Gå til innhold

Alpine hjelp.

Ranger emnet

jokki

Anbefalte innlegg

Skal ha 2 stk Alpine type R 12" subber baki passat sedan, lurer på om dere kan komme med forslag til forsterker til å drive dette (helst alpine)?

og om jeg skal bestille subbene i 2x2 ohm eller 4x4 ohm?

- 2003 VW Passat TDI 4-motion

X 2003 VW Golf TDI 4-motion (RIP)

X 1999 Audi A4 1.6

X 1977 Opel Ascona B 1.9s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde alpine type r subber i gamle golfen, men husker ikke hvilken ohm disse var med, hadde soundmagus x1502 blokka, spilte meget godt. men ønsker da denne gangen forsterker av kvalitets merke :)

- 2003 VW Passat TDI 4-motion

X 2003 VW Golf TDI 4-motion (RIP)

X 1999 Audi A4 1.6

X 1977 Opel Ascona B 1.9s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han spurte ikke om andre basspakker her heller så vidt jeg vet?

men, jeg selv har Alpine SWR 1222D subber i accorden. 2stk på 2*2ohm. spilte 141.9DB med en Soundmagus 3000w monoblock, litt vanskelig å få tak i nå den da men.

Er denne de anbefaler til subbene.

http://www.mamut.net/dynabel/subdet728.htm

Tja... han skal jo ha element OG forsterker, så hvorfor ikke en basspakke som inneholder slike elementer han skal ha?

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde 4+4 ohm i golfen, hva er forskjellen på 2+2 ohm og 4+4 ohm?

Det er motstanden på spolene som er forskjellige. Man velger den motstanden som passer til den forsterkeren man skal bruke. Effekten på forsterkerene er oppgitt ved forskjellige motstander. Du kan serie og parallellkoble spolene og subbene for å få den motstanden du ønsker

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... han skal jo ha element OG forsterker, så hvorfor ikke en basspakke som inneholder slike elementer han skal ha?

Beklager min feil, mente og lese at han HADDE 2 subber. ;)

Men ja såklart som du sier, en forsterker av kvalitet gjør susen.

Tenker på det selv, men lommeboka sier nei. :(

97- Volvo V70R AWD

Lenke til kommentar
Del på andre sider