luigi Skrevet Februar 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2009 hva må til for og godkjenne b230at motor i bilen min ? er orgianlt 140hk. har det noe og si at det står alu IC på ? burde jeg fjerne dumpventiln ? Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x8|volvo Skrevet Februar 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2009 hmm, tror det ligger en del titler angående dette allerede her på forumet, bruk search verktøy. Interessant. Hvis du leser den greia som ligger som klister, motorskifte (den er jævla bra) så si i alle fall ifra til forsikringsselskapet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Buøyvolvo Skrevet Februar 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2009 Du må sende inn søknad til biltilsynnet, og vente på svar, så er det barre og hvise den til nærmeste trafikkstarsjon. Siter OLD VOLVO`S NEVER DIE, tHEY ONLY GO FASTER...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet Februar 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2009 hmm, tror det ligger en del titler angående dette allerede her på forumet, bruk search verktøy. Interessant. Hvis du leser den greia som ligger som klister, motorskifte (den er jævla bra) så si i alle fall ifra til forsikringsselskapet. har søkt, men fant ingen ting om min type motor... :/ Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet Februar 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2009 Du må sende inn søknad til biltilsynnet, og vente på svar, så er det barre og hvise den til nærmeste trafikkstarsjon. trenger jeg ikke noe godkjennigs papirer? Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Buøyvolvo Skrevet Februar 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2009 Biltilsynnet har alle godkjenningspappirer fra VolvoNorge. så hvis du sender inn en søknad med alle fakta, og at det er en orginal b230at (hvis den er trimet må du ha bremse pappirer på at den er under 200hk og 2++nm) så går det bra. Jeg trengte ikke noe annet, dette er snak om 2-3uker siden, enneste poblemet er at jeg måtte dukumentere hvor motoren kom fra, Så får du et pappir på at motoren er mulig å få godkjennt i bile, som du må ta med på trafikkstarsjonen. Siter OLD VOLVO`S NEVER DIE, tHEY ONLY GO FASTER...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Temur Skrevet Februar 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2009 Er 220 hk om man har ventilerte skiver fremme, foresten :) Er ikke sikkert du må sende søknad. Bare å ringe til nærmeste stasjon og høre først, om du bare kan stille for godkjenning av motorbytte :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet Februar 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2009 Biltilsynnet har alle godkjenningspappirer fra VolvoNorge. så hvis du sender inn en søknad med alle fakta, og at det er en orginal b230at (hvis den er trimet må du ha bremse pappirer på at den er under 200hk og 2++nm) så går det bra. Jeg trengte ikke noe annet, dette er snak om 2-3uker siden, enneste poblemet er at jeg måtte dukumentere hvor motoren kom fra, Så får du et pappir på at motoren er mulig å få godkjennt i bile, som du må ta med på trafikkstarsjonen. Hvilken info budre jeg ta med? er bytting av intercooler trimming ? Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet Februar 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2009 Er 220 hk om man har ventilerte skiver fremme, foresten :) Er ikke sikkert du må sende søknad. Bare å ringe til nærmeste stasjon og høre først, om du bare kan stille for godkjenning av motorbytte :) ja vet om det:) har ventilerte skiver;) men tviler på at motorn min har over 220 hk! :D Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Veritas- Skrevet Februar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2009 Det er vel effektøkning med ny IC, så det kan vel regnes som trimming. Men jeg tror jeg hadde forsøkt å godkjent først, uten bremsing. Tviler på at de er så dumme å tror at effekten overstiger 200 hk med ny IC :) Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet Februar 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2009 Det er vel effektøkning med ny IC, så det kan vel regnes som trimming. Men jeg tror jeg hadde forsøkt å godkjent først, uten bremsing. Tviler på at de er så dumme å tror at effekten overstiger 200 hk med ny IC :) hehe, ja går vel ann og prøve! Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Februar 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2009 godkjente min bil i dag, med fk motor.. "stor turbo" 420 hk turbonetics turbo.. åchippet, 3 toms eksos, bare sveiset inn en katalysator(bilen er 90 mod) uorg btr som sitter på innerskjermen.. å sånt... var faktisk frieksos å.. fikk godkjent uten noen problemer.. ikke søkt hos BT først.. det jeg gjorde var å fikk tak i papira fra volvo norge der det står at bilen må ha ventilerte skiver for 220 hk å 200 uten ventilerte skiver... åsså skrev jeg ett skriv der det sto bilen hadde ventilerte skiver.. hvilken motor som var montert, og at det ikke var noen ombygging, passer rett i.. å dro på volvo å fikk dem til å skrive under, de så også på bilen:) så opp på bt.. viste bilen.. godkjent:) bare finn papirer på org effekt i motorn din å alt:) ingen problem Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet Februar 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2009 godkjente min bil i dag, med fk motor.. "stor turbo" 420 hk turbonetics turbo.. åchippet, 3 toms eksos, bare sveiset inn en katalysator(bilen er 90 mod) uorg btr som sitter på innerskjermen.. å sånt... var faktisk frieksos å.. fikk godkjent uten noen problemer.. ikke søkt hos BT først..det jeg gjorde var å fikk tak i papira fra volvo norge der det står at bilen må ha ventilerte skiver for 220 hk å 200 uten ventilerte skiver... åsså skrev jeg ett skriv der det sto bilen hadde ventilerte skiver.. hvilken motor som var montert, og at det ikke var noen ombygging, passer rett i.. å dro på volvo å fikk dem til å skrive under, de så også på bilen:) så opp på bt.. viste bilen.. godkjent:) bare finn papirer på org effekt i motorn din å alt:) ingen problem tøft! hvor mye kom godkjenninga på i pris ? Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Buøyvolvo Skrevet Februar 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2009 430 eller 460kr tror jeg kommer ikke helt på i farta. på biltilsynnet jah, men visnig til volvo er jeg ikke sikker på. jeg sente en søknad og den var gratis og viste den på biltilsynnet så var alt ok.. :P Siter OLD VOLVO`S NEVER DIE, tHEY ONLY GO FASTER...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Februar 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2009 jeg betalte ingen ting til volvo.. men de hadde jo bare biln inne å så at det var ventilerte skiver å leste av motorkoden:) jeg betalte ingen ting på volvo 430 kr på biltilsynet:) Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.