sirsnare Skrevet Desember 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2003 Hvordan er det egentlig å bruke glava eller rockwool (isolasjon til hus..)som dempemateriale??Noen som vet noe??hihi var bare noe jeg om på som kanskje kunne brukes,så måtte bare spørre?? :p Siter juhUUu http://www.cardomain.com/memberpage/569641 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Desember 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2003 til hus demper rockwool kjempe bra, men man kan ikke sammenligne et hus med en bil. tror det ikke funker så bra i bilen. du kar ikke vibrasjoner i et hus på samme måte som i biler. det er blant annet de man vil fjerne når man demper en bil. går sikkert ann å putte det i kasser og slikt men der funker vanlig ull bedre Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audison Skrevet Desember 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2003 hei. du må ALDRI!!!!! bruke "husisolasjon" som dempemateriale i basskasser o.l. Det blir nemelig et helvetes klin i bilen når det blåser fint støv ut av kassen hver gang bassen slår.... :) :) Siter -65 Boble 1915cc "Firmabilen" -98 BMW 520 stv. x97 VW Golf 3, x07 VW Passat 4motion, x06 Toyota Landcruiser x85 Jetta VR6, x00 Golf 4, x05 Toyota Avensis stv., x90 Opel Kadett 1.6 automat! Ole Martin Aronsen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaDDoG Skrevet Desember 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2003 desuten så er det støvet ikke sunt for helsa!! Siter Audi A4 Avant 1997 1,8T Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8 Volkswagen Golf III GL 1994 1,8 X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0 Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sirsnare Skrevet Desember 23, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2003 hehe nja..jobber med det støvet stortsett hver dag, så det går nok bra, derfor jeg tenkte på det,for da hadde jeg jo fått tak i det jævlig billig da (ca null).. Men da får en ty til no annet ordentlig da :p hihi Siter juhUUu http://www.cardomain.com/memberpage/569641 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaDDoG Skrevet Desember 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2003 husk det er noe helt annet og være i et stort rom en å sitte inne i en coupe med tanke på luftkvaliteten! ;) Siter Audi A4 Avant 1997 1,8T Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8 Volkswagen Golf III GL 1994 1,8 X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0 Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet Desember 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2003 Ville nok hørt på ALJ_GSi her. Finn deg en sau, klipp brekedyret, vask og kard ulla. -Eller stikk innom husfliden og kjøp et halvkilo for en hudrelapp. :D Bedre dempemateriele får du knapt. Har ca 40 - 45% ull i kassa mi. Måtte ta elementet ut og inn etpar ganger før jeg fikk tuna det sånn jeg ville ha det, men nå er jeg heldigvis ferdig akkurat på det området. Gidder ikke dempe jula iallefall, hehe Happy XmaX! :D Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy Skrevet Desember 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2003 Sitat Originally posted by sirsnare Hvordan er det egentlig å bruke glava eller rockwool (isolasjon til hus..)som dempemateriale??Noen som vet noe??hihi var bare noe jeg om på som kanskje kunne brukes,så måtte bare spørre?? :p Mange av dagens basselementer har lufting til spolen i Chassiet på basseren, når dette Glava /Rockwool støvet trenger seg in i spole gapet er du sikkret en brent spole og et ødelagt element. Jeg anbefaler Aquesto Q eller hva det nå heter. Dette er å få kjøpt hos Eltek i Oslo. Fungerer utmerket. Mvh Roy Siter Roy Andersen TRU Cerwin-vega! VIBE Lanzar Pyle www.soundpressure.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mammut89 Skrevet Januar 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2004 Jeg har ikke prøvd dette og vet ikke om det er bra eller ikke men en ting kan jeg si og det er at Glava og Rockwool støver no jævelig og dette støvet vil jeg ikke anbefale å få mellom spola :) Siter Build hard Play Loud Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet Januar 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2004 Fikk høre av Mr. SQ her på forumet at Acousto-Q faktisk er samme stoffet som du har i ei kunstfiberdyne. Disseker ei gammel dyne/pute med kunstfiber for en billig og grei løsning. Men vil uansett anbefale vaska, karda saueull fra husfliden. Det er tross alt det beste du kan få tak i av dempemateriale... Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg