Gå til innhold

glava/rockwool dempemateriale...?

Ranger emnet

sirsnare

Anbefalte innlegg

til hus demper rockwool kjempe bra, men man kan ikke sammenligne et hus med en bil. tror det ikke funker så bra i bilen. du kar ikke vibrasjoner i et hus på samme måte som i biler. det er blant annet de man vil fjerne når man demper en bil. går sikkert ann å putte det i kasser og slikt men der funker vanlig ull bedre

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. du må ALDRI!!!!! bruke "husisolasjon" som dempemateriale i basskasser o.l. Det blir nemelig et helvetes klin i bilen når det blåser fint støv ut av kassen hver gang bassen slår....

:) :)

-65 Boble 1915cc "Firmabilen" -98 BMW 520 stv.

x97 VW Golf 3, x07 VW Passat 4motion, x06 Toyota Landcruiser

x85 Jetta VR6, x00 Golf 4, x05 Toyota Avensis stv., x90 Opel Kadett 1.6 automat!

Ole Martin Aronsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok hørt på ALJ_GSi her.

Finn deg en sau, klipp brekedyret, vask og kard ulla.

-Eller stikk innom husfliden og kjøp et halvkilo for en hudrelapp. :D

Bedre dempemateriele får du knapt.

Har ca 40 - 45% ull i kassa mi. Måtte ta elementet ut og inn etpar ganger før jeg fikk tuna det sånn jeg ville ha det, men nå er jeg heldigvis ferdig akkurat på det området.

Gidder ikke dempe jula iallefall, hehe

Happy XmaX! :D

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat
Originally posted by sirsnare

Hvordan er det egentlig å bruke glava eller rockwool (isolasjon til hus..)som dempemateriale??Noen som vet noe??hihi

var bare noe jeg om på som kanskje kunne brukes,så måtte bare spørre?? :p

Mange av dagens basselementer har lufting til spolen i Chassiet på basseren, når dette Glava /Rockwool støvet trenger seg in i spole gapet er du sikkret en brent spole og et ødelagt element.

Jeg anbefaler Aquesto Q eller hva det nå heter. Dette er å få kjøpt hos Eltek i Oslo. Fungerer utmerket.

Mvh

Roy

Roy Andersen

TRU

Cerwin-vega!

VIBE

Lanzar

Pyle

www.soundpressure.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Fikk høre av Mr. SQ her på forumet at Acousto-Q faktisk er samme stoffet som du har i ei kunstfiberdyne. Disseker ei gammel dyne/pute med kunstfiber for en billig og grei løsning.

Men vil uansett anbefale vaska, karda saueull fra husfliden.

Det er tross alt det beste du kan få tak i av dempemateriale...

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider