Gå til innhold

Omprogrammere lys.. ?

Ranger emnet


LeoNico

Anbefalte innlegg

Må nok kobles om, ikke programmeres, med mindre dagens biler er som romferger=P Veit jeg lite om, jeg nekter å ta i noe laget i den nye millenium.

Men lar seg fint gjøre å få kobla så du har park/spreder som aut.kjørelys. Koster vell kanskje mer enn det smaker dog, dersom du ikke klarer fikse dette selv, noe jeg mistenker du ikke klarer siden du må spørre om det er mulig.

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok kobles om, ikke programmeres, med mindre dagens biler er som romferger=P Veit jeg lite om, jeg nekter å ta i noe laget i den nye millenium.

Men lar seg fint gjøre å få kobla så du har park/spreder som aut.kjørelys. Koster vell kanskje mer enn det smaker dog, dersom du ikke klarer fikse dette selv, noe jeg mistenker du ikke klarer siden du må spørre om det er mulig.

 

Takker for svar :) vel, jeg leste i en eller annen tråd at det var en kar som skulle omprogrammere lysa sine, derfor jeg brukte det ordet :p

Er det mye stress å få bytta om på de ledningene da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærlysene mine er (orginale) xenon, og som dere vet, koster det en høvding per pære.. så jeg gruer meg til å bytte de, derfor vil jeg heller velge å ha tåke/park på dagen og gå over til nærlysene når mørket begynner å komme.. Det er faktisk ikke bare for å ha "rånelys"

Og i tillegg når jeg står parkert med motoren på, går det ikke ann å skifte til parklys.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at på VAG kan dette programmeres stort sett etter eget ønske på de nyeste bilene med can-bus. Hvordan det er med opel er jeg usikker på, men det ville overraske meg veldig hvis det ikke kunne programmeres. Hør med en forhandler, eller på en eller annen opelklubb.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærlysene mine er (orginale) xenon, og som dere vet, koster det en høvding per pære.. så jeg gruer meg til å bytte de, derfor vil jeg heller velge å ha tåke/park på dagen og gå over til nærlysene når mørket begynner å komme.. Det er faktisk ikke bare for å ha "rånelys"

Og i tillegg når jeg står parkert med motoren på, går det ikke ann å skifte til parklys.. :(

 

Ja, pærene koster 10-20 ganger mer enn skikkelige H4-pærer, men de varer tilsvarende lengre. Så å gjøre det for å spare penger blir litt pointless...

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, pærene koster 10-20 ganger mer enn skikkelige H4-pærer, men de varer tilsvarende lengre. Så å gjøre det for å spare penger blir litt pointless...

 

En ting er sikkert, og det er at de ihvertfall ikke varer 20 ganger lenger enn halogen, så helt poengløst blir det ikke.. Spesielt når man må skifte begge pærene samtidig for å få riktig farge, dermed 2000kr. Ser seriøst ikke nødvendigheten ved å bruke xenon midt på dagen

 

H3 koster da 65kr pr pære

Parklys koster 20 kr pr pære

 

..Til info, så ikke ut til at du visste det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har råd til å bruke xenonlysene burde du strengt tatt kjøpt deg en annen bil. Vil ikke vedde på at de holder så grasalt mye lenger av å ikke brukes heller. Pærene blir jo eldre selv om de brukes lite. Du trenger ikke kjøpe pærene til horepris hos merkeforhandleren heller. Du kan bestille dem rimelig fra det store utland.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har råd til å bruke xenonlysene burde du strengt tatt kjøpt deg en annen bil. Vil ikke vedde på at de holder så grasalt mye lenger av å ikke brukes heller. Pærene blir jo eldre selv om de brukes lite. Du trenger ikke kjøpe pærene til horepris hos merkeforhandleren heller. Du kan bestille dem rimelig fra det store utland.

 

Tråden kom litt ut av sporet her ja..

 

Joda, jeg har absolutt råd til å kjøpe Xenonpærer for to høvdinger en gang i året,

men selv om man har noen mill trenger men ikke å kjøpe en lambo for alle pengene heller? Det går ann å være gjerring selv om man har mye penger, Onkel skrue ect. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xenon bytte en gang i året?!? Mine er fortsatt i orden, bilen var ny for over 2 år siden, sjefen sin '98 Omega måtte han bytte på rett før jul for første gang...

 

Det er bare en jeg vet om hvor pærene ikke har holdt mer enn ca ett år, men det var et ettermarkeds H4-kit.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår