esbandos Skrevet Februar 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2009 totte, hva fikk du skrevet i vognkortet da? Godkjent med b230fk på så så mye gamp, eller hva? Godkjente du senken samtidig? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-TORE- Skrevet Februar 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2009 Sånn som totte gjorde d har jeg gjort på 3 biler oppgjennom tidene, har fungert like greit hver gang. Siter VOLVO The intelligent choice ---------------------------- 81 Volvo 242 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240gunnar Skrevet Februar 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2009 hmmh, så det er ikke verre :) Siter 1990 Volvo 240 B230FT 1986 Daihatsu Rocky 1989 Polaris indy 440 2001 Polaris Edge 600 1999 Cagiva Mito 125 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JokkmokkTurbo Skrevet Februar 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2009 Leverte bare bilen på BT uten papirer eller noen ting.. Bare med salgs meldingen på motoren.. Ellers var alt ok.. Åpnet bare panseret i 2 sek.. Siter 1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut. 2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet Februar 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2009 tøft:D men burde vel få bilen iorden først.... Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-TORE- Skrevet Februar 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2009 At bilen er iorden og at alt ser skikkelig ut hjelper på en del ja. Siter VOLVO The intelligent choice ---------------------------- 81 Volvo 242 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet Februar 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2009 At bilen er iorden og at alt ser skikkelig ut hjelper på en del ja. det som var planen. har det noe og si at bilen må godkjennes snart ?:oohh Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-peer Skrevet Februar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2009 jeg kjørte bare til bt og godkjente.dem ville at jeg skulle benke bilen men fattern krangla litt med han idioten som jobba der så det gikk bra.var ca 150-160hk i den bare. det kommer veldig ann på hvem du snakker med.han vi snakka med viste kjapt hva en turbo var.hehe. lykke til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-peer Skrevet Februar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2009 tenker du på eu godkjenning? jeg fikk 2er feil på at det var "feil" motor i min. og fikk utsatt eu til jeg fikk godkjent bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Februar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2009 hmm. hørtes ut som ett strengt verksted:O Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet Februar 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2009 bilen vurders solgt, så dette kan jo være kjekt og vite for ny eier:) Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Februar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2009 b230at står jo om i volvos papirer, som "turbosats" elns.. I Bergen, MÅ man søke, samt vente på time. Det skal vel i teorien være likt over alt, men noen steder er de mindre strenge enn andre. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jimmen Skrevet Februar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2009 b230at står jo om i volvos papirer, som "turbosats" elns..I Bergen, MÅ man søke, samt vente på time. Det skal vel i teorien være likt over alt, men noen steder er de mindre strenge enn andre. Gjør det ikke det med alle volvoer som får ettermontert turbo da? Står nemlig i vognkortet til en kompis av meg med 940FT motor at det er ettermontert turbosats.. og den ble godkjent med DEN motoren. Siter 97- Volvo V70R AWD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tigerfish Skrevet Februar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2009 I Bergen, MÅ man søke, samt vente på time. Det skal vel i teorien være likt over alt, men noen steder er de mindre strenge enn andre. Det der med søknad er egentlig feil dersom det ikke er snakk om en ombygging. Å bytte fra f.eks b230K til FK/FT blir regnet som en "mindre endring av motor" og krever ingen dokumentasjon på at motorbyttet er korrekt utført fordi det "med rimelighet kan kontrolleres av trafikkstasjonen". Dette var svaret jeg fikk fra vegdirektoratet. Det har blitt sendt ut et notat til trafikkstasjonene som presiserer dette. Jeg har fått godkjent en 240 med FK både på Kongsberg og i Tønsberg ved å henvise til dette notatet. Jeg har hatt med meg "godkjente produktendringer" og kvittering på at motoren er anskaffet på lovlig vis. Det er alt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.