Gå til innhold

godkjenne B230AT

Ranger emnet


luigi

Anbefalte innlegg

hmm, tror det ligger en del titler angående dette allerede her på forumet, bruk search verktøy.

 

Interessant.

Hvis du leser den greia som ligger som klister, motorskifte (den er jævla bra) så si i alle fall ifra til forsikringsselskapet.

 

har søkt, men fant ingen ting om min type motor... :/

MVH Raymond Myrland

 

940 front ønskes.

960 intriør ønskes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltilsynnet har alle godkjenningspappirer fra VolvoNorge. så hvis du sender inn en søknad med alle fakta, og at det er en orginal b230at (hvis den er trimet må du ha bremse pappirer på at den er under 200hk og 2++nm) så går det bra. Jeg trengte ikke noe annet, dette er snak om 2-3uker siden, enneste poblemet er at jeg måtte dukumentere hvor motoren kom fra,

 

Så får du et pappir på at motoren er mulig å få godkjennt i bile, som du må ta med på trafikkstarsjonen.

OLD VOLVO`S NEVER DIE, tHEY ONLY GO FASTER......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltilsynnet har alle godkjenningspappirer fra VolvoNorge. så hvis du sender inn en søknad med alle fakta, og at det er en orginal b230at (hvis den er trimet må du ha bremse pappirer på at den er under 200hk og 2++nm) så går det bra. Jeg trengte ikke noe annet, dette er snak om 2-3uker siden, enneste poblemet er at jeg måtte dukumentere hvor motoren kom fra,

 

Så får du et pappir på at motoren er mulig å få godkjennt i bile, som du må ta med på trafikkstarsjonen.

 

Hvilken info budre jeg ta med?

er bytting av intercooler trimming ?

MVH Raymond Myrland

 

940 front ønskes.

960 intriør ønskes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 220 hk om man har ventilerte skiver fremme, foresten :)

 

Er ikke sikkert du må sende søknad. Bare å ringe til nærmeste stasjon og høre først, om du bare kan stille for godkjenning av motorbytte :)

 

ja vet om det:)

har ventilerte skiver;)

men tviler på at motorn min har over 220 hk! :D

MVH Raymond Myrland

 

940 front ønskes.

960 intriør ønskes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel effektøkning med ny IC, så det kan vel regnes som trimming. Men jeg tror jeg hadde forsøkt å godkjent først, uten bremsing. Tviler på at de er så dumme å tror at effekten overstiger 200 hk med ny IC :)

 

hehe, ja går vel ann og prøve!

MVH Raymond Myrland

 

940 front ønskes.

960 intriør ønskes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godkjente min bil i dag, med fk motor.. "stor turbo" 420 hk turbonetics turbo.. åchippet, 3 toms eksos, bare sveiset inn en katalysator(bilen er 90 mod) uorg btr som sitter på innerskjermen.. å sånt... var faktisk frieksos å.. fikk godkjent uten noen problemer.. ikke søkt hos BT først..

det jeg gjorde var å fikk tak i papira fra volvo norge der det står at bilen må ha ventilerte skiver for 220 hk å 200 uten ventilerte skiver... åsså skrev jeg ett skriv der det sto bilen hadde ventilerte skiver.. hvilken motor som var montert, og at det ikke var noen ombygging, passer rett i.. å dro på volvo å fikk dem til å skrive under, de så også på bilen:) så opp på bt.. viste bilen.. godkjent:) bare finn papirer på org effekt i motorn din å alt:) ingen problem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godkjente min bil i dag, med fk motor.. "stor turbo" 420 hk turbonetics turbo.. åchippet, 3 toms eksos, bare sveiset inn en katalysator(bilen er 90 mod) uorg btr som sitter på innerskjermen.. å sånt... var faktisk frieksos å.. fikk godkjent uten noen problemer.. ikke søkt hos BT først..

det jeg gjorde var å fikk tak i papira fra volvo norge der det står at bilen må ha ventilerte skiver for 220 hk å 200 uten ventilerte skiver... åsså skrev jeg ett skriv der det sto bilen hadde ventilerte skiver.. hvilken motor som var montert, og at det ikke var noen ombygging, passer rett i.. å dro på volvo å fikk dem til å skrive under, de så også på bilen:) så opp på bt.. viste bilen.. godkjent:) bare finn papirer på org effekt i motorn din å alt:) ingen problem

 

tøft!

hvor mye kom godkjenninga på i pris ?

MVH Raymond Myrland

 

940 front ønskes.

960 intriør ønskes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår