Gå til innhold

fjernstyrt sentrallås audi a4 b5!

Ranger emnet


crezit

Anbefalte innlegg

  • Svar 136
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skalvisee...!

Jeg har samme styringsenhet som TiM, men jeg har samme pumpe som pett3r.

Ser ikke hva forskjellen er funksjonelt sett, men fargekodene er litt annerledes..

 

Så det du har gjort petter, er å koble deg inn på ledningen direkte, i stedet for å lage en bypass og kjøre signalet gjennom boksen, slik som tims alt. 3. Og ditt funker 100% stabilt?

 

Tim, han kompisen min som har det gamle jallagreiene som du har, han også har problemer med at det funker sånn litt.

 

Og Mordi, jada, jeg solgte akkurat et par defa-kontroller. De er fullt programmerbare oppmot hovedenheten :)

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skalvisee...!

Jeg har samme styringsenhet som TiM, men jeg har samme pumpe som pett3r.

Ser ikke hva forskjellen er funksjonelt sett, men fargekodene er litt annerledes..

 

Så det du har gjort petter, er å koble deg inn på ledningen direkte, i stedet for å lage en bypass og kjøre signalet gjennom boksen, slik som tims alt. 3. Og ditt funker 100% stabilt?

 

Tim, han kompisen min som har det gamle jallagreiene som du har, han også har problemer med at det funker sånn litt.

 

Og Mordi, jada, jeg solgte akkurat et par defa-kontroller. De er fullt programmerbare oppmot hovedenheten :)

 

mitt fungerer 100% ja ;), men når man kobler etter denne metoden må man huske å enten flytte en "jumper" eller å klippe av en ledning på fjernstyringsboksen(les bruksanvisning). Dette gjør at boksen sender signal i 3.5 sec(tror dette kalles dobbelpuls)

- 04 audi a4 tq

x 03 vw passat tdi

x 99' audi a4 1.8t

x 89' audi 80 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, update. Fant ut at jeg hadde koblet hvit og oransje/svart omvendt, men rettet opp i det nå.

Still no go. Jeg har koblet akkurat slik som du sa der, og pumpen reagerer ikke i det hele tatt.

Har to jumpere på den, de kan stilles inn på 0,5 og 3,5 , stilte inn begge på 3.5 egentlig.

 

Hmm, kom med noen tips!

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig.. den burde jeg ha sett på for lenge lenge siden.

Nå fikk jeg unlock til å fungere! Fortsatt ingen respons på lock da..

Koblet slik som du gjorde der. Og releet inni boksen klikker én gang når jeg prøver å låse, og klikker to ganger når jeg låser opp.

Merket meg at det fungerte kun å låse opp med fjernstyringen hvis jeg hadde låst den på samme måte. Måtte "aktivere" opplåsingsknappen ved å trykke på låseknappen.

 

Så det jeg vet er at boksen tydeligvis virker, den får spenning og fjernkontrollen virker. Tips til låsingen? :)

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte den rød/brune ledningen. Men kan jo se om det er en brun/grå en der også.

 

Den nederste jumperen min måtte jeg flytte til posisjonen nærmest pluggen. Når jeg hadde den på den borterste åpnet vinduene seg halvveis når jeg låste opp, siden den gav for langt signal. Antar den øverste jumperen er lock da.. Men merket ikke noe forskjell uansett om den sto i det ene eller det andre.

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, weirdness fortsetter. Nå er vindusheisene mine helt fastlåst også....

Reagerer ikke med knappene, reagerer ikke med å holde inne nøkkelen i dørlåsen. Har resatt vaakumpumpe og fjernstyringsmodul. Hjalp ikke å ha utav fjernstyringsmodul.

Pluss at den aktiverer vaakumpumpen hver gang jeg kutter tenningen.

 

Jeg har kuttet den røde kabelen på 12-pins kontakten og prøvd å ta låsekabelen med den (fordi det sto at pin 10 på 12pinskontakten skulle være lås på visse modeller), men fikk ikke noe respons, så skjøtet det tilbake igjen med et wago-klips... Den eneste muligheten jeg ser er at jeg har mest sannsynlig kjørt litt 12v inn på den kabelen der.. Men det virker ikke så usannsynlig kritisk egentlig. Grr! Nå er jeg IRRITERT!

I verste fall blir det ny pumpe fra skraphandleren.

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår