Gå til innhold

Ladetrykk audi a4

Ranger emnet

Audia48e

Anbefalte innlegg

Hei... Bare lurte på om dere vet ladetrykket på Audi a4 1,9tdi motorene? 130 hk på den om det har noe å si.

Tenkte å innstalere måler:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Audi-A4-B6-B7-ANGLED-Vent-Pod-45mm-Elec-Boost-Gauge_W0QQitemZ190285989207QQcmdZViewItemQQptZMotors_Car_Truck_Parts_Accessories?hash=item190285989207&_trksid=p4506.c0.m245&_trkparms=72%3A543|65%3A12|39%3A1|240%3A1318#ebayphotohosting

Er det noe vits i å ha dumpventil i disse turboene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei... Bare lurte på om dere vet ladetrykket på Audi a4 1,9tdi motorene? 130 hk på den om det har noe å si.

Tenkte å innstalere måler:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Audi-A4-B6-B7-ANGLED-Vent-Pod-45mm-Elec-Boost-Gauge_W0QQitemZ190285989207QQcmdZViewItemQQptZMotors_Car_Truck_Parts_Accessories?hash=item190285989207&_trksid=p4506.c0.m245&_trkparms=72%3A543|65%3A12|39%3A1|240%3A1318#ebayphotohosting

Er det noe vits i å ha dumpventil i disse turboene?

Så vidt jeg vet er vel ladetrykket 0,6-0,7 på disse.

På bensin er det vel 0,5 i normaltrykk.

Det er null vits i å montere dump på denne, fordi du vil ikke få noen lyd uansett da diesel ikke etterlater lufttrykk i systemet.

Du kan bygge inn dump, men er ikke anbefalt og koster litt, pluss at på org-trykk høres det nok litt lame ut:)

Men turbotrykksmåler er kult, bare sørg for en fin finish inni bilen:)

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet er vel ladetrykket 0,6-0,7 på disse.

På bensin er det vel 0,5 i normaltrykk.

Det er null vits i å montere dump på denne, fordi du vil ikke få noen lyd uansett da diesel ikke etterlater lufttrykk i systemet.

Du kan bygge inn dump, men er ikke anbefalt og koster litt, pluss at på org-trykk høres det nok litt lame ut:)

Men turbotrykksmåler er kult, bare sørg for en fin finish inni bilen:)

aha ok...

tenkte på denne:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Audi-A4-B6-INTEGRATED-Vent-Boost-Turbo-Gauge-Kit-POD_W0QQitemZ280311992748QQcmdZViewItemQQptZMotors_Car_Truck_Parts_Accessories?hash=item280311992748&_trksid=p4506.c0.m245&_trkparms=72%3A727|65%3A12|39%3A1|240%3A1318

Men den er oppmålt til 30 psi? 0.6 bar er vell knappe 8 psi? Det blir jo nesten ikke visende eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg husker ikke helt omregninga bar-psi jeg.

Men hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt en svipptur innom biltema, dem har målere inne av god kvalitet og som er klin like fk automotive sine. trur dem koster ca 400kr ell noe:)

dem er seriøst veldig fine, :)

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

nå er vel alle 8E utstyrt med airbags i A-stolpen og derfor høl i hue å skru ting i de (i tillegg til at det ligner TFATF :D)?

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er vel alle 8E utstyrt med airbags i A-stolpen og derfor høl i hue å skru ting i de (i tillegg til at det ligner TFATF :D)?

Jaha? jeg trodde den lå i B-stolpen, jeg. Greit å vite, siden jeg har feil på den.. Trenger ikke skru så mye. Superlim er fine greier... Eller ikke :)

Jeg vet ikke helt hva TFATF betyr, men regner med at det ikke er særlig positivt :)

- '12 Skoda Octavia Ele 4x4 1,6

- '81 Jeep CJ7 (Prosjekt)

- '05 Yamaha FZ6 (Til salgs)

- '02 Polaris Edge X 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider