Gå til innhold

Hvem har skylda?

Ranger emnet


Gooner87

Anbefalte innlegg

Igår kveld var lillebror ute og kjørte med golfen sin og var veldig uheldig.

 

Slik var situasjonen:

 

Tre biler kjørte i rekke. Fremste bil var en securitas bil, i midten var det en volvo og som nr tre var det golfen. Det var 60 sone og bruttern kjørte i 60 og hadde ganske bra avstand i mellom han og volvoen. Alle kjørte i samme fart. Det var en vei til høyre litt lenger fremme.

 

Securitasbilen bremset hardt uten å blinke eller varsel på noen som helst måte og prøvde å svinge inn dit. Da Volven så at securitasbilen bremset bremset volvoen også kraftig fordi ellers så hadde han kjørt inn i securitas bilen. Bruttern prøvde å bremse også da han så volvoen bremset men glei bare,derfor trådde han inn clutchen og styrte over på motsatt felt fordi det var helt ledig, ellers så hadde han kjørt inn volvoen.

 

Da golfen hadde fronten sin mot baken til volvoen på hvert sitt felt svingte volvoen mot golfen på det andre feltet fordi volvoen mener at ellers så hadde han krasjet inn securitasbilen.

 

Volvoen har inrømmet at han ikke sjekket siden sin før han svingte litt mot venstre. Først så ville han heller ikke inrømme at han svingte mot venstre en gang, men inrømmet det til slutt.

 

Bruttern sjekket sporene sine og har funnet ut at han ikke la seg inn mot høyre volvoen, sporene går rett i det motsatte feltet helt til golfen stoppet.

 

Ifølge meg og broren min så må volvoen ha svingt inn mot golfen for å avverge krasj og svingt litt mot venstre og men han i volvoen mener at han ikke krysset linjen. Etter å ha sjekket spor så må han ha gjort det. Bruttern viste til og med han i volvoen at sporene hans gikk rett og ikke over i det andre feltet.

 

Volvoen sin bak traff golfen sin front med bakhjulene først og golfen fikk en sleng som gjorde at han gikk rundt og gjorde at golfen sin høyre side traff volvoens rumpe i andre smell.

 

Etter logikken min eneste måten han kan ha gått rundt er ved å få en dytt.

 

Som alle vet så pleier han som kjører bak alltid å få skylden og det var jo broren min, men i dette tilfellet lå han i det andre feltet og volvoen kjørte jo inn foran han han på en måte. Volvoen mener også at det var broren min som kjørte inn i han, men han skifter forklaring hele tiden, vet rett og slett ikke hva vi skal gjøre.

 

Håper noen kan hjelpe oss. Hvis det er noe dere lurer på så er det bare spørre.

 

På forhånd Tusen takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det virker som om broren din ikke har holdt tilstrekklig avstand til bilen foran, og kan derfor få skyld på grunn av dette. Ved glatt føre må man ha GOD avstand til bilen foran for å ta høyde for nettopp slike situasjoner. Bilen foran har tydeligvis også slurvet med dette... Tipper det blir skylddeling mellom broren din og denne volvoen.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om broren din ikke har holdt tilstrekklig avstand til bilen foran, og kan derfor få skyld på grunn av dette. Ved glatt føre må man ha GOD avstand til bilen foran for å ta høyde for nettopp slike situasjoner. Bilen foran har tydeligvis også slurvet med dette... Tipper det blir skylddeling mellom broren din og denne volvoen.

 

Takk. det var det samme jeg mente også. Begge har slurvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp... det er jo selvfølgelig kjipt for broren din dette, men det at den fremste bilen bråbremset tviler jeg på at forsikringsselskapet tar hensyn til,siden avstand ikke ble holdt. Det heter seg vel at man skal kjøre slik at man alltid kan ta høyde for alt som skjer i trafikken,selv om det ofte er vanskelig.(Hensynsfullt,aktpågivende og varsomt)

Men det er jo en lærepenge, og det var iallefall ingen personskade inni bildet:)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp... det er jo selvfølgelig kjipt for broren din dette, men det at den fremste bilen bråbremset tviler jeg på at forsikringsselskapet tar hensyn til,siden avstand ikke ble holdt. Det heter seg vel at man skal kjøre slik at man alltid kan ta høyde for alt som skjer i trafikken,selv om det ofte er vanskelig.(Hensynsfullt,aktpågivende og varsomt)

Men det er jo en lærepenge, og det var iallefall ingen personskade inni bildet:)

 

Ja enig i at forsikringselskapet ikke kommer til å ta hensyn til det. Kjipt for lillebror dette. Litt vanskelig å ta høyde for alt som kan skje. En streng lærepenge dette. Det verste er jo at bruttern og han kompisen hans i volvoen foran er ganske uvenner nå, fordi han i volvoen mener at hele feilen var lillebror sin. Først så mener at han ikke i det hele tatt i svingte mot venstre deretter sier han at gjorde det, men ikke krysset linjen. Etter at han og broren min snakket og forklarte dette for et par andre venner så sa dem at at han må krysset over linja. Da sa han bare at de skulle holde kjeft. Grunnen til at skifter forklaring er jo at han er litt usikker på hva han gjorde, og sier alt forskjellig hver gang noen spør bare for å komme i bedre lys. Broren min har også sagt at hvis det er han egen feil alt sammen kommer han til å dekke dette, men han andre karen sier jo bare at det er bare å prøve å legge skylden på han, enten helt eller delvis.

 

Ble heldigvis ingen personskader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke forbudt å kjøre forbi to biler... broren din så jo selvsagt ikke att de driver å kræsjer frammi der.. Att folk bytter fil uten å se seg for er jo ikke brordern sin feil..

 

Beklager kanskje dårlig forklart av meg og lillebror. Han la seg over på motsattgående felt for å avverge eventuell kjedekollisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager kanskje dårlig forklart av meg og lillebror. Han la seg over på motsattgående felt for å avverge eventuell kjedekollisjon.

 

las du svaret mitt? Når lillebror har inntatt venstrefeltet for å foreta en forbikjøring, så skal bilisten som blir forbikjørt forsikre seg om att venstrefeltet er klart før han starter en forbikjøring!

Opel omega 2,5-96

Opel omega 2,5-96 Nr2!

Opel manta-72 2,4i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

las du svaret mitt? Når lillebror har inntatt venstrefeltet for å foreta en forbikjøring, så skal bilisten som blir forbikjørt forsikre seg om att venstrefeltet er klart før han starter en forbikjøring!

 

 

Da skjønte jeg det. Beklager at jeg ikke forsto det med en gang.hjernen var ikke helt med da jeg leste det første inlegget ditt.:sleeping

 

Takk for ditt svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pkt 1. Fyll ut skademelding med en gang.

 

Pkt 2. Både Golf og Volvo har åpenbart ikke regnet med føret når de har ligget bak denne securitasdimlingen, og har kjørt uaktsomt. Jeg lukter skylddeling. Ikke at jeg har mye erfaring, men det virker logisk på meg.

 

Pkt 3. Prøv å lure forsikringsselskapet ja.. de er noen fordømra smartinger de der skal jeg si deg. Ville tenkt meg om to eller tre ganger før jeg prøvde meg på slike hvite løgner i skademeldinga.

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår