Gå til innhold

Lars Erik ; Audi S2 avant 95`

Ranger emnet

Lars Erik Johannesse

Anbefalte innlegg

• Svar 270
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

update 1,9TDI

Ja, litt småtteri har skjedd med bilen idet siste...

Bestilte meg ett xenonkit fra vvme.com. dette bestilte jeg Onsdag morgen og var på døra fredag ettermiddag.

under 3 dager fra beijing china til levert på dør i Porsgrunn vil jeg ikke si er dårlig.

Bestilte meg da bi xenonkit i 4500k. Og det ble GULL :)

IMG_0194.jpg

IMG_0195.jpg

IMG_0200snesur.jpg

IMG_0201.jpg

Også igår ble det litt skruing. Alle diesel biler har noe som heter EGR ventil. Dette er en ventil som styrer eksos fra manifoil og tilbake i innsuget. Denne er nå fjernet etter sett bilder fra andres innsug som er nærmest grodd igjen av rett og slett sot og møkk. Innsuget så ikke fint ut akuratt ved demontering. Men ble grundig vasket i diesel og nye pakninger så da ble alt stas !

Tok desverre bilde bare etter montert sammen igjen

IMG_0199.jpg

Jeg tror jaggu bilen ble litt kvikkere etter dette også :)

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest gjennom nesteparten her nå, og må bare si at du virkelig gjør det grundig, og det liker jeg. Du har gitt bilen pleien den fortjente og sier bare NYT bilen.. Kan tenke meg du får ganske bra betalt for en totaloverhalt og strøken S2 Avant. 1,9'n må du bare ta rusta på:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
møtte deg i dag på e-18,rett før bommen der ved sande før tunnelen der;)

aha, hva kjørte du fornoe? Var på vei mot oslo på vw audi treff !

nestegang ere bare og tute,blinke,vinke eller noe sånt :)

morro og høre at bilen blir lagt merke til ;)

Har dere hvert i Sande uten å komme å besøke meg?, var slemt syns jeg.hehe

haha! Kjørte faktisk forbi huset ditt ene veien også.... var i holmestrand en kjapp tur ^^

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha, hva kjørte du fornoe? Var på vei mot oslo på vw audi treff !

nestegang ere bare og tute,blinke,vinke eller noe sånt :)

morro og høre at bilen blir lagt merke til ;)

haha! Kjørte faktisk forbi huset ditt ene veien også.... var i holmestrand en kjapp tur ^^

dette var på ettermiddagen, du kjørte sørover, jeg kjørte en blå Mercedes E-klasse med originalxenon. I motsatt felt selvsagt..

Så at det var deg pga høyda og de mørke felgene;) hehe, tar seg veldig bra ut.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja.... bilen tusler og tusler uten ett feilslag. Var i Oslo på lørdagen på treffet så da fikk den seg en langtur !

Men idag var jeg ute en tur igjen med den for og fylle på litt servo olje. Etterhvert merket jeg så vidt en klunkelyd venstre bak. Tenkte ikke noe mer over det... Så etterhvert ble det værre og værre... Så turen ble kort og bilen står nå på 4 bukker og skal sjekkes opp i.

Med det samme tenkte jeg og prøve og borre ett par små hull i termostaten for og få tempen ned på motoren under banekjøring. Har hørt folk har sagt det skal gjøre nytta men ikke vet jeg.... Gjerne innspill på dette om noen andre har noen meninger om dette?

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering 1.9TDI

Dagens innsats

Har idag byttet olje på godbilen. Nå rullet 308 000km.

10/40 delsynt biltema

Og nytt filter fra mekonomen.

Renset også intercooleren idag for dritt. Var litt møkk der....

har også cleanet bakluka litt

IMG_0203sensur.jpg

IMG_0205sensur.jpg

Oppdatering S2 avant

klunkelyden er funnet. Var en bolt på øvre bærearm bak som hadde løsnet. Det er værtfall det jeg tror det kan være ettersom alt annet sitter bjønnfast... Så det blir bestilt nye slike bolter imorgen for begge sidene....

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det stemmer som du har hørt, at du kan borre to små hull, slik at det blir bedre gjennomstrømning i forhold til åpen/lukket-stilling. Jeg regner da med at det er likt som på audi på andre merker?!;)

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, noe problem med varmt kjølevann på banekjøring. Måleren går temmelig langt over 90. Tipper den er oppi tett mot 120 grader. Noe som er litt for høyt. dette mye fordi at radiatoren sitter langt inni motoren ikke akuratt frontmontert tror jeg. Så det blir lite flow igjenom radiatoren. Regner med og se på termostaten idag og se om jeg gidder og plukke den ut. Er hensides trangt rundt termostathuset så mulig jeg venter til vinteren med det også...

det stemmer som du har hørt, at du kan borre to små hull, slik at det blir bedre gjennomstrømning i forhold til åpen/lukket-stilling. Jeg regner da med at det er likt som på audi på andre merker?!;)

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var klunk klunk lyd vekk og bilen er klar for rudskogen. Står nå på banehjula for og sjekke hvordan det subbet med litt gassing og tror det går veldig greit ! :)

ikket også en liten beskjeden pakke inn igår. Tror den skal holde igrunn.... blir den for stor selger jeg den.

IMG_0208.jpg

IMG_0209.jpg

IMG_0210sensur.jpg

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Lenke til kommentar
Del på andre sider