denne tråden og leder den inn på "sølt olje i tekstil-sete" sidesporet. Jeg var på veg til proffsjappa etter noen koblinger da dette hendte. (Jeg la en "tom" oljekjøler i passasjersetet.)

 

Fort inn etter masse tørkepapir, bremserens og skumrens for interiør. Lukta nyvasket bil ei uke etterpå, men det ble en stygg oljeflekk. Er det håp for dette eller er det bare å kjøpe seg en ny stol? Det rant ut mellom sete og rygg, men der er det skai så det fikk jeg vekk.

 

Det er fullt mulig å få fjernet det.

 

Som nevnt tidligere i tråden er APC fra Megs et kjempe produkt som fjerner så og si alt!, men man må også ha en god støvsuger. Det nytter ikke med den du har i stua, du må ha en som drikker vann. Spray også på Jevnt ut over hele setet slik at du ikke får skjolder når det tørker.

Vil du ikke kjøpe en gallon for å ha, så kjør innom et Bilpleie firma å la dem gjøre det for deg. Tviler på de skal ha mye for å bare fjerne den flekken.

 

Hvis ikke så kan du kjøpe produktet som Kazzper nevnte her i tråden, det leveres vel i 1L flaske og er mer for privat bruk.

 

Lykke til!

- Volvo V40 T3 Summum 2013

- Volvo V60 Summum 2012 Solgt

- VW Polo 1996 Solgt

- BMW 320i Coupé E92 2009 Solgt

X VW Touran 2.0TDI 2006 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tømte resten av den CRC tekstil og lær-rensen på to lenestoler av lær og en sofa med presset bomull. Hadde en seig flekk med noe ugg og gugg på læret, det måtte jeg la stå i bløt over natta med ei fille over. Men på den pressede bomullen forsvant skumrensen inn og kom aldri ut igjen, så det vet jeg ikke om var så lurt. Men fikk da tømt boksen ihvertfall. Aldri mere legge oljekjøler i bilsetet! :(

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tømte resten av den CRC tekstil og lær-rensen på to lenestoler av lær og en sofa med presset bomull. Hadde en seig flekk med noe ugg og gugg på læret, det måtte jeg la stå i bløt over natta med ei fille over. Men på den pressede bomullen forsvant skumrensen inn og kom aldri ut igjen, så det vet jeg ikke om var så lurt. Men fikk da tømt boksen ihvertfall. Aldri mere legge oljekjøler i bilsetet! :(

 

Tekstilrensen til CRC fordamper, så ingen skade skjedd og ingen skjede skadd ;)

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår