Gå til innhold

Turbokonverter b19 ?

Ranger emnet


x8|volvo

Anbefalte innlegg

Heisann!

Satt å søkte litt her, fant ingen innlegg om akkurat dette.

 

Jeg har kommet over en volvo 242. Den står like ved der jeg bor. Derfor lurte jeg på, Den b19, er det muligheter for å turbokonvertere den ved hjelp av et r-sport turbokit?

 

Hvordan er kompresjonsforholdet i disse motorene, hvor mye kan man lade på disse motorene?

 

Kittet jeg har består av :

- r-sport bensinpumpe (mekanisk)

- 740 manefoil,

- garret t3 turbo

- gasser og trykkboks,

- 2.5" downpipe

 

mangler:

- oljekjøler

- I.C

- resten av eksosen ;)

- r-sport bunnpanne (noe som heter det) i alle fall en bunnpanne som har returtappen inntakt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ER vel en som er innom forumet her innimellom som satte turbo på b19, så vidt jeg veit så var det den originale b19 ifra 77-78 el no og urørt, lada vel 1 bar tror jeg, prøvde seg vel også på mer, den holdt den.

 

Det var jo ikke noe forgasser kit da, brukte autronic sm4.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde først b19at, og så b23at i min førstebil, og den gikk faktisk MYE bedre med b19 uten at jeg helt skjønner hvorfor, og d var med akkurat samme kittet og nøyaktig samme trykk.

Var godt fornøyd med det kittet jeg da men..

VOLVO The intelligent choice

----------------------------

81 Volvo 242 TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lik som 23a ja, med i kittet var d bunnpanne med retur, oljepumpe, bensinpumpe, sandwitch og oljekjøler, fordeler, gasser med trykkboks og turbon da seff, + at jeg etterhvert ettermonterte cooler da.

Syntes slettes ikke dette var noen jallaløsning, så lenge alt er på stell, funket optimalt for meg hvertfall.

 

Er ikke så mye jobb å montere dette når du først begynner. Jeg gjorde d imens motorommet var ribbet for lakkering, og motoren sto på bukk, d letter jobben en del

VOLVO The intelligent choice

----------------------------

81 Volvo 242 TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vel kjøre på litt trykk, husker ikke hva jeg kjørte på, men tviler på ar d var så mye som 1 bar. Jeg byttet ikke noen pakninger.

 

Jeg hadde dobbel toppakning, men husker ikke sikkert om d var på b19 eller b23, tror d var b23.

VOLVO The intelligent choice

----------------------------

81 Volvo 242 TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår