El_diablo Skrevet Desember 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2003 I dag var det en spennende dag på jobben. Ut over daqen begynte det å snø og jeg kjørte selfølgelig på tohjulingen min, en "litt trimmet" Honda Scooter med gatedekk... Det gøye begynte når jeg skulle hjem. Først hadde gasshåndtaket frosset fast, slik at den ga full gass... Etter ca 10 minutter var det ordnet... Så var det å komme seg opp en 100 meter middlels bratt bakke med 10 cm med nysnø og is under. Ikke nok med det så var det en brå 90 graders sving midt i og en litt slakkere sving på det bratteste som endte opp i en ny 90 grader ut i bilveien. Så var det å komme seg de 3 km til hovedveien, som det forhåpentlig vis var litt mindre glatt... Skal love dere at jeg slet litt med å komme meg dit, scooteren ville hele tiden ut i grøften. At det var smalt og møtende biler, hjalp heller ikke på. En gang skulle jeg slippe forbi en bil som kom bak, det endet opp med at jeg snurret 180 grader rundt. Siste 100 meterene var det en nesten lik bakke til den første, så jeg slet litt der også... På hovedveien gikk det stort sett greit, men hindringen der var at der var grensen 60 og hvis jeg sakket ned så prøvde de å presse seg forbi, så det var egentlig bare å gasse på å håpe på det beste. Selv om den slapp litt bak noen ganger og spant og gikk sidelengs ut av rundkjøringene. En gang var det en bil som på død og liv skulle presse seg ut foran meg og jeg måtte bremse, der var litt kjedelig spess når jeg kom i 60 og fikk hele bredsiden ut.... Kom meg i hvertfall hjem til slutt. Jeg syns det var litt artig i ettertid, men tror ikke jeg skal prøve på det flere ganger. Spes når det er 18 km hjemme i fra--- Her ser dere dekkene jeg var skodd med i dag... http://www.solberg-dekk.no/nettbutikk/html/resampler.asp?type=render&session=&src=317 I morgen blir det bilen min--- Vrom, vrom... Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBI Skrevet Desember 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2003 Er jo også en mulighet å investere i vinterdekk til scooten ;) Funker "litt" bedre da! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet Desember 22, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2003 Jo, jo.... Men det er egentlig ikke meningen at jeg skal bruke den på glatten. Har tross alt bil, er bare så jævlig med kø den veien til jobben, så det er greit å ha et kjøretøy som du kan smette utenfor køen med. Hadde ikke regnet med snø i dag. Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg