knneth Skrevet Februar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2009 (endret) hei! har problemer med min golf 3.når jeg drar på brekket begynner turteller og virke,altså når brekk lampen lyser, det samme gjelder trippteller og klokka..må være en koblings feil et sted..noen som vet hvor det kan være??..har sjekket jording og egentlig det meste,har prøvd både vdo instrument og motormeter,etter hva jeg har skjønt så er det motor meter som er riktig.Hadde bilen på en kjøretur nå og tenkte bare og dra i brekket for og se hva som skjedde og da var det plutselig speedometeret som funka og ikke turteller:s.Kan også nevne at olje lampa og vann lampa blinker noen ganger akkurat når jeg drar på brekket for så og bli borte,pluss at når bilen står på tomgang med brekket på går tempraturen over kokepunktet, men blir normal igjen når brekket tas av,,har hørt noe om at det kan indikere feilkoder når lampene i instrument blinker??.Har snakket med forrige eier og han sier at instrumen funka helt til han bytta motor,han har ikke gjort noe med hverken sikrings boks eller noe bortsett fra det som går inn på motor..han mente og bytte trippteller og km stand til det som den nye motor hadde gått men det hadde ikke blitt gjort så var bare kretsplata som satt i bilen når jeg henta den,uten skiver og alt,fikk derfor tak i ett på huggeren men det funker ikke som sagt.tar imot alle tips da jeg ikke skjønner en drit av dette.beklager gfor langt innlegg Endret Mars 4, 2009 av knneth ny info Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hurricane Skrevet Februar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2009 Uten å være skråsikker så er det ikke uvanlig med at div loddinger på kretskortet i instrumentene begynner å bli dårlige, kan forsøke og ta ut instrumenpanelet, og demontere kretskortet, og se etter dårlige loddinger, hvis du ikke ser noen, kan kan ett siste forsøk være og gå over alle loddepunktene med loddebolt (tar lang tid) eller bruke en varmluftloddebolt, evt gass, og håpe på at punktene som evt er dårlige smelter seg på plass igjen :) Vær forsiktig med gass, spesielt i nærheten av div ic-kretser :D Siter ( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt ( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knneth Skrevet Mars 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2009 har prøvd forskjellige instr så tror ikke feilen ligger der..Hvis du gidder kan du lese på teknisk har kommet med hele forklaringa der..bare komme med tips:):p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg