Gå til innhold

fjernstyrt sentrallås audi a4 b5!

Ranger emnet

crezit

Anbefalte innlegg

• Svar 136
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fjernstyring, grunnleggende for å få bilen til å låse/låse opp

koblingsskjema.jpg

Skjekk HER for å finne fargekode på Lock og Unlock ledningene, På min 98/99mod så var det Rød/brun og Grå/hvit

1. Finn Sentrallåspumpa som ligger i bagasjerommet(bak sideluka på avant, og under gulvet på sedan) og dra den fram(Bilde A1)
  2. Dra ut den minste svarte og den brune pluggen og lokaliser ledningene som åpner og lukker(Bilde A3 og A4)
  3. Koble deg inn på den Rød/brune(i mitt tilfelle) med den Hvite ledningen fra fjernstyringa(Bilde A3)
  4. Koble den inn på den Grå/hvite(i mitt tilfelle) med den Hvit/svarte ledningen fra fjernstyringa(A4)
  5. Koble den Gule og den Gul/svarte og den Svarte fra fjernstyringa inn på Jord(A6)(jordings punkt, jeg brukte samme som forsterkeren)
  6. Koble den røde fra fjernstyringa inn på +12V(Bilde A5)

Blinklys, få blinklysene til å blunke 1/2 ganger når man låser/låser opp

1. Ledningene man må koble seg inn på ligger bak kickpanelet(dekselet ved panseråpneren), ta av dekselet.
  2. Finn den lysebrune pluggen, og finn en Svart/grønn og en Svart/hvit ledning(se bilde b1)
  3. For å være sikker kan man skrape av isolasjonen og måle med et multimeter mellom en leder og jord(karoseriet)
  4. Finn blinklys ledningene fra fjernstyringa(se på skjemaet ditt), hos meg var begge brune(se bilde B4)
  5. Koble de 2 blinklys ledningene fra fjernstyringa til Svart/grønn og Svart/hvit i kickpanelet(se bilde B2 og B3)(du må strekke ledninger i mellom fjernstyringa og kickpanelet, de kan legges under lista og under baksetet)
  6. se bilder ;)

Bilder: (ikke bry dere om den blå/grønne som er skøytet;))

A1

P1020596.jpg

mange ledninger? neeeida:rolleyes:

A2

P1020597.jpg

testing...

A3

P1020598.jpg

A4

P1020599.jpg

A5

P1020601.jpg

A6

P1020602.jpg

jord... Klips wago!

A7

P1020603.jpg

Finito :win

Edit, Blinklyskobling

B1

P1020620.jpg

B2

P1020623.jpg

B3

P1020624.jpg

B4

P1020625.jpg

Endret av pett3r

- 04 audi a4 tq

x 03 vw passat tdi

x 99' audi a4 1.8t

x 89' audi 80 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ser at det i guiden er 2 forskjellige ledninger som gir lock/unlock signal. Har vært og sjekket i min 95 modell, her er det bare ÉN ledning som gir utslag når jeg låser/låser opp:// Denne ledningen går det ikke strøm i når bilen er låst, men det går konstant 12 V i den hele tiden den er åpen. Dette betyr vel at jeg må ha ett relé for å få fjernstyring til å virke? En kompis som har hjulpet meg med dette, han mener jeg trenger ett "holderelé" som vil holde strømmen ved unlock-impuls, men bryte den igjen ved lock-impuls fra fjernstyringsenheten. Er dere enige? Noen som vet hvor jeg kan få tak i ett sånt relé? De har ikke på biltema:/

Kristian

Audi A4 1,8l

B5 '95 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare tull og kjøpe rele, har du annlegg i bilen er det kjempe enkelt:) jeg kobla meg inn på remoten. du finner ledninge , 1 som låser opp og en som låser igjen.de har hver deres ledning de skal kobles inn på.og husk godt jordings feste. jeg kobla meg inn på en skrue ,funka dårlig:P

audi a4 1.8tq sedan 2000 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare tull og kjøpe rele, har du annlegg i bilen er det kjempe enkelt:) jeg kobla meg inn på remoten. du finner ledninge , 1 som låser opp og en som låser igjen.de har hver deres ledning de skal kobles inn på.og husk godt jordings feste. jeg kobla meg inn på en skrue ,funka dårlig:P

What?:p Den der var jeg ikke helt med på (er ingen elektriker men..;p).. Går ikke remoten på anlegget på tenningen da? Har den noe med låsing av bilen å gjøre? Eller missforstod jeg helt nå?:p

Audi A4 1,8l

B5 '95 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det skal være 2 ledninger på bilen din og... og det skal være konstant 12v i ledningene, strømmen brytes når man låser/låser opp, dvs. negative trigger :) se om du finner de 2 ledningene som jeg har med i guiden min og mål på dem

Edit: hvilken farge var det på den ene ledningen som du fant?

- 04 audi a4 tq

x 03 vw passat tdi

x 99' audi a4 1.8t

x 89' audi 80 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det skal være 2 ledninger på bilen din og... og det skal være konstant 12v i ledningene, strømmen brytes når man låser/låser opp, dvs. negative trigger :) se om du finner de 2 ledningene som jeg har med i guiden min og mål på dem

Edit: hvilken farge var det på den ene ledningen som du fant?

Stemmer, jeg og en kompis som holdt på, og jeg husker ikke hvilke farge det var:/ Men vi fant bare denne ene som gav utslag:o Er du sikker på at jeg ikke har en eldre modell av vakuumpumpa di da? Mener at jeg har forskjellige kontakter enn deg, en med strøm og jord til pumpa og en med alle småledningene. Du fant jo en ledning på hver kontakt? For du fikk strøm på den ene når du låste opp, og strøm på den andre når du låste igjen?:)

Audi A4 1,8l

B5 '95 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider