x8|volvo Skrevet Februar 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2009 Heisann! Satt å søkte litt her, fant ingen innlegg om akkurat dette. Jeg har kommet over en volvo 242. Den står like ved der jeg bor. Derfor lurte jeg på, Den b19, er det muligheter for å turbokonvertere den ved hjelp av et r-sport turbokit? Hvordan er kompresjonsforholdet i disse motorene, hvor mye kan man lade på disse motorene? Kittet jeg har består av : - r-sport bensinpumpe (mekanisk) - 740 manefoil, - garret t3 turbo - gasser og trykkboks, - 2.5" downpipe mangler: - oljekjøler - I.C - resten av eksosen ;) - r-sport bunnpanne (noe som heter det) i alle fall en bunnpanne som har returtappen inntakt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Februar 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2009 http://www.bilforumet.no/140/218881-turbomate-b19-noen-enkle-sp-rsm-l.html Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x8|volvo Skrevet Februar 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2009 Hvis jeg spørr dette da: Noen som har prøvd dette før? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Buøyvolvo Skrevet Februar 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2009 (endret) Det er det sikkert. men det er bedre og koste på seg en orginal turbo blokk, b23-b21et b230-b210et-fk-ft, og montere det på. lykke til 242 er tøffe biler, har en selv med b230fk og den er morsom og kjøre. Endret Februar 15, 2009 av Buøyvolvo Siter OLD VOLVO`S NEVER DIE, tHEY ONLY GO FASTER...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet Februar 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2009 en original turbomotor er faktisk ikke så mye dyrere enn det der jalla r-sport gasserturbo opplegget. Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sailorboy Skrevet Februar 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2009 en original turbomotor er faktisk ikke så mye dyrere enn det der jalla r-sport gasserturbo opplegget. kunne ikke vært mer enig.... Siter Mvh Sølve Mortveit *Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil! *Volvo 142 Taksenket Raggerbil! *Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x8|volvo Skrevet Februar 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2009 noen som skal selge turbobørse da? :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finken Skrevet Februar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2009 ER vel en som er innom forumet her innimellom som satte turbo på b19, så vidt jeg veit så var det den originale b19 ifra 77-78 el no og urørt, lada vel 1 bar tror jeg, prøvde seg vel også på mer, den holdt den. Det var jo ikke noe forgasser kit da, brukte autronic sm4. Siter Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-TORE- Skrevet Februar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2009 Jeg hadde først b19at, og så b23at i min førstebil, og den gikk faktisk MYE bedre med b19 uten at jeg helt skjønner hvorfor, og d var med akkurat samme kittet og nøyaktig samme trykk. Var godt fornøyd med det kittet jeg da men.. Siter VOLVO The intelligent choice ---------------------------- 81 Volvo 242 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Februar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2009 Han finken nevner var oppe på 1.2 bar, men da gikk det en frostplugg eller noe, så det spruta vann alle veier! men det var som sagt med topp-pakning fra 1977 ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x8|volvo Skrevet Februar 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2009 -TORE- var det mye ombygning da? eller var det lik som en b23a ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x8|volvo Skrevet Februar 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2009 nå fikk jeg jammen meg lyst til å prøve, hehe. står en 242 fra 77 ikke så langt herrifra :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-TORE- Skrevet Februar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2009 lik som 23a ja, med i kittet var d bunnpanne med retur, oljepumpe, bensinpumpe, sandwitch og oljekjøler, fordeler, gasser med trykkboks og turbon da seff, + at jeg etterhvert ettermonterte cooler da. Syntes slettes ikke dette var noen jallaløsning, så lenge alt er på stell, funket optimalt for meg hvertfall. Er ikke så mye jobb å montere dette når du først begynner. Jeg gjorde d imens motorommet var ribbet for lakkering, og motoren sto på bukk, d letter jobben en del Siter VOLVO The intelligent choice ---------------------------- 81 Volvo 242 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x8|volvo Skrevet Februar 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2009 ja, det er en del enklere å ha motoren ute når du monterer... hvor mye bare kan kjøres på enkel toppakning montro? ikke den dobble kobberløsninga. :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-TORE- Skrevet Februar 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2009 Du kan vel kjøre på litt trykk, husker ikke hva jeg kjørte på, men tviler på ar d var så mye som 1 bar. Jeg byttet ikke noen pakninger. Jeg hadde dobbel toppakning, men husker ikke sikkert om d var på b19 eller b23, tror d var b23. Siter VOLVO The intelligent choice ---------------------------- 81 Volvo 242 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.